Ar paprasta yra gauti kreditą renovacijai?

2015 m. birželio 17 d. 14:39
lrytas.lt
Nenuostabu, jog didelė dalis gyventojų Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programoje labiausiai rūpinasi finansiniais klausimais: kaip už atliktus darbus teks susimokėti? Kokia atsakomybė laukia gyventojų ir ar apskritai paprasta gauti finansavimą renovacijai?
Daugiau nuotraukų (1)
Platus kriterijų paskolos teikimui sąrašas
Anot Swedbank banko Finansavimo paslaugų skyriaus projektų vadovės Editos Rimokaitytės, prieš priimdamas sprendimą dėl lėšų skolinimo butų ar patalpų savininkams ir taip finansuodamas daugiabučių renovacijos procesą bankas remiasi dviem kriterijais.
„Pirmiausia, turi būti tinkamai vykdomas gyventojų sprendimų priėmimo procesas – gyventojų informavimas apie susirinkimą, sprendimų skolintis įforminimas ir kiti žingsniai. Antra, būna peržiūrima vadinamoji butų ar patalpų savininkų „mokėjimo kultūra“, tai yra, butų ar patalpų savininkų turimos arba turėtos skolos, finansinių įsipareigojimų vykdymas komunalines paslaugas teikiančios įmonėms, finansų įstaigoms ir kitiems kreditoriams“ – apie skolinimo procesą pasakojo specialistė.
Būsto renovacijai – palankesnės kreditavimo sąlygos
Būsto renovacijai reikalingos lėšos yra paskolinamos suteikiant kreditus turinčius lengvatines, palankesnes sąlygas. Anot Editos Rimokaitytės, kreditai yra teikiami su nekintamomis 3 proc. dydžio palūkanomis iki 20 metų bei nėra reikalaujama būsto ar kito turto įkeitimo.
„Lengvatinis kreditas yra teikiamas ne banko lėšomis, bet JESSICA fondo lėšomis, todėl esminės kredito sąlygos yra griežtai reglamentuotos ir vienodos visiems finansiniams tarpininkams. Skirtumai yra susiję su paskolos teikimo ir administravimo procedūromis.
Pirmiausia, gyventojai turėtų apsispręsti, ar jie nori tapti tiesioginiais kredito gavėjais ir pasiskolinti savo vardu ir savo naudai, ar jie nori, kad jų naudai reikiamą lėšų sumą pasiskolintų bendrojo naudojimo objektų administratorius ar savivaldybės paskirtas projektų administratorius“ – situaciją apibūdino Swedbank banko Finansavimo paslaugų skyriaus projektų vadovė.
Projekto administratorius – svarbus kreditavimo proceso dalyvis
Visgi, ekspertė atkreipė dėmesį į tai, kad abiem atvejais kredito sutartį pasirašo renovacijos projekto administratorius, o prievolė grąžinti kreditą atitenka kiekvienam buto ar patalpos savininkui, be to gali skirtis kredito administravimo procedūra.
„Finansinis tarpininkas, teikiantis lengvatinį kreditą, gali pats tiesiogiai administruoti kredito suteikimą ir kredito surinkimą iš butų ar patalpų savininkų be jokių administravimo mokesčių. Šią pareigą jis taip pat gali deleguoti „tarpininkui“ – bendrojo naudojimo objektų valdytojui ar savivaldybės paskirtam projektų administratoriui, kuris už administravimo paslaugas gali imti administravimo mokestį“ – dėstė Swedbank atstovė Edita Rimokaitytė.
BETA2015ATNAUJINKIME BŪSTĄKreditas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.