Elektroninės prekybos pulsas: paieška balsu, vaizdais ir naujas proveržis

2018 m. gegužės 11 d. 12:52
Lrytas.lt
Per paskutinį dešimtmetį Europoje internetu apsiperkančių asmenų skaičius padidėjo beveik dvigubai, todėl nenuostabu, kad iki šiol didžiausias dėmesys buvo skiriamas galutinių vartotojų (B2C) kategorijos patirtims ir apsipirkimo patogumui gerinti.
Daugiau nuotraukų (1)
Nors ši kryptis išlieka perspektyvi ir inovacijos joje neišvengiamos, eskpertų teigimu, 2018-aisiais jau galima pastebėti ženklius e-komercijos pokyčius ir verslas verslui segmente.
Inovacijų madas diktuoja „Amazon“
Daugumoje atvejų analizių ir pristatymų minimos ir jau klasikiniais pavyzdžiais tampančios „Amazon“, „Alibaba“, „Aliexpress“ el. prekybos platformos palengva suformavo ne tik pasaulio, bet ir Lietuvos pirkėjų apsipirkimo patirties lūkesčius.
Bene garsiausiai čia skamba „Amazon“, savo strategiją remiantys agresyvia plėtra, bet tuo pat metu ir integracija į kuo daugiau skirtingų sričių. Neseniai rinkai pristatę parduotuvę be kasų „Amazon Go“, kur apsipirkimui pakanka turėti programėlę išmaniajame telefone, „Amazon“ neužleidžia pozicijų ir virtualioje erdvėje.
2017-aisiais 44 proc. visų el. pirkimų JAV įvyko būtent šioje platformoje, o arčiausiai besirikiuojančio rinkos dalyvio „eBay“ – tik 7 proc. (eMarketer).
Tikėtina, kad rinkos, o kartu ir inovacijų lyderio etiketę „Amazon“ išlaikys ir šiais metais.
Panašias tendecijas pastebi ir el. prekybos ekspertai Lietuvoje. Tiesa, smulkaus verslo, prekiaujančio šiose platformose, atžvilgiu.
Siuntų siuntimo platformos siuskpigiau.lt vadovas Mindaugas Šilkūnas teigia, kad pastebėjus augančią Lietuvos el. prekybininkų veiklą būtent „Amazon“ ir „eBay“ platformose, buvo nuspręsta pagreitinti siuntų į užsienį siuntimo procesą pasiūlant siuskpigiau.lt svetainės sąsają su „Amazon“ ir „eBay“ platformomis.
„Didelė mūsų klientų dalis – smulkieji verslininkai, prekiaujantys dviejose populiariausiose platformose – „Amazon“ ir „eBay“ ir siunčiantys prekes pirkėjams į užsienį.
Pastebėję, kad tokių klientų kiekis nuolat didėja, norėjome pasiūlyti jiems papildomą vertę – laiko taupymą.
Sujungus kliento „Amazon“ ar „eBay“ bei siuskpigiau.lt paskyras, visa informacija apie jo pirkėjų užsakymus (prekės, kiekiai, pristatymo adresai) bus automatiškai perkeliama tiesiai į siuskpigiau.lt sistemą, tad pardavėjui nebereikės visko kaskart iš naujo suvedinėti, norint išsiųsti užsakymus.
Teliks tik atsispausdinti ir ant pakuočių užklijuoti automatiškai sugeneruotus siuntos dokumentus“, – apie naujovę pasakojo M.Šilkūnas.
Pasak siuntų siuntimo eksperto, tokia paslauga šiuo metu siūloma „Amazon“ ir „eBay“ vartotojams, netrukus startuos „Shopify“, „Woocommerce“ platformose, o jei sprendimas pasiteisins, įmonė planuoja integracijų pasiūlą plėsti.
Pirkimas telefonu – populiarės
Pernai Lietuvoje pagaliau užfiksuotas rezultatas, kai mobiliajame telefone peržiūrėta daugiau puslapių, nei kompiuteryje.
Pasaulinėje rinkoje ši tendencija jaučiama jau ilgesnį laiką. Vis dėlto kalbant apie el. apsipirkimą, galutinis pirkimo veiksmas, t.y. užsakymo apmokėjimas, vis dar dažniausiai atliekamas kompiuteriu. E-shopper barometer Global report duomenimis, Lietuvoje išmaniuoju telefonu yra pirkę 46 proc., o Europoe – tik 35 proc. vartotojų.
Prognozuojama, kad tobulėjant apmokėjimo mobiliaisiais technologijoms (didžiąja dalimi susijusiomis su pagerintais asmenybės identifikavimo sprendimais: piršto antspaudu, veido atpažinimo funkcija ir pan.), transakcijų, atliktų mobiliaisiais, daugės.
Kanadiečių konsultantai Absolunet prognozuoja, kad iki 2018-ųjų pabaigos 70 proc. visų el. pirkimų bus atliekami mobiliuosiuose įrenginiuose.
Nors Lietuvoje tam tikros tendencijos ne visada ateina taip greitai, kaip JAV ar kitose Europos valstybėse, ruoštis tam pravartu iš anksto.
