Kelininkai neištikimi darbdaviams, bet perauklėti – įmanoma

2018 m. birželio 2 d. 10:16
Birutė Dalmantienė
Kaip pristabdyti vidinę darbuotojų migraciją ir leisti jauniems žmonėms kurti tėviškėje? Atsakymą rado panevėžiečiai.
Daugiau nuotraukų (1)
Iki šiol kelių inžinerijos specialistai buvo ruošiami tik Vilniuje bei Kaune. Dauguma jų, baigę studijas, įsidarbindavo šių didmiesčių įmonėse ir į gimtąsias vietas nesugrįždavo. Tačiau sprendimas Panevėžio kolegijoje pradėti rengti būsimuosius kelininkus pasiteisino.
Išeitis – kooperacija
Vietos verslas savo kailiu patyrė: lengviau patiems, kooperuojantis su vietos mokymo įstaiga, rengti būsimus specialistus, nei bandyti juos (ir neretai – nesėkmingai) prisivilioti iš didmiesčių. Taip jau senokai elgiasi, pavyzdžiui,  statybininkai. Pastaruoju metu situacija taip elgtis paskatino ir Panevėžio regiono kelininkus.
Gal tai bus vienas iš tų žingsnių, stabdančių išvykstančius iš Panevėžio – miesto, kažkada besigyrusio šimtu tūkstančių gyventojų. Pastaruoju metu jis stipriai demografiškai „kraujuoja“, pamažu prarasdamas didmiesčio vardą.
Ir jei nauji kelininkai gaus gerus darbus, jiems bus mokamos padorios algos, neilgai trukus tokie asmenys pasiliks mieste ir kurs šeimas. Štai kur puiki galimybė: vietos resursais bei iniciatyva didinti taip tuštėjančią mūsų provinciją.
Aplinkinės regiono ir už jo ribų įsikūrusios įmonės kolegiją tiesiog „užvertė“ patvirtinimo laiškais, patvirtinančiais, jog kelininkai jiems – būtini.
Bendrovė „Panevėžio keliai“ ir Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pasirašė sutartį parengti ir vykdyti kelininkų studijų programą.
2017-aisiais naujoji krepšelių sistema į inžinerines studijas pritraukė daug vietinių studentų.
Svarbi studijų kokybė
Statybos studijų krypčiai priklausanti Kelių inžinerijos programa – pirmoji Panevėžio kolegijoje, vykdoma pagal naujausius Švietimo ir mokslo ministerijos reikalavimus.
Ją iš kitų programų išskiria šiuolaikiškas turinys ir inovatyvūs studijų vykdymo būdai, kuriuose didelį vaidmenį vaidina būsimų darbdavių įmonės. Pavyzdžiui, šios programos studentai jau pirmaisiais metais turėjo dvi praktikas – pažintinę ir geodezijos.
Pažintinė praktika besimokantiems vyksta „Panevėžio kelių“ įmonėje: studentams pristatoma įmonės veikla, gamybinės bazės. Jie vežami į objektus, pavyzdžiui, miesto aplinkkelio statybas. Studentams suteikiami darbo įrankiai, juos moko patys kelininkai.
Geodezijos praktika – tai matavimų atlikimas realiuose statomuose objektuose ir gautų duomenų apdorojimas kompiuterinėmis programomis.
Kol kas nė vienas iš įstojusiųjų neapleido studijų. Greičiausiai tą lėmė ne tik praktikos kiekis, bet ir vietinių įmonių poreikis ir jų vadovų parodyta toliaregiška iniciatyva.
Štai įmonė „Panevėžio keliai“ kompensuoja dalį studijų kainos už mokslą mokantiems asmenims, priklausomai nuo studijų rezultatų vidurkio.
Po kolegijos – galimybė tęsti studijas 
Tiesa, prieš rinkdamasis kelininko specialybę asmuo turėtų žinoti, kad jam reikės studijuoti inžinerinės grafikos, topografinės braižybos, kompiuterinės grafikos bei kitus kelių projektavimui reikalingus dalykus tam, kad baigęs studijas mokėtų rengti bent jau nesudėtingus kelių statybos projektus.
Mat šioje specialybėje būtina ir trimatė vaizduotė: studentas turi būti pasiruošęs mokytis 3D projektavimo, kuris dėstomas nuo pirmojo kurso.
Tai ypač svarbu studentams rengiant baigiamuosius darbus: jiems privaloma suprojektuoti kelio atkarpas su atliktais geodeziniais matavimais, nubraižyti tam būtinus brėžinius.
Be to, Panevėžio kolegijos studijų programos turinys suderintas su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių inžinerijos katedroje dėstomais dalykais.
Kai kuriuos mokymo dalykus universiteto lygiu kolegijoje nuo antrojo kurso dėstys iš Vilniaus atvykę dėstytojai. Tai reiškia, jog baigę kolegiją studentai galės tęsti mokslus VGTU magistratūros studijose, o išlyginamosios studijos jiems bus trumpesnės ir pigesnės.
Laukia darbdaviai 
O būsimų kelininkų darbo rinka jau dabar laukia išskėstomis rankomis: kelių bei gatvių tiesimo bei remonto darbai niekuomet nesibaigia.
Be to, tarp pirmakursių jau yra dirbančių kelių tiesimo ir remonto įstaigose, tačiau kol kas – dažniausiai tik nekvalifikuotą darbą. Tačiau įgytas bakalauro diplomas jiems bus pirmasis žingsnis kelininko karjeroje.
Birutė Dalmantienė yra Panevėžio kolegijos Technologijos mokslų fakulteto dekanė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.