„Nemaža dalis naujų darbuotojų įmonėje pasijaučia kaip Alisa Stebuklų šalyje – išsirenka vieną draugiškesnį kolegą ir seka paskui jį.
Naujame darbe kaip kare – geriausia būti neutraliu. Kai per daug bendraujate su vienu „baltuoju kiškiu“, pokalbio metu išklausote jo nuomonės apie bendrovės reikalus, bet net netariate nė žodžio ar pritariamai nelinksite, jūs vis tiek tampate jo šalininku. Taip galvos jis, tai pastebės ir kiti bendradarbiai.
Tai blogai, nes pirmaisiais mėnesiais naujame darbe privalote užsirekomenduoti ne kaip nuomonę turinti ir kuriai nors stovyklai priklausanti asmenybė, o kaip profesionalas“, – sakė verslo konsultacijų ir mokymų bendrovės „Grand Partners“ konsultantė Irina Rušmanė.
Kita vertus, nederėtų su niekuo pyktis. Suvokiant, kad naujas bendradarbis pokalbio metu bando įvelti į vidines bendrovės intrigas, patartina diplomatiškai atsakyti: „Atsiprašau, visai pamiršau, kad turiu atlikti skubų darbą“.
„Kai į kolektyvą ateina naujas žmogus, senbūviai bando jį pažinti, jis atsiduria po padidinamuoju stiklu, sekamas kiekvienas jo poelgis. Net ir mažiausia naujo nario klaida pastebima labiau nei kur kas didesnė senbuvio padaryta blogybė. Dėl to atėjus į naują kolektyvą patartina mažiau veikti, o daugiau domėtis, stebėti ir klausti“, – patarė specialistė.
Pirmąją darbo dieną derėtų išsiaiškinti su naujuoju vadovu, kokiais klausimais kreiptis patarimo į jį, o kokiais konsultuotis su kitais komandos nariais. Taip pat reikia išsiaiškinti, kokios yra kompanijos taisyklės, vizija ir misija. Labai svarbu suprasti ko iš tavęs tikisi vadovas, koks tavo darbo tikslas. Tai žinant galima išvengti skaudžių nesusipratimų.
„Nereikia vaidinti, kad viską supranti ir viską žinai, jei taip iš tiesų nėra. Tačiau vadovai turi skirtingus požiūrius į bendravimą. Vieni vadovai nori, kad kilus neaiškumams naujas daruotojas eitų klausti jo. Kai kurie netgi rimtai įsižeidžia, jei jo trukdyti nenorintis darbuotojas bando gauti atsakymus iš kito kolegos.
Kiti piktinasi, kai darbuotojas klausinėja jo, užuot viską išsiaiškinęs su kitais bendradarbiais. Taigi bendravimo taisykles reikia išsiaiškinti pačią pirmą darbo dieną susitikus su vadovu“, – pastebi I.Rušmanė.
Laikotarpis, per kurį prisitaikoma prie naujo kolektyvo, suvokiamos taisyklės, kuriomis jie vadovaujasi, priklauso nuo pačio žmogaus.
Tačiau skaičiuojama, kad pirmosios 2 savaitės kritinės – senbuviai stebi naują darbuotoją, o jis pats bando suvokti pamatines bendrovės vertybes. Po 2 savaičių susidomėjimas nauju kolega mažėja, o maždaug po mėnesio jau galima pamažu būti savimi.
Kita vertus, visuomet būtina žinoti, kur nori būti, kuo nori būti ir ko sieki. Nes jei neturi aiškių kriterijų, niekur nebūsi sėkmingu. Tik žinant atsakymus galima priimti sąmoningą sprendimą apie naujo darbo paiešką.