„Pirkėjo pageidavimas vienu mygtuko paspaudimu atlikti kuo daugiau funkcijų užsienyje nieko nebestebina. Ką tik pasibaigus „Amazon 1-click“ patento galiojimui, ši tendencija tik stiprės. Stengiamės šią praktiką pritaikyti ir Lietuvoje. Apie tai, kad svetainė turi būti patogi naršymui išmaniuoju, manau, kalbėti jau neverta – tai tapo savaime suprantama“, – teigia M. Šilkūnas.
Pirkimas balsu, paieška vaizdais
Dar viena tendencija, kol kas atrodanti tolima Lietuvai, bet populiarėjanti užsienio rinkose – apsipirkinėjimas balsu. Ši technologija didžiausią galvos skausmą kelia SEO specialistams: atliekant paiešką balsu dažniausiai sugeneruojamas tik vienas, tinkamiausias atsakymas, tad šiame sąraše būti antru tampa beprasmiška.
Kartu su balso paieška, kelią el. apsipirkime skinasi ir paieška vaizdais. Pavyzdžiui, mėgstamos žvaigždės nuotrauką ar vitrinoje nufotografuotą patikusį derinį įkėlę į paieškos sistemą, gausite rezultatus su prekėmis, panašiausiomis į vaizduojamus nuotraukoje.
Į tokius sprendimus jau investuoja „eBay“, „Pinterest“, ar „Instagram“ influencerių įtaka besiremiantis amerikietiškas startuolis „Screenshop“.
Absolunet teigimu, paieškos balsu ir vaizdais iki 2020 metų gali siekti 50 % visų prekių paieškų. Bus įdomu stebėti, kaip ši tendencija veiks Lietuvos el. prekybininkus.
El. prekybos modeliai
Turbūt nereiktų stebėtis, kad įpratinti prie kokybiško aptarnavimo ir patirties būdami paprastais vartotojais, žmonės tikisi to paties ir būdami verslo atstovais.
Dėl šios priežasties prognozuojama, kad dauguma sprendimų, iki šiol taikytų išskirtinai verslas – vartotojui (B2C) sektoriuje, persikels į verslas verslui kategoriją.
Tiesa, amerikiečių technologijų konsultantai Gartner netgi prognozuoja, kad per 2018-uosius 70 proc.  e-rinkos apskritai nebeskirstys savo veiklų į B2C ar B2B, o koncentruosis į individualią vartotojo patirtį.
Puikūs šios tendencijos pavyzdžiai – vėlgi „Amazon“ ir „AliBaba“ platformos, dažnai vadinamos tiesiog „apsipirkimo Google“.
2017-ųjų spalį „Amazon“ pristatė „Business Prime shipping“, verslininkams skirtą metinę narystės programą (JAV ir Vokietijos rinkoms), o „Amazon Business“ – 30 000 pardavėjų, dirbančių po „Amazon“ vėliava, tinklas, pirmaisiais veiklos metais skaičiavo 1 mlrd. veiklos pajamas, kurios kas mėnesį paauga dar po 20 proc. („Amazon Business“ metų pradžioje taip pat startavo Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje ir Prancūzijoje).
„AliBaba“, tuo tarpu, generuoja 80 proc. visų internetinių pardavimų Kinijoje ir yra laikomas pagrindine jungiamąja grandimi tarp kinų ir vakarų verslų.
Tokius pokyčius rimtai vertina ir Lietuvos verslas. Pasak M. Šilkūno, dar šiais metais siuskpigiau.lt klientams žadama pasiūlyti „Order fulfillment“ paslaugą, skirtą verslo sektoriui.
„Verslui siūlysime ne tik prekių sandėliavimą, bet ir administravimą bei išsiuntimą. Šiuo metu, turėdamas el. parduotuvę, vartotojas ženklią finansų dalį turi skirti patalpų, kuriose galėtų sandėliuoti prekių atsargas, nuomai, daug laiko užima užsakymų suruošimas, pakavimas, siuntos dokumentų parengimas ir pan.
Mūsų paslauga šias finansines ir laiko išlaidas gerokai sumažins: klientui pakaks užsiregistruoti mūsų svetainėje, suvesti pirminius duomenis apie savo veiklą ir susieti paskyrą su savo el. parduotuve. Priklausomai nuo poreikio, jam priskirsime ir savo sandėliavimo plotą.
Klientui teliks retkarčiais papildyti prekių atsargas mūsų sandėlyje: visą kitą administracinį darbą atliks „Siųsk pigiau“ darbuotojai. Visa užsakymų informacija iš kliento el. parduotuvės keliaus tiesiai į mūsų sistemą, tad remiantis ja užsakytas prekes supakuosime ir išsiųsime galutiniams klientams“, – planus atskleidžia „Siųsk pigiau“ vadovas.
Pasak el. verslo eksperto, tokią paslaugą jau siūlo „Amazon“ ir kiti pasauliniai žaidėjai, bet Lietuvoje ši verslo niša vis dar tuščia, nes kompleksinės logistikos (3PL) paslaugos iki šiol Lietuvoje orientuotos į stambųjį verslą, o įmonė dėmesį planuoja skirti smulkiajam.
 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.