Dauguma jų žinojo, kad bus įkyriai įkalbinėjamos pirkti tūkstančius eurų kainuojančias priemones, tačiau prisipažino ėjusios norėdamos pasinaudoti nemokama procedūra ir genamos smalsumo.
Susiviliojusios tokia procedūra jos nė nepajusdavo, kaip įsipainiodavo į greitųjų paskolų pinkles. Mat po kelių valandų įkalbinėjimų puikiai parengtos konsultantės sugeba įpiršti staiga iš nemokamų brangiomis pavirstančias procedūras.
Neturi tam pinigų? Ne bėda – čia pat sėdinti darbuotoja sudarys greitosios paskolos sutartį. Procedūros truks metus, o įmokas mokėsi dvejus.
Tyrinėjo asmens dokumentą
„Jaučiausi kaip išsunkta citrina, nes po trijų valandų nuožmaus moralinio spaudimo ir įkalbinėjimo pasirašiau su banku „Bigbank“ 1400 eurų vartojamojo kredito sutartį.
Už tai bendrovė „D Service“ man į rankas įdavė kosmetikos priemonių rinkinį, abonementą su 15 veido procedūrų metams, dar pridėjo VIP kortelę su 20 procentų nuolaida kosmetikos produktams“, – taip Edita pradėjo pasakojimą apie apsilankymą grožio centre „Golden Touch“ Lvovo gatvėje.
„D Service“ – įmonė, kuriai priklauso „Golden Touch“. Beje, jokios iškabos, skelbiančios apie rekonstruotame pastate įsikūrusį grožio centrą, gatvėje nėra.
Likimo ironija – kadaise tose patalpose šeimininkavo policininkai ir kriminalinės paieškos darbuotojai.
Editos istorija prasidėjo nuo to, kad į jos mobilųjį telefoną paskambinusi moteris greitakalbe išpylė optimistinį tekstą: „Laba diena, norime jums padovanoti procedūrą, kurios vertė – 170 eurų, o trukmė – 90 minučių. Ar džiaugiatės?“ Edita susiviliojo pasiūlymu.
Atvykusi į grožio centrą ji nustebo, kai rudaplaukė aukšta mergina paprašė pateikti asmens dokumentą.
„Parodžiau savo asmens kortelę, tuo pat metu administratorė ištiesė anketą, kad parašyčiau vardą ir pavardę, nurodyčiau, ar esu kam nors alergiška.
Per tą laiką administratorė iš abiejų pusių apžiūrėjo mano asmens tapatybės kortelę, kurią, kol pildžiau anketą, buvau pasidėjusi ant stalo. Ji taip pat kažką užsirašinėjo.
Kilo negera nuojauta, kad nusirašinėja mano asmens duomenis. Kam? Ir kam reikalingas asmens dokumentas, jei šios įstaigos darbuotojai niekada nebuvo manęs matę ir nežinojo net pavardės?
Tad kokiu būdu jie galėjo išsiaiškinti, kad aš esu tas pats asmuo, kuriam paskambino telefonu?“ – klausinėjo savęs Edita.
Siūlė įvertinti išvaizdą
Administratorė pasiūlė prisėsti šalia kitų moterų ir palaukti, kol pakvies konsultantė. Netrukus ji pasirodė.
Tai buvo mergina, vardu Rita. Ji pasisakė, kad yra diplomuota politikos mokslų specialistė, tačiau pastaruoju metu dirba grožio industrijoje.
Veido procedūros metu ta konsultantė Editą nusivedė prie veidrodžio ir paprašė įvertinti savo išvaizdą pagal 10 balų sistemą. Edita skyrė sau 4 balus. Tada ir prasidėjo.
„Supratau, kad man tuoj pradės siūlyti pirkti priemones. Taip ir buvo. Rita sakė, kad turi ypatingų pasiūlymų. O aš dar sėdėjau su kosmetikos priemonėmis ištepta viena veido puse“, – kaip prasidėjo vilionės, pasakojo Edita.
Trūksta pinigų? Ne bėda
Konsultantė iš pradžių pasiūlė įsigyti abonementą už 4200 eurų, kurį sudaro 15 veido, 15 plaukų, 15 kūno procedūrų, dermatologės konsultacijos, taip pat trys kosmetikos priemonių rinkiniai.
