Pagrindiniu kelionių tikslu laikomi profesinio tobulėjimo renginiai: konferencijos, mokymai ir pristatymai. Daugiau kaip pusė respondentų (65 proc.) paminėjo šias veiklas kaip pagrindinį kelionės tikslą. Savo ruožtu, 49 proc. respondentų tikino, kad jie dažniausiai yra siunčiami į verslo keliones, skirtas kompanijos plėtrai ir įvairiems susitikimams su klientais. Įdomu, kad apklausoje dalyvavę vyrai nurodo dažniau (plg. 59 proc. ir 37 proc.) vykstantys į verslo susitikimus su partneriais, o apklausoje dalyvavusios moterys (plg. 77 proc. ir 55 proc.) bei vyresnio amžiaus darbuotojai dažniau yra siunčiami į profesinio tobulėjimo komandiruotes.
Generalinė „Baltic Travel Group“ direktorė Eglė Jaugienė teigia, jog kelionės organizavimo laikas, kaina ir kokybė yra labiausiai verslo klientų vertinami kriterijai.
„Šiandien verslo kelionės yra labai svarbios, tačiau joms dažniausiai yra skirtas ribotas laikas, todėl tampa labai svarbus to laiko planavimas. Būtent dėl to žmonės dažnai renkasi patikimus ir patikrintus sprendimus, atitinkančius jų asmeninius poreikius: patyrusias ir modernias oro linijas, suteikiančias galimybę pasirinkti tiesioginius ar patogius jungiamuosius skrydžius, gerai žinomus viešbučius ir lengvai pasiekiamas vietas susitikimams.“
Apklausos rezultatai taip pat atskleidė, kad keliaudami į komandiruotes žmonės dažniausiai naudojasi automobiliu (65 proc.) arba renkasi keliones lėktuvais (46 proc.), kai kurie keliauja ir autobusais (34 proc.). Vyrai dažniausiai yra linkę keliauti automobiliu (71 proc.), o moterys ir vyresnieji respondentai – autobusais (49 proc. ir 46 proc.). Tyrimo duomenimis, patogus kelionės transportas į komandiruotės vietą yra laikomas esminiu kriterijumi (65 proc.) renkantis, taip pat labai svarbus yra greitas atvykimas (60 proc.). Taip yra siekiama išvengti papildomų ir nereikalingų nepatogumų.
Respondentai, kurie į verslo keliones keliauja lėktuvais, sako, kad svarbiausias kriterijus jiems – tiesioginio skrydžio galimybė (88 proc.). Kas antras apklaustasis teigė nemėgstantis ilgai laukti oro uostuose ir todėl 41 proc. pabrėžė greitos registracijos ir patogumo svarbą. Dažnai keliaujantiems svarbu ir oro linijų teikiamos paslaugos bei ypač pabrėžiama pagalba iškilus nenumatytoms situacijoms (40 proc.).
„Šiuo metu aviacijos infrastruktūra Rytų Europoje pastebimai auga. Pavyzdžiui, „Aeroflot“ siūlo patogius skrydžius į JAV ir kitas pasaulio šalis. Daugelis aviakompanijų aktyviai atsinaujina lėktuvų parkus, o „Aeroflot“, kurios lėktuvų parkas yra naujausias tarp didžiųjų vežėjų (vidutiniškai 4,2 m.), yra puikus to pavyzdys. Regione taip pat vyksta oro uostų ir jų infrastruktūros rekonstrukcijos projektai, gerinamas susisiekimas tarp oro uostų ir miestų. Tikėtina, kad verslo kelionėms žmonės jau artimiausiu metu vis dažniau rinksis oro transportą“, – pasakoja E. Jaugienė.
Apklausoje „Verslo kelionių tendencijos Lietuvoje“ dalyvavę respondentai teigia, jog dažniausiai (64 proc.) jie patys neorganizuoja savo komandiruočių ir ši užduotis atitenka organizacijoms. Tiesa, žmonės, kurie į verslo keliones išsiruošia dažniau, yra linkę ir planuoti patys (apklausoje pastebima, kad tokių daugumą sudaro vyrai).
„Baltic Travel Group“ ir „Aeroflot“ atlikto tyrimo metu buvo apklausta 350 respondentų, į verslo keliones vykusių 2016 metais.