Oro linijas žlugdo milžiniškos veiklos sąnaudos
Nūdienos oro linijų sėkmė priklauso nuo gebėjimo sumažinti eksploatacines išlaidas ir sutelkti visą dėmesį į plėtrą. Visi kiti tiesiogiai su keleivių transportavimu nesusiję darbai – mechanikų ir pilotų mokymai bei orlaivių techninė priežiūra turėtų būti perkami iš partnerių. Platus darbų, atliekamų pačios oro linijos, spektras gali greitai tapti nuostolingas, nes kuo daugiau veiklos rūšių – tuo sunkiau jas visas tinkamai prižiūrėti ir valdyti, tokiomis įžvalgomis pasidalino „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis, parašęs atvirą laišką „Air Berlin“ vadovybei.
„Bandymas daryti visus darbus savo jėgomis dažnai veda prie nusivylimo, nes padėtis gali netikėtai ir greitai tapti nevaldoma. Personalo mokymo ir orlaivių priežiūros paslaugų užsakymas iš patikimo partnerio gali padėti skirti visas pastangas verslo plėtrai ir nesijaudinti dėl antraeilių dalykų“, – savo laiške „Air Berlin“ generaliniam direktoriui Thomasui Winkelmannui rašė Gediminas Žiemelis.
Svarbiausia – patikimas personalas
„Ryanair“ ir „Wizz Air yra sektini pavyzdžiai, kai kalbama apie pilotų įdarbinimą. Abi įmonės samdo pilotus Rytų Europoje ir džiaugiasi pigesne ir patikimesne darbo jėga, nei dabar galėtų pasvajoti „Air Berlin“. Pastarosios pilotai nusigręžė nuo vadovybės sunkiu laikotarpiu, kai prieš porą dienų keli šimtai pilotų (tikėtina, susitarę tarpusavyje) pareiškė neskrisiantys dėl sveikatos sutrikimų.
„Laiduojame už kiekvieną mūsų parengtą pilotą. Esame užsitarnavę pasitikėjimą, kuris leidžia mums turėti tokius partnerius kaip „Wizz Air“, – teigia Gediminas Žiemelis. „Jei „Air Berlin“ persvarstytų savo požiūrį į pilotų mokymus ir patikėtų darbus savo srities profesionalams, tokiems, kaip, pavyzdžiui, „BAA Training“, vien šis sprendimas padėtų sumažinti išlaidas apie 100 milijonų eurų per metus.“
Be mokymų bazės Lietuvoje, „BAA Training“ („Avia Solutions Group“ dalis) gali pasiūlyti pilotų mokymų sprendimus 18 skirtingų tipų lėktuvams Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Afrikoje bei Azijoje. 2016 metais beveik 700 pilotų nuskrido kone 20 tūkst. valandų realaus skrydžio simuliatoriais ir įgijo Tipo kvalifikaciją „BAA Training“.
Lėktuvų priežiūra savo jėgomis – pinigai į balą
Pelninga oro linijų bendrovės veikla neįsivaizduojama be finansiškai gerai pamatuotų orlaivių priežiūros sprendimų. „Air Berlin“ klaida, atvedusi prie bankroto, – ji pati išlaikė sudėtingą ir brangiai kainuojančią techninės priežiūros ir remonto infrastruktūrą, samdė 1200 orlaivių mechanikų, tokiu būdu kasmet permokėdavo už paslaugas apie 50 milijonų eurų.
"Turime puikiai išvystytą techninės priežiūros infrastruktūros tinklą Europoje, todėl galėtume perimti „Air Berlin“ orlaivių remonto rūpesčius ir padėti sutaupyti dešimtis milijonų eurų per metus“, – sakė Gediminas Žiemelis oro linijų generaliniam direktoriui.