Rita sakė, kad suma gana didelė, tad ją galima sumokėti per metus arba dvejus.
„Mergina tikino, kad dėl pinigų nereikia jaudintis, nes su manimi tuoj pat bus sudaryta greitojo kredito sutartis. Tiksliau, kredito bankas kompanijai „D Service“ tuoj pat perves 4200 eurų, o man kas mėnesį teks bankui mokėti įmokas.
Dabar aš supratau, kodėl visų klienčių prašoma ateinant atsiimti grožio „dovanos“ atsinešti asmens dokumentą“, – pasakojo Edita.
Į klientę tiesiog įsikibo
„Pasakiau, kad nenoriu nieko pirkti, kad nesu pasirengusi mokėti tokios sumos, kad išvykstu į užsienį, turiu kitokių finansinių įsipareigojimų.
Tačiau Rita tarsi įsikibo į mane. Ji įnirtingai siūlė įsigyti abonementą su produktais.
Nepasidaviau. Tada konsultantė pradėjo siūlyti įsigyti abonementą už 2800 eurų. Tik šįkart į komplektą nebuvo įtrauktos plaukų procedūros ir plaukų priemonių rinkinys.
Kad įkyruolė nuo manęs atstotų, pasakiau, jog turiu kelias dienas pagalvoti. Žinojau, kad čia niekada negrįšiu. Tačiau mergina sakė, kad sutartį turiu pasirašyti tuoj pat.
Sužinojau, kad kitame kabinete yra banko darbuotoja, kuri kaip tik tuo ir užsiima“, – Editai siaubingus prisiminimus kėlė apsilankymas grožio centre.
Rita nepaliaujamai gyrė kosmetikos priemones, tikino, kad jau po pirmos veido procedūros matyti didelis poveikis. Ji pasiūlė man apsilankyti pas odos gydytoją.
Gydytoja Editą mėgino apdoroti gal dvidešimt minučių: išsakė vos ne mirties nuosprendį, patikinusi, kad odai reikia ypatingos priežiūros ir gydymo. Ir kad vienintelis būdas tai padaryti – naudotis kompanijos siūloma produkcija ir procedūromis.
Pradėjo svaigti galva
Kai Edita grįžo į Ritos kabinetą, ši pareiškė, kad gali suteikti 50 procentų nuolaidą, ir pasiūlė įsigyti 15 veido procedūrų ir veido priemonių rinkinį už 1400 eurų, sumą išmokant per dvejus metus.
„Tuomet aš nežinau, kas nutiko. Pajutau, kad negaliu blaiviai ir logiškai mąstyti. Aš pakliuvau į spąstus. Jaučiau, kaip svaigsta galva, darosi silpna.
Konsultantė tai pastebėjo. Pasiūlė man prigulti ant lovos“, – prisipažino Edita.
Editą ji nusivedė į laukiamąjį. Pasakė, kad kai tik pasirašys sutartį, ji galės iškart namo neštis rinkinį veido priemonių ir galės jomis naudotis. Paėmė asmens dokumentą, netrukus atnešė baltą maišelį, į kurį buvo įdėta aukso luito formos dėžė.
„Nežinau, džiaugiausi ar ne. Jaučiausi tarsi sapnuočiau, maniau, kad tai kažkoks filmas, kuris netrukus baigsis. Prie kito stalo sėdėjo moteris ir konsultantei iš savo mobiliojo telefono diktavo įvairių moterų vardus bei telefonų numerius“, – apie klienčių paieškas pasakojo Edita.
Ji į grožio centrą atėjo prieš 17 valandą, o išėjo po 20 valandos.
„Procedūra truko ne daugiau kaip 15 minučių. Visą kitą laiką atėmė smegenų plovimas“, – baigė pasakojimą Edita.
Aplink – specialistės
Kaip ir kitos moterys, profesionali kosmetologė Aušra „Sostinei“ teigė, kad grožio centre apsilankė genama smalsumo. Ji stebėjosi kaip ir Edita – paskambinusi ir pakvietusi mergina iš „Golden Touch“ žinojo jos vardą.
