„Jonai, atsipalaiduok“, arba Kaip kalbant daryti poveikį

2015 m. kovo 6 d. 15:08
Vitalijus Majorovas (www.turnaround.lt)
Ar žinote, kad kūdikiai šypsosi apie 30 kartų daugiau nei vidutinis suaugęs žmogus? Kada paskutinį kartą natūraliai nusišypsojote? Labai tikiuosi, kad tai įvyko šiandien ir visai neseniai, nes statistika byloja, kad linksmi žmonės per dieną nusišypso 11 kartų, o rimtesnio būdo – tik vieną.
Daugiau nuotraukų (1)
Žinoma, tai – tik skaičiai. Yra išimčių, tačiau dar pridėkime niūrų orą už lango, saulės spindulių trūkumą, sunkią dieną darbe, nemalonias naujienas žiniasklaidoje ir gausime faktą, kad šypsomės iš tikrųjų mažokai. Todėl pagalvojau, kad pats puikiausias metas trumpam sustoti su visokio tipo vadybiniais patarimais ir įtikinti Jus nusišypsoti. Tiesiog tiek.
Jei esate užsigimęs optimistas, tai padaryti būtų paprasta – papublikuoti kokį anekdotą ar linksmą video. Tačiau ką daryti, jei esate niurzga ar tiesiog turėjote nesėkmingą dieną? Teks imtis argumentacijos ir lingvistikos triukų. Bet prieš tai – tikroji priežastis, kodėl nusprendžiau, kad dabar – pats tinkamiausias metas Jums nusišypsoti.
Pasakoju istoriją
Karjeros pradžioje, kai buvau aktyvus pardavėjas, man rūpėjo rasti naujų technikų, būdų, kaip patobulinti savo gebėjimus daryti įtaką. Pamenu, tuo metu vis ieškodamas kažko naujo bei iš tikrųjų veiksmingo besiblaškydamas perskaičiau daugybę knygų, straipsnių apie pardavimo technikas. Richardas Bandleris, Derrenas Brownas ir Vidas Jankauskas paskatino susidomėti NLP metodika bei jos dalimi – raide L – lingvistika.
Man nedavė ramybės klausimas, kodėl vieni sakiniai, frazės, klausimai gali daryti poveikį, kiti gi – ne? Ką bendro turi geriausi pasaulio komunikacijos specialistai ir ar tikrai egzistuoja toks dalykas kaip hipnozė?
NLP lingvistikos dalyje radau atsakymus į daugelį savo klausimų. Tačiau supratau, kad norint padaryti Jūsų komunikaciją įtaigesnę, turite išvystyti mažiausiai tris įgūdžius: suaktualinti problemą, pasakoti istorijas, naudoti specifines sakinių struktūras/frazes.
Nemokysiu pirmų dviejų įgūdžių, tačiau apie sakinių struktūras pakalbėsiu.
Kokie turi būti sakiniai
Pagal NLP yra virš 50 sakinių struktūrų, kurios gali Jūsų komunikaciją padaryti įtaigesnę, pradedant paprastais žodžiais, tokiais kaip „todėl“ arba „nes“, nes žmonės mėgsta priežastis, net jei jos nėra itin logiškos. Todėl patariu šiuos du žodžius vartoti kiekvieną kartą, kai reikės kažką kažkam argumentuoti.
Gali būti, kad kažkas Jūsų dabar skaito kiekvieną mano žodį ir galbūt nesupranta apie ką rašau. Džiaukitės. Vadinasi, esate teisingame kelyje į šypseną. Tuoj viskas pasidarys aišku.
Štai mano TOP 11 sakinių struktūrų ar frazių Jums:
Vienas draugas man pasakė….
Įsivaizduok, kaip nuostabiai tu jausies, kai…
Ateis toks momentas, kai priesi prie manęs ir pasakysi…
Kas atsitiktų, jei tu tiesiog nuspręstum…
Kai tik pradėsi…, tu….
Aš nepatarinėsiu tau… iki tol, kol….
Tai nėra tiek svarbu, kad…. Žymiai svarbiau, jog….
Jus galite būti nustebintas, kaip greitai jus A (nauda)…. Kuo greiciau/ilgiau/daugiau jūs A (ta pati nauda), tuo greiciau jūs B...
Ir kol tu toliau… (tęsi kažkokį norimą veiksmą), aš norėčiau, kad atkreiptum dėmesį į….
Prieš tai, kai…, aš noriu, kad….
