„Apie norą dalyvauti projektuose girdžiu seniai. Nei jie
pirmi, nei paskutiniai iš užsienio kompanijų. Nežinau, ar jiems,
vienas dalykas, bus įdomu, ir ar jie atitiks europinius integracinius
kriterijus“, – sakė R.Sinkevičius.
Pasak jo, Kinijos kompanija galėtų dalyvauti konkursuose su
vietos partneriais, tačiau neaišku, kaip būtų su kinų
darbuotojais.
„Žinoma, pasaulis yra dabar labai judrus, globalus, galima
atrasti tarpininkų, per kuriuos dalyvauti, bet norint dalyvauti,
reikia turėti, kas gi tą projektą vykdys.
Norint trečiųjų šalių
piliečiams gyventi ir dirbti legaliai Lietuvoje, reikia atitikti tam
tikras sąlygas“, – aiškino ministras.
Jis taip pat atmetė spėliones, jog Kinija galėtų būti
investuotoja į „Rail Baltica“ ir tapti projekto partnere.
„Projektas bus vykdomas 85 proc. iš europinių lėšų ir
investicijų kaip ir nelabai reikia – 15 proc. turim patys
susikrapštyti. O pasiskolinti gi dabar nėra problemos“, – sakė R.Sinkevičius.
Advokatų kontoros „Glimstedt“ advokatas Deividas
Soloveičikas BNS teigė, kad Kinijos bendrovė galėtų dalyvauti
viešuosiuose pirkimuose, tačiau įmonė turėtų įrodyti, kad jos
sertifikatai atitinka europinius reikalavimus.
„Apribojimų nėra, iš tikrųjų viskas remiasi tuo pačiu
lygiateisiškumo principu.
Apribojimai galėtų pasireikšti tik
reikalavimais, kurie nustatomi, siekiant patikrinti kvalifikaciją
arba atitikimą techninių parametrų. Tai dažnai susiję su
kažkokių dokumentų atitikimu.
Pavyzdžiui, statybos vadovo
atestatas ar atestacija yra lygiavertė pagal Europos Sąjungos ar
Lietuvos reikalavimus“, – BNS teigė D.Soloveičikas.
Pasak teisininko, trečiųjų šalių bendrovės, norėdamos
atitikti reikalavimus, arba steigia antrines įmones ir gauna
atestatus šalyje, arba įrodo savo sertifikatų atitikimą ir
dalyvauja konkursuose tiesiogiai.
Kinijos bendrovės atstovai sausį ketina atvykti į Lietuvą
susipažinti su „Rail Baltica“ projektu. Tikslaus vizito tikslo
„Lietuvos geležinkeliai“ teigia nežinantys, tačiau įmonės
vadovas Stasys Dailydka spėja, kad bendrovė galbūt norėtų
dalyvauti rangovų konkursuose.
„China Railway Corporation International“ yra Kinijos
geležinkelių operatorės „China Railway Corporation“ (CRC)
antrinė įmonė. CRC turi apie 5,7 tūkst. traukinių stočių ir
parduoda daugiau nei 4 mln. bilietų per dieną.
Kinijos pramonės korporacija „China Merchants Group“ (CMG)
lapkričio pabaigoje Pekine pasirašė sutartį su „Lietuvos
geležinkeliais“ dėl ekspedijavimo ir logistikos įmonės kūrimo.
Be to, CMG ketina Klaipėdoje steigti logistikos parką,
investuoti į jūrų uostą ir tapti vieno iš terminalų valdytoja
bei potencialia tolesnės uosto plėtros partnere. Ji taip pat derasi
su tarptautine uostų terminalų operatore „Terminal Investment
Limited“ dėl investicijų į vieną didžiausių Klaipėdos uosto
krovos bendrovių „Klaipėdos Smeltė“.
Pekino bendrovė „Beijing Energy Investment Holding“ į
kogeneracinę jėgainę Kaune norėtų investuoti 300-400 mln. eurų.