Kad susidūrė su neprofesionalėmis, Aušra suprato nuo pirmų apsilankymo minučių. Mat visos ten dirbusios merginos buvo specialistės – plaukų, veido. Nebuvo kosmetologių, dermatologių.
Aušra darbuotojų pradėjo klausinėti, kokius mokslus jos baigusios. Daug neaiškindamos merginos sakė dalyvavusios mokymuose Rygoje.
„Darbuotojos vilki baltais chalatais, tvarkingos, pasipuošusios, tačiau ko nors paklausus išsisuka nuo tiesių atsakymų.
Supratau, kad būsiu įtikinėjama, kai pasisveikinus viena jų ištiesė ranką ir įsmeigė į mane svilinantį žvilgsnį“, – pasakojo Aušra.
Sklido prakaito kvapas
Per procedūrą Aušrą atvedusi prie veidrodžio specialistė klausė to paties – kaip ji savo išvaizdą įvertins balais? Ta specialistė mėgino įpiršti procedūras ir priemones, kainuojančias nuo 2800 iki 3400 eurų.
„Manęs taip lengvai neapgausi. Užkliuvo net tokia smulkmena: davė apsivilkti chalatą, sakė, kad jis vienkartinis, bet pajutau prakaito kvapą. Iš karto atnešė kitą“, – prisimena Aušra.
Moteris tikino, kad patalpoje net buvo nusižengiama higienos normoms. Pavyzdžiui, nebuvo kriauklės, tad specialistė atsinešė vandens dubenį.
Tiesa, ji vis aiškino, kad stebuklingos priemonės įsiskverbė į trečią odos sluoksnį.
Kosmetologės žodžiais, atliekama procedūra profesionalumu net nedvelkia. Greičiau ji atrodė juokingai.
Neleido tartis su vyru
Apie „Golden Touch“ pilna atsiliepimų internete. Ir tikrai ne pačių geriausių.
„Mano istorija labai panaši. Aš tiesiog neištvėriau to psichologinio spaudimo ir išėjau nesulaukusi, kada man užbaigs procedūrą.
Įsivaizduokite, kad esate mažame kabinete apvilkta chalatu, ant galvos kepurėlė, ant kojų kažkokie maišeliai.
Jums atliko pusės veido procedūrą ir kalba jau nebe viena Rita, o kita moteris. Ir dar buvau vedama pas kitą specialistą“, – įspūdžiais dalijosi grožio centro lankytoja.
Iš pradžių konsultantės šiai lankytojai taip pat bėrė jos trūkumus: nudribusi oda, išsiplėtusios kraujagyslės ir poros.
„Negi nenorite būti graži? O kaip jūsų vyras, ar jam jūs graži?“ – klausinėdamos konsultantės siūlė paslaugų paketą už 3400 eurų. Nuspręsti reikia iš karto, pagalvoti negalima.
Moteris pasiteiravo, ar gali pasitarti su vyru – juk pinigai dideli. Konsultantės tikino, kad sutuoktinis duos tiek pinigų. Jis juk nori, kad žmona atrodytų gražiai.
Palygino su kasininkėmis
„Jaučiausi kaip musė, įkliuvusi į voratinklį, spaudimas buvo nerealus. Man pradėjo drebėti rankos ir kojos, pasikeitė balsas. Jaučiau, kad darosi bloga.
Pasakiau, kad nusprendžiau nepirkti abonemento ir noriu baigti procedūrą. Bet į mano prašymą nebuvo atsižvelgta aiškinant, kaip prastai dabar atrodau.
Man sakė, kad net kasininkės (suprask, kad tai jau žemiausias lygmuo) gali sau leisti būti gražios ir įdomios moterys, o aš...“ – lyg siaubo filmą prisimena lankytoja.
Išėjusi ji verkė visą kelią iki namų. Neigiamą poveikį po apsilankymo juto dar keletą dienų.
„Manęs niekas gyvenime taip nebuvo pažeminęs ir prievartavęs“, – skundėsi vilnietė.
Domėjosi darboviete
Ką tik iš grožio centro išėjusi Virginija tvirtino nepasirašiusi jokių sutarčių, nes jau pirmomis apsilankymo minutėmis pajuto, jos žodžiais, smegenų plovimą.
