Viena tokių situacijų susiraizgė Vilniuje, Antakalnyje esančioje Šilo gatvėje – toje pačioje, kurioje gyvena ir prezidento pareigas ėjęs Rolandas Paksas.
Jos atnaujinimo darbai buvo įstgrigę vasarą, o ir vėliau ilgokai klibėjo. O kai lapkritį asfaltas jau buvo užklotas, šios gatvės senbuviai ėmė baksnoti į tai, ką paliko darbininkai dorai nesutvarkę.
Neranda bendros kalbos
„Tol, kol kelininkai iš Šilo gatvės galutinai neišbėgiojo, dar daug ką galima sutvarkyti. Ir ne tik aplinką, bet ir pagerinti eismo saugumą. Nes vėliau kai tai paaiškės, vėl ką nors reikia ardyti.
Sunku su statybininkais kalbėtis. Esą, jie „prapjovė pilvą“, o jau patys gyventojai tegu žaizdą susisiuva. Jokios reakcijos“, – sakė Šilo gatvės gyventojas, medikas Mykolas Sučila.
Pykti ant darbininkų jis lyg ir negali, juk šie dirba taip, kaip nurodyta projekte. O projektas yra parengtas Vilniaus miesto savivaldybės.
"Apmaudu, kad prie mūsų namo buvo išrauta gyvatvorė – tiesiamas naujas šaligatvis. Bet jį betiesiant susidarė nemenkas aukščių skirtumas. Prašiau darbininkų, kad jie padarytį įvažiavimą į kiemą tokį, koks buvo, o ne koks suplanuotas. Dabar gi šaligatvis nusileido 20 cm žemiau kiemo lygio“, – kalbėjo M.Sučila.
Jis pats dar rugsėjį kreipėsi ir į Vilniaus miesto savivaldybę vildamasis, kad jos valdininkai laiku susizgribs. Juoba kad atnaujinti baigiama gatvė, jungianti Antakalnį su Rokantiškėmis, tapo ypač nesaugi.
Nepaiso kelio ženklų
„Gatvė yra siaura, o eismas – labai intensyvus. Lyg autostrada. Visa bėda, kad vairuotojai nepaiso nurodytų ženklų.
Greitis čia ribotas iki 40 km per valandą, apribotas ir sunkiojo transporto eismas. Įrengti ir greitį turintys sumažinti kalneliai, ir pėsčiųjų perėjos. Tačiau visos šios priemonės yra neveiksmingos.
Vairuotojai viršija greitį, o ir sunkiasvorės mašinos nebevengia šios gatvės. „Kalneliai“ yra neveiksmingi – juos ir įsibėgėjęs ožys gali įveikti. Tad ties jais stabtelėję automobiliai staigiai „startuoja“, keldami triukšmą. Ir neprimažina greičio net ties pėsčiųjų perėjomis.
Apskritai darbo dienos pradžioje bei pabaigoje gatvelė tampa tranzitine, iš Antakalnio traukiantiems į Naująją Vilnią arba Senamiestį ir atgal“, – kalbėjo M.Sučila.
Visa ši pėstiesiems pavojų kelianti situacija, anot pašnekovo, nėra laužta iš piršto. Juk Šilo gatvėje yra kelios mokyklos (viena iš jų – neįgaliųjų), vaikų darželiai, kelias į Sapieginės parką, gausiai lankomą ir mažylius auginančių tėvų, ir senjorų.
O ir gatvės gyventojus vargina nuolatinis lekiančių automobilių keliamas triukšmas.
Policija – reta viešnia
„Policija nevykdo kontrolės. Gal šiek tiek daugiau jos būta tada, kad šioje gatvėje gyvenantis Rolandas Paksas ėjo prezidento pareigas.
Vargu ar sumeluočiau sakydamas, kad Šilo gatvė yra viena iš neblaivių vairuotojų „atrastų“ magistralių, siekiančių išvengti policijos“, – svarstė medikas.
Šilo gatvės gyventojai ne kartą kreipėsi į ankstyvesnius savivaldybės darbuotojus, rinkimuose deleguotus atstovus, bet deramo atsako nesulaukė.
Pasak M.Sučilos, galbūt eismą veiksmingiau reguliuoti padėtų ir tankiau pakloti bei aukštesni “kalneliai“. Tačiau efektyviausia priemonė būtų radarų, fiksuojančių greitį bei kitus pažeidimus, įrengimas.
Eismo saugumui Antakalnyje – didesnis dėmesys
Tomas Kamaitis,
Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas
„Vilniaus miesto savivaldybė šiuo metu rengia Antakalnio gatvės – nuo Šilo tilto iki Žolyno gatvės – techninį projektą. Jį parengus, iki 2018-ųjų pabaigos, bus įrengta papildoma juosta, skirta viešajam transportui, riedančiam miesto centro kryptimi.
Taip pat vakarinėje Antakalnio gatvės dalyje atsiras dviračių takas, bus atnaujinti želdiniai, pakeisti šaligatviai, modernizuoti šviesoforai ir gatvės apšvietimas, renovuoti inžineriniai tinklai.
Kitąmet, siekiant gerinti eismo sąlygas, pagal Antakalnio gatvės rekonstrukcijos projektą planuojama pertvarkyti sankryžas su šalutinėmis gatvėmis ir panaikinti nesaugius kairiuosius posūkius į greta gatvės esančias teritorijas.
Taip pat bus sumažintas automobilių srautų konfliktinių susikirtimo taškų skaičius bei įrengti atskiri šviesoforai kairiesiems ir dešiniesiems posūkiams pagrindinėse gatvių sankryžose.
Gruodį šešios Šilo gatvėje esančios perėjos bus pertvarkytos į iškilias pėsčiųjų perėjas, kartu įrengiant ir trapecijos formos greičio kalnelius.
Kitąmet bus įrengtas papildomas kryptinis apšvietimas, nes šiuo metu perėjos yra apšviestos tik gatvės apšvietimu.“