Anot J.Váradi, Europos Tarptautinės oro uostų tarybos teiginys, kad oro uostų mokesčių sumažinimas (reguliavimo būdu ar savanoriškai) nebūtų tiesiogiai naudingas mūsų keleiviams, smarkiai prasilenkia su tiesa.
„Pirma, šiuo metu skrydžių bendrovės stengiasi pasiūlyti kiek įmanoma mažesnes maršrutų kainas, tad, valdydamos savo veiklos sąnaudas, jos veikia sėkmingai.
Mažų sąnaudų bendrovės teikia skirtingas paslaugas, tačiau mažos kainos yra svarbiausias veiksnys, lemiantis mūsų sėkmę. Sutelkėme dėmesį į tai, ką galime kontroliuoti kompanijos viduje, kad galėtume geriau prisitaikyti prie rinkos sąlygų, nustatančių kainas“, – sakė J.Váradi.
Jo teigimu, oro uosto valdžios atstovai turėtų galvoti apie ilgalaikę perspektyvą.
„Mažesni oro uosto mokesčiai suteikia galimybę nedidinti paslaugų kainų, ir tai leidžia plėsti maršrutų skaičių, didinti polinkį keliauti.
Taip pat didesnis žmonių srautas oro uoste privalumų suteikia visiems – oro uosto valdžiai, oro uosto tiekėjams bei pardavėjams, vietinei maitinimo industrijai ir verslui.
„Wizz Air“ kompanijoje mažos kainos lemia didesnes galimybes, tad mums tai – pagrindinis ekonominis principas“, – aiškino J.Váradi.
Šiais metais Europos Tarptautinė oro uostų taryba paskelbė savo atliktos studijos rezultatus, kurie rodo tvirtą sąsają tarp oro uosto plėtros ir vietinės ekonomikos augimo, pirmiausia – darbo vietų skaičiaus.
Anot J.Váradi, 1 tūkst. keleivių, keliaujančių lėktuvais, sukuria beveik 1 tiesioginę darbo vietą visuomenėje. Todėl, augant jų srautui oro uostuose, sukuriama ir naujų darbo vietų.
„Europos Tarptautinės oro uostų tarybos studijoje teigiama, kad kiekvienais metais Europos oro uostai ir su jais susijusi aviacijos veikla sukuria beveik 12,4 mln. darbo vietų bei 675 milijardais eurų prisideda prie BVP. Tai sudaro 4,1 proc. Europos ekonomikos.
Mes turime apsvarstyti ne tik tiesiogines darbo vietas oro uostuose, tačiau ir netiesiogines įplaukas: didesnis lankytojų skaičius išleidžia daugiau pinigų automobilių nuomai, viešbučiuose, restoranuose ar kavinėse, teatruose ir kitose turistų lankomose vietose.
Tai naudinga ir visoms šias vietas aptarnaujančioms kompanijoms. Europos tarptautinės oro uostų tarybos studijoje taip pat teigiama, kad didesnis ekonomikos augimas palaiko susisiekimo augimą, bet lygiai taip pat susisiekimo augimas palaiko ir didesnę ekonomikos plėtrą. Tai užburtas ratas – abu priklauso ir stiprina vienas kitą.
O kokia yra pagrindinė priemonė, palaikanti oro uosto skrydžių augimą? Oro linijų kompanijos.
„Wizz Air“, oro linijų kompanijai, sekasi išlaikyti drausmingą fiskalinę vadybą, kuri leidžia išlaikyti mažas kainas. Nėra pagrindo abejoti, kad mažesnės oro linijų išlaidos bus naudingos ir keleiviams, ir miestams, į kuriuos jie skrenda“, – kalbėjo J.Váradi.