Lietuvoje visuomet perkančių tose pačiose el. parduotuvėse 2017 m. buvo 10 proc. – 4 proc. mažiau, nei užpernai. Nuolat tose pačiose el. parduotuvėse pernai apsipirkinėjo 20 proc. europiečių.
24 proc. lietuvių visuomet rinkosi vis kitas el. parduotuves, o taip besielgiančių europiečių vidurkis siekė 13 procentų.
„Nieko keisto, kad Lietuvoje ištikimų pirkėjų yra mažiau – didžiosiose Vakarų šalyse el. parduotuvių kultūra pradėjo vystytis gerokai seniau, tose šalyse pirkėjai yra susiformavę apsipirkimo el. erdvėje įpročius, yra išsirinkę mėgstamiausias el. parduotuves.
Lietuvoje el. prekybos rinka dar formuojasi, vieni žaidėjai ateitina, kiti – išeina, kuriasi naujos el. parduotuvės – smalsūs tautiečiai išbando tiek naujus vietinius, tiek ir atranda užsienio pardavėjus“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Apklausos duomenimis, kaip ir 2016 m., taip ir pernai, net 80 proc. lietuvių paskutinį apsipirkimą atliko el. parduotuvėje, kurioje jau buvo anksčiau pirkę.
Intensyviausiai internete apsiperkantys (vadinamieji „heavy buyers“) lietuviai, priešingai nei didžioji pirkėjų dalis, yra suformavę savo pirkimo įpročius ir dar dažniau rinkosi el. parduotuves, iš kurių jau yra atsisiuntę prekių – tokių pirkėjų buvo net 88 procentai.
„Pirkėjai, turintys daugiausiai patirties el. erdvėje, dažniausiai apsipirkinėjantys el. parduotuvėse, yra susiformavę savas tradicijas ir išsirinkę el. parduotuves, kuriose dažniausiai lankosi.
Tą rodo ir apklausos duomenys – intensyviausiai internete apsipirkinėjantys lietuviai tą dažniausiai atlieka tose pačiose el. parduotuvėse. Rinkdamiesi tas pačias el. parduotuves pirkėjai taupo laiką – būna perpratę jos struktūrą ir žino, ką joje ras bei spėja įsitikinti produkcijos kokybe“, – pastebi G. Bilevičius.
Rečiausiai internetu perkantys lietuviai buvo linkę išbandyti naujoves – jie daugiausiai rinkosi el. parduotuves, kuriose iki tol nebuvo niekuomet apsipirkę.