Vis dėlto apie tokią galimybę dar mažai kas žino, o jei ir žino – neįveikia atsirandančių sunkumų.
Galima pratęsti terminą
„Pastaruoju metu sparčiai daugėja pirkėjų, kurie prašo pailginti prekių garantijos laiką, ypač – brangesnių.
Dažniausiai šia paslauga Lietuvoje naudojasi dvi grupės žmonių: tie, kurie nori, kad investicija į pirkinį būtų ilgaamžė ir nenori po poros metų jo keisti nauju, bei tie, kurie nenori užsiversti remonto vargų, daiktams sugedus“, – sakė pratęstos garantijos ir pirkinių draudimo paslaugas teikiančios bendrovės „Warranty Expert“ direktorius Mindaugas Petronis.
Lietuviai garantijos terminą dažniausiai pratęsia buitinei technikai: skalbimo mašinoms, šaldytuvams, televizoriams, dulkių siurbliams, šaldikliams.
Be to, apie pratęstos garantijos naudą daugiausiai žino ir šia paslauga naudojasi didžiųjų šalies miestų gyventojai – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos bei Šiaulių.
„Vis dėlto paslaugos naudą perkando tikrai ne visi lietuviai. Neįsigilinusiems į tai, kas yra ir kaip veikia pratęsta garantija, ši daugeliui atrodo nepatikima. Tačiau gavę daugiau informacijos žmonės greitai supranta, kad garantijos termino pratęsimas – tai atsakingo pirkėjo ir gero namų šeimininko sprendimas“, – sakė M.Petronis.
Vieno pirkinio istorija
„Ne kartą įsigytas brangus pirkinys sugedo vos pasibaigus gamintojo suteiktam garantijos terminui.
Vienas tokių atvejų buvo, kai po poros metų naudojimo atsirado problemų su skalbimo mašina – ji ėmė leisti vandenį. Internete ilgai ieškojau, kas ją galėtų sutaisyti, mat gamintojo sertifikuotų servisų netoli namų rasti niekaip nepavyko. Radus „meistrelį“ netoli namų jis pasakė, kad skalbimo mašiną turime atgabenti patys“, – pasakojo garantinio aptarnavimo nesklandumų patyręs Tomas.
Nuo to ir prasidėjo jo vargai. Kaip nuvežti daug sveriančią ir nemažai vietos užimančią skalbimo mašiną? Teko išsinuomoti didesnį automobilį, nes turimas – per mažas.
„Servise apžiūrėjęs skalbimo mašiną meistras pasakė, kad neturi tinkamų detalių, tad jas teks užsakyti, ir remontas užtruks mažiausiai dvi savaites. Neturėjome kito pasirinkimo, teko laukti.
O kai po tų poros savaičių nesulaukėme žinių, patys nuvykome į servisą pasiteirauti, kaip gi sekasi meistrui remontuoti skalbimo mašiną. Jis patikino, kad po poros dienų bus sutaisyta. O kai į „sutaisytą“ skalbimo mašiną sudėjome skalbinius, vonios kambaryje vėl radome baseiną“, – pasakojo vyriškis.
Nieko jis nepešė ir iš skalbimo mašinos pardavėjų. Šie, pasibaigus garantijai, rekomendavo susirasti gamintojo sertifikuotą servisą.
„Ėmiausi jo ieškoti. Deja, Lietuvoje tokio nėra, skalbimo mašiną tektų vežti į Latviją... Pigiau pasirodė pirkti naują skalbimo mašiną, nei investuoti į jos gabenimą bei taisymą užsienyje. Nusipirkę naują skalbimo mašiną iš karto ėmėme rūpintis ilgesne garantija – supratome, kad tai sutaupys ne tik pinigų, bet ir nervų“, – pasakojo garantinio aptarnavimo nesklandumų patyręs Tomas.
Apie gedimus reikia galvoti perkant daiktą
„Žmonės nėra linkę vos įsigiję daiktą galvoti apie tai, ką reikės daryti, jei jis sulūš. Visi žino apie gamintojo teikiamą garantiją ir kol nepatiria didesnių nuostolių ir nepasimoko iš savo klaidų nė nesidomi, ar garantinio aptarnavimo metu arba jam pasibaigus bus, kas Lietuvoje galės sutaisyti brangų pirkinį.
Pratęstos garantijos paslauga paprastai išsprendžia šias problemas, nes ją teikiančios bendrovės turi didelį sertifikuotų servisų tinklą bei pratęsdami garantiją užtikrina, kad daiktas bus kokybiškai sutaisytas“, – sakė Mindaugas Petronis.
Pasak M. Petronio, vis daugiau lietuvių ima suprasti, kad pratęstą garantiją įsigijus specializuotoje Lietuvoje veikiančioje bendrovėje, pavyksta išvengti daugybės nesklandumų. Vis dėlto ir įsigijus pratęstą garantiją iš tokias garantijas teikiančios bendrovės svarbu žinoti, kaip elgtis ir kur kreiptis žalos atveju.
„Jei daiktas sugenda ar sulūžta, pirmiausia turėtumėte įsitikinti, ar turima garantija dar galioja. Jei taip, tuomet kreiptis reikia ne į pardavėją, o garantijos sertifikate nurodytais kontaktais. Dažniausiai tai būna žalų registravimo, informacinio skambučių centro kontaktas. Susisiekus su bendrovės ekspertais, jie tikrai atsakys į visus klausimus apie bet kokio gamintojo prekę, užregistruos žalą ir patars, kaip elgtis toliau“, – sakė M. Petronis.