„Ta kosmetologė Rita pradėjo klausinėti, kur dirbu. Kai pajutau susidomėjimą mano pajamomis, supratau, kad manęs laukia ne vien grožio procedūra.
Buvau girdėjusi apie kreditus, kuriuos siūlo šios konsultantės, todėl iš karto pasakiau, kad be vyro sutikimo jokių paskolų sutarčių tikrai nepasirašysiu“, – dėstė moteris.
„Sostinės“ paklausta, kodėl žinodama apie peršamus greituosius kreditus ėjo į šį grožio centrą, Virginija atsakė, kad nugalėjo smalsumas. Manė, kad atlikus veido procedūrą spruks pro duris ir neklausys įkalbinėjimų.
Vilnietė buvo tvirtai nusprendusi atsispirti vilionėms, bet tai padaryti pasirodė ne taip lengva.
„Tris valandas vyko smegenų plovimas, sulaukiau aktyvaus spaudimo. Supratau, kad tos konsultantės puikiai išmokusios pardavimų techniką“, – tvirtino Virginija.
Moteris įsiminė, kada prasidėjo įkalbinėjimas – per procedūrą: „Negi bėgsi pro duris, kai veidas išteptas kosmetika? Manau, kad konsultantės specialiai pasirenka tokią pokalbio pradžią.“
Jei nesigydysi – nupliksi
Iš grožio centro išėjusi Joana atrodė susikrimtusi: konsultantė prigąsdino, kad ji sparčiai plinka.
„Mačiau sutartis pasirašančias moteris. Bet pokalbio su vadove, kuri man turėjo pažadėti dideles nuolaidas gydymo kursui, nelaukiau. Išėjau. Dabar kreipsiuosi į profesionalius medikus. Gal nieko baisaus nėra“, – vylėsi moteris.
Joana prisiminė, kad grožio centre pokalbio su konsultante metu užsiminė apie plaukų slinkimą. Tai buvo prieš vienuolika metų, po gimdymo.
To pakako, kad profesionaliai parengta pinigų viliotoja imtų gąsdinti apie gresiantį nuplikimą.
Su vadovu nesusisieksi
„Golden Touch“ priklauso bendrovei „D Service“. Grožio centro pavadinimas mirga interneto platybėse, tačiau apie įmonės direktorių Sergejų Baldermaną – vos viena kita užuomina. Vyriškis dalyvauja žydų bendruomenės veikloje.
„Sostinės“ žurnalistas pamėgino su juo susisiekti paskambinęs į „Golden Touch“ saloną ir prisistatęs vienos klientės vyru. Esą norėtų su vadovu išsiaiškinti procedūrų kainas. Juk už žmonos grožį teks pakloti nemenkus pinigus.
Atsiliepusi mergina patarė kalbėtis su ja – esą direktorius tokiais klausimais nebendrauja.
Kodėl grožio centras naudoja psichologinį spaudimą, koks procedūras atliekančių specialisčių išsilavinimas, ar įsigyjant abonementus jos siūlo naudotis greitąsias paskolas teikiančių įmonių paslaugomis – į šiuos klausimus mergina sakė telefonu neatsakysianti.
Apie spaudimą – nė žodžio
Susipažinęs su klienčių pasakojimais, „D Service“ konsultantas Harelas Mey Talo pateikė tokį komentarą: „Centre klientėms siūlome ne pavienę paslaugą, o abonementą. Mūsų nuomone, geriausių rezultatų ir ilgalaikio poveikio grožio puoselėjimo srityje pasiekiama tik metodiškai ir reguliariai atliekant tam tikras procedūras ir naudojant tinkamą ir kokybišką kosmetiką. Centre „Golden Touch“ teikiamų paslaugų abonementą sudaro tiek kosmetikos rinkinys, kurį klientės gali naudoti namų sąlygomis, tiek tam tikras centre teikiamų profesionalių grožio puoselėjimo procedūrų skaičius per metus, specialistų konsultacijos bei kitos papildomos paslaugos nuolatiniams klientams.“
Apie spaudimą klientėms grožio centro konsultantas neužsiminė nė žodžiu.