Tokias tendencijas rodo komunikacijos agentūros „Nova media“ ir žiniasklaidos planavimo agentūros „OMD“ atliktas sudėtinis visuomenės nuomonės tyrimas, skirtas nuolatinei verslo reputacijos stebėsenai ir vertinimui.
Sužinoję, kad viena iš produktų linijų pašalinta iš prekybos dėl kenksmingų produktų, visas tos įmonės prekes nustotų pirkti net 76 proc. vartotojų, daugiau nei pusė jų sako, kad dar papildomai įspėtų kitus taip pat to nedaryti.
Nepirkdami verslą baustų ir 74 proc. gyventojų už informaciją apie mažiau kokybišką produkciją Lietuvos rinkai, 71 proc. taip reaguotų sužinoję apie įmonės žalingus veiksmus aplinkai, pavyzdžiui, medžių kirtimą, nuotekų pylimą į upę.
Gyventojai nepirktų prekių ir išgirdę neigiamus kitų vartotojų atsiliepimus (65 proc.), taip pat jei pasklistų informacija, kad įmonė buvo nubausta dėl klaidinančios reklamos (59 proc.) arba pateko į teisėsaugos ar kontroliuojančių valstybės institucijų akiratį (57 proc.). Vartotojai taip pat pakankamai jautriai žiūri į kenksmingas darbuotojų sąlygas (53 proc.) ir įtarimus, kad įmonė nemoka mokesčių (52 proc.).
„Lyginant šiemet ir prieš ketverius metus atliktų tyrimų rezultatus, akivaizdu, kad gyventojų požiūris į įmones griežtėja. Jei 2014-aisiais jie žiūrėjo į informaciją apie verslą šiek tiek atlaidžiau, dabar bene visas aplinkybes jie vertina kritiškai ir apsisprendžia aktyviai į tai reaguoti“, – sako žiniasklaidos planavimo agentūros „OMD“ generalinis direktorius Darius Gricius.
Pasitikėjimo verslu tyrimą organizuoja komunikacijos agentūra „Nova media“ ir žiniasklaidos planavimo agentūra „OMD“. Tyrimas vyko naudojant „OMD Snapshots“ tyrimų sistemą, 2018 m. balandžio mėn. apklausti 1025 16–69 metų interneto vartotojai.