Tačiau, būdamas tikras savo teisumu, vyras rankų nenuleido. Kadangi vartotojų teisių gynėjai neturėjo objektyvių įrodymų, kad pirkėjas tikrai nekaltas, byla pasiekė teismą.
„Čia – ne racionalumas, o principo reikalas. Pirkėjas negali reikalauti atlyginti moralinę žalą, tik siekia, kad būtų patvirtintas faktas, jog pardavėjas pardavė ne tą prekę, – apie pirkėjo sprendimą kreiptis į teismą sakė advokatų profesinės bendrijos „Judickienė ir partneriai JUREX“ vadovaujančioji partnerė, advokatė Jurgita Judickienė. – Tačiau stebina tai, jog pardavimo įstaiga elgėsi gana įžūliai – iš jos pusės nebuvo jokio bendradarbiavimo“.
Kas teisme švęs pergalę – pardavėjas ar pirkėjas – dar neaišku. Bet jau dabar bylinėjimosi išlaidos keliskart viršijo prekės vertę – jos pasiekė 500 eurų.
Pati advokatė sako, jog vartotojui kreiptis į teismą verta tuomet, kai jis yra absoliučiai teisus ir turi, kaip tą įrodyti. Šiuo atveju, J.Judickienė teigimu, vartotojui laimėti bylą padėtų, jei pirkėjas būtų fotografavęs pakuotę ir užfiksavęs, kad jau išpakuodamas apatinį trikotažą rado jį suplėšytą.
Turtų nesusikrovė ir sanatorijos klientas, kuris pernai, įsigijęs šios sanatorijos paslaugų ir jomis nusivylęs, bandė atgauti pinigus. Porą kartų iš Didžiosios Britanijos į skundo nagrinėjimą grįžęs nepatenkintas klientas galiausiai sutiko su 130 litų kompensacija.
Vis dėlto pastaruosius porą metų teismuose daugėja bylų dėl vartotojų teisių gynimo. Jei 2012 m. tokių buvo 5, 2013 m. – 21, tai pernai teismai sulaukė 72 tokių bylų. Nemažai vartotojų ir paslaugų teikėjų ar prekių pardavėjų ginčų išnagrinėja Valstybinė vartotojų teisių gynimo tarnyba, todėl ne visi nusivylę vartotojai nukeliauja iki teismų. Anot J.Judickienės, tai reiškia, kad arba vartotojai tapo gerokai aktyvesni, arba verslas per mažai vertina klientus.
„Nors vartotojų teisių bylų Lietuvoje nėra daug, tačiau toks šuolis rodo, kad vartotojai yra pasiryžę aktyviai ginti savo teises netgi kreipdamiesi į teismą. O tai – signalas verslui ne tik atidžiau rūpintis prekių ir paslaugų kokybe, bet ir teikti deramą dėmesį vartotojų pretenzijoms, spręsti ginčus su vartotojais geranoriškai.
Tikėtina, kad ateityje verslas bus vis labiau linkęs ginčus su vartotojais spręsti tarpusavio derybomis, pripažinti klaidas ir daryti nuolaidas, siekdamas taikaus susitarimo, todėl stipraus vartotojų teisių gynimo bylų augimo neprognozuotume“, – komentavo advokatų profesinės bendrijos „Judickienė ir partneriai JUREX“ partnerė, advokatė Agnė Bilotaitė.