Yra tikimybė, kad po mėnesio, kai….Jūs atsigręšite ir pagalvosite….
Bum!
O dabar atkreipkite dėmesį į formulę frazė+komanda+jungiamasis žodis=įtaka.
Komanda – tai, ką norite įteigti, ką norite, kad klausytojas padarytų ar pagalvotų.
Jungiamasi žodis – tai sakinių junginiai, tokie kaip „nes, „todėl“, „taigi“, „kai“, „tačiau“, „tik įrodo“, „tol, kol“, „tai reiškia“, „ir“.
Nes pagrindinę galią sakinių struktūros įgyja būtent tada, kai jos jungiamos į vientisus sakinius, istorijas, įprastą kasdienę kalbą.
Kitaip tariant, jei norite, kad žmogus, tarkime, atsipalaiduotų, galite tiesmukai to paprašyti: „Jonai, atsipalaiduok!“
Yra tikimybė, kad tai suveiks. Kaip ir tai, jei klientui tiesiai šviesiai pasakysite – „Pirk!“. Tačiau žymiai galimybių, kad Jonas ar klientas nupirks tavo teiginį, jei jį įvilksite į sakinių struktūras ir užmaskuosite. Pavyzdžiui: „Prieš tai, kai visiškai atsipalaiduosi, aš noriu, kad atkreiptum dėmesį į savo kvėpavimą“. Arba: „Kai manęs klientai paklausia, kada geriausias metas pirkti, aš atsakau – dabar. Ne tiek svarbu, kad įsigysite mano prekę iš karto. Žymiai svarbiau, kad nusipirksite būtent tai, apie ką ilgai svajojote, nes …(patys pratęskite).
Nusišypsok!
Taigi prisiminęs savo tikslą – paskatinti Jus nusišypsoti – pabandžiau greitai sudėlioti tokį tekstuką, naudodamas NLP sakinių struktūras:
Vienas geras mano draugas kartą man pasakė: „Paprasčiausias laimės dėsnis – džiaugtis dėl smulkmenų ir nesijaudinti dėl menkniekių, todėl pradėk šypsotis dabar“. Nes gyvenimas – nuostabus ir aš nenoriu, kad tu manytum, jog šypsotis reikia nuolat. Bet kai pradėsi šypsotis, tu pamatysi, kiek daug pozityvios energijos ateina į tave. Taigi prieš tai, kai plati šypsena aplankys tavo veidą, aš norėčiau, kad tu prisimintum, kas šiandien nutiko smagaus, nes ne tiek svarbu, kad tu pradėsi šypsotis dabar, žymiai svarbiau, kad tu tai darai natūraliai. Ir galbūt vienas iš dalykų, kuris tau patiks, kai tik nusišypsosi, yra tai, kad pajusi meilę gyvenimui, nes žmonės mėgsta mylėti. Ir jei tu nori džiaugtis tuo, ką darai, aš turiu tau gerų naujienų – kiekvienas, kuris nusprendė šypsotis, gali tuo mėgautis. Dabar man įdomu, ar tu jau pradėjai šypsotis, nes anksčiau ar vėliau šypsena taps nevaldoma, todėl man smalsu, kas nutiktų, jei tu tiesiog nuspręstum šypsotis tuoj pat, todėl įsivaizduok, kaip nuostabiai tu jausies, kai pradėsi šypsotis be jokios priežasties ir galėsi tai daryti nuolat. Taigi dabar aš nebesakysiu, kad tau reikia nusišypsoti iki tol, kol tu pajusi tai savo viduje ir, yra tikimybė, kad tu turbūt jau šypsaisi, nes tai atsispindi tavo veide.
Žodžiu, būtų galima tęsti ir tęsti iki begalybės. Matyt, pagavote mintį: vietoje žodžio „šypsena“, gali įterpti bet kokią komandą, gali naudoti jas kelias, gali sujungti vos kelias sakinių struktūras, gali lipdyti labai ilgas pastraipas.
Vartokite tai savo kalboje, pradėkite nuo vieno pavyzdžio, junkite tarpusavyje, išbandykite kad ir kitame susirinkime arba per kitą pokalbį su klientu. Tai panašu į užsienio kalbą: reikia praktikuotis. Praktikuotis, kol pradėsite tai naudoti automatiškai ir mąstyti šiais terminais.
Taigi ne tiek svarbu, kad nusišypsojote. Žymiai svarbiau, kad esate pakeliui išmokti kažko naujo ir naudingo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.