Atidėjo jungiamąjį skrydį į trečiąsias šalis: teismas paaiškino apie kompensaciją Persėdimas į kitą orlaivį per tarpinį nutūpimą visiškai nekeičia to, kad du ar daugiau skrydžių, rezervuotų atliekant vieną užsakymą, turi būti laikomi vienu jungiamuoju skrydžiu

2018 m. gegužės 31 d. 11:46
Lrytas.lt
Claudia Wegener bendrovėje „Royal Air Maroc“ užsisakė skrydį iš Berlyno (Vokietija) į Agadyrą (Marokas) su tarpiniu nutūpimu ir persėdimu į kitą orlaivį Kasablankoje (Marokas). Kai Kasablankoje ji atėjo prie įlaipinimo į orlaivį, skrendantį į Agadyrą, vartų, „Royal Air Maroc“ atsisakė ją įleisti ir paaiškino, kad jos vieta atiduota kitam keleiviui.
Daugiau nuotraukų (1)
Galiausiai C. Wegener įlipo į kitą „Royal Air Maroc“ orlaivį ir atvyko į Agadyrą keturiomis valandomis vėliau, nei iš pradžių planuota. C. Wegener paprašė išmokėti kompensaciją už šį vėlavimą. Tačiau „Royal Air Maroc“ atsisakė patenkinti jos prašymą motyvuodama tuo, kad C. Wegener negali remtis teise į kompensaciją pagal Sąjungos oro transporto keleivių teisių reglamentą.
Šis reglamentas iš tikrųjų netaikomas skrydžiams, vykdomiems tik už Sąjungos ribų.
Kadangi Kasablankos ir Agadyro oro uostai yra Maroke, reglamento taikytinumas priklauso nuo atsakymo į klausimą, ar abu skrydžiai (iš Berlyno į Kasablanką ir iš Kasablankos į Agadyrą), kurie buvo rezervuoti atliekant vieną užsakymą, turi būti laikomi vienu (jungiamuoju) skrydžiu iš valstybės narės (Vokietija) arba ar juos reikia vertinti atskirai, todėl skrydžiui iš Kasablankos į Agadyrą reglamentas nebūtų taikomas.
Šiomis aplinkybėmis Landgericht Berlin (Berlyno apygardos teismas, Vokietija), į kurį kreipėsi C. Wegener, prašo Teisingumo Teismo išaiškinti reglamentą.
Ketvirtadienį paskelbtame sprendime Teisingumo Teismas konstatavo, kad reglamentas taikomas keleivių vežimui, kuris vykdomas pagal vieną užsakymą ir į kurį nuo jo pradžios valstybėje narėje esančiame oro uoste (Berlyne) iki pabaigos trečiojoje šalyje esančiame oro uoste (Agadyre) įeina suplanuotas tarpinis nutūpimas už Sąjungos ribų (Kasablankoje), persėdant į kitą orlaivį.
Teisingumo Teismo teigimu, iš reglamento ir jurisprudencijos matyti, kad jei, kaip šiuo atveju, du (ar daugiau) skrydžiai buvo rezervuoti atliekant vieną užsakymą, keleivių teisės į kompensaciją požiūriu jie sudaro visumą. Taigi šie skrydžiai turi būti laikomi vienu ir tuo pačiu „jungiamuoju skrydžiu“. Be to, Teisingumo Teismas pažymi, kad persėdimas į kitą orlaivį, kuris gali įvykti per jungiamąjį skrydį, neturi įtakos šiam kvalifikavimui. Nė vienoje reglamento nuostatoje jungiamojo skrydžio kvalifikavimas nesiejamas su aplinkybe, kad visi jį sudarantys skrydžiai turi būti įvykdyti tuo pačiu orlaiviu. Taigi visas vežimas, kaip antai nagrinėjamas šiuo atveju, turi būti laikomas vienu jungiamuoju skrydžiu, todėl jam taikomas reglamentas. 
skrydžiaiatidėtas skrydis^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.