Tokias tendencijas rodo komunikacijos agentūros „Nova media“ ir žiniasklaidos planavimo agentūros „OMD“ atliktas sudėtinis visuomenės nuomonės tyrimas, skirtas nuolatinei verslo reputacijos stebėsenai ir vertinimui.
Reputacijos valdymas – prioritetas
„Vartotojai verslo atžvilgiu turi išankstinį neigiamą nusistatymą, kuris praktiškai nekinta jau eilę metų. Taigi verslas visada yra po padidinamuoju stiklu – vartotojai nesuteikia jokio pasitikėjimo kredito. Turint omenyje, kad informacija šiais laikais sklinda žaibiškai, net ir iš pirmo žvilgsnio kasdienė situacija bet kuriai kompanijai gali tapti krizine, o ilgalaikis rūpinimasis reputacija turi tapti kompanijų higiena“, – sakė „Nova media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas.
Remiantis tyrimu, dauguma gyventojų mano, kad verslas siekia pelno nepaisydamas darbuotojų poreikių ir gerovės – 68 proc., taip pat kad padarys viską, net jei dėl to tektų nusižengti teisės aktams – 64 proc., o įvairius projektus, socialines iniciatyvas remia siekdamas tik naudos sau – 62 procentai.
Remiantis tyrimu, verslo sąžiningumu Lietuvoje labiausiai abejoja moterys – 72 proc. jų mano, kad verslas yra nesąžiningas. Taip pat didžiausią nepasitikėjimą verslu reiškia asmenys, kurių pajamos yra žemiausios (72 proc.).
Vis dėlto verslą sąžiningu laiko bene trečdalis Lietuvos gyventojų – 31 proc. Dažniau teigiamai į verslą žiūri vyrai (36 proc.), taip pat gaunantieji didesnes pajamas (41 proc.).
Lyderės – telekomunikacijų ir ryšių įmonės
Per ilgesnį laikotarpį Lietuvos gyventojai šiek tiek keitė nuomonę, kuriais verslo sektoriais pasitiki labiausiai. „Šiuo metu lyderės – telekomunikacijų ir ryšių, informacinių technologijų bei profesinio ugdymo ir mokslinių tyrimų įmonės. Pastarieji du sektoriai iš lyderių trejeto išstūmė transporto ir pervežimų įmones bei bankus ir draudimo įmones, kuriomis 2014-aisiais atitinkamai pasitikėjo 12 ir 10 proc.“, – sakė žiniasklaidos planavimo agentūros „OMD“ generalinis direktorius Darius Gricius.
Daugiausia gyventojų 2018 m. pasitikėjimo sulaukusių įmonių viršūnėje – telekomunikacijų ir ryšių įmonės – jomis pasitiki 14 procentų. Taip pat gyventojai linkę labiau pasitikėti informacinių technologijų įmonėmis – 12 proc. Lietuvos gyventojai pasitiki ir profesinio ugdymo ir mokslinių tyrimų įmonėmis – 8 procentai.
Tarp mažiausiai pasitikėjimo 2018 m. sulaukusių įmonių – statybos ir nekilnojamojo turto (pasitiki 1 proc.), energetikos ir gamtinių išteklių įmonės (1 proc.), prekybos tinklai, fizinės ir elektroninės parduotuvės (2 proc.).
Pasitikėjimo verslu tyrimą organizuoja komunikacijos agentūra „Nova media“ ir žiniasklaidos planavimo agentūra „OMD“. Tyrimas vyko naudojant „OMD Snapshots“ tyrimų sistemą, 2018 m. balandžio mėn. apklausti 1025 16–69 metų interneto vartotojai.