Ignas Staškevičius, vienas koncerno „VP Grupė“ akcininkų, rašytojas bei vadybininkas įsitikinęs, kad konkurencingumas versle yra pamatinė vertybė. „Sumanus verslininkas puoselėja konkurencingumą realybėje, kurioje uždirba tik susikūrusieji laikiną pranašumą. Kai toks kokybės ar kainos pranašumas virsta klientų suvokiamu išskirtinumu, jis prilygsta monopoliui“, – teigia jis. Tad kodėl ir kada mokėjimas derėtis verslininkams yra tiesiog būtinas?
Pelninga veikla yra visų įmonių savininkų pagrindinis tikslas. Visiems žinoma tiesa – pelnas gaunamas, kai prekė ar paslauga įsigyjama kuo pigiau, o parduodama kuo brangiau. Čia padeda būtent derybų menas. Mokant apgalvotai ir įtinančiai pateikti savo argumentus, atsiranda galimybė ne tik išsireikalauti nuolaidų iš tiekėjų, bet ir įteigti klientui, jog jūsų siūloma prekė yra reikalinga ir verta būtent tokios kainos.
Atskirų žinių reikalauja ir derybos su verslo partneriais ar akcininkais. Kaip ir visose kitose srityse, kiekvienas derybų dalyvis siekia naudos sau pačiam, todėl prieš einant į tokį susitikimą, verta gerai apgalvoti, ko iš jo tikimasi ir kaip ne tik nelikti nuskriaustam, bet ir pasiekti savo tikslų. Patyrę ir sėkmingi verslininkai dažniausiai pateikia efektyvius kontraargumetus, taip nuginkluodami oponentą ir pateikdami savo reikalavimus, tad derybos su akcininkais gali tapti tikru iššūkiu, reikalaujančiu nemenkų derybinių įgūdžių, jei norima neprarasti ne tik pinigų, bet ir konkurencinio pranašumo.
Net ir daug patirties turintys verslininkai, sėkmingai tvarkantys reikalus savo šalyje, neretai susiduria su tikru galvosūkiu, kai nusprendžiama verslą plėsti. Susidūrus su užsienio tiekėjais ar klientais, universalios derybų taisyklės galioja ne visada. Todėl prieš vykstant į susitikimą, galintį nulemti verslo plėtrą svetimoje šalyje, tiesiog būtina pasidomėti ne tik elementaria jos kultūra ir mandagumo frazėmis, bet ir tuo, koks derybų etiketas galioja būtent ten.
Tai – tik keli pavyzdžiai, kada mokėjimas diskutuoti ir efektyviai derėtis padeda pasiekti savo tikslų ir nepatirti piniginių bei įtakos nuostolių. Mokėjimas apgalvotai reikšti savo argumentus, pagrįstai išsakyti nuomonę versle padeda kiekvieną dieną – tiek bendraujant su darbuotojais, kai kalbama apie jų atlyginimus, tiek su klientais ar darbų vykdytojais tariantis dėl jums palankių terminų, tiek atliekant kitus kasdienius darbus. Nors gali atrodyti, kad kalbėti moka kiekvienas, vos vienas neapgalvotas argumentas ar taktinė klaida gali nulemti nesėkmingai ar nuostolingai pasibaigusias derybas.