„Pakrančių apsaugos tarnybos taikiai plaukiančių prekybos ir žvejybos laivų be reikalo nestabdo. Nežinodamas tikslesnės informacijos kol kas nenoriu plačiau komentuoti šio incidento. Pirmiausia reikėtų išsiaiškinti visas įvykių jūroje aplinkybes, sužinoti oficialiąją Rusijos pareigūnų poziciją, išklausyti įgulos pasiaiškinimų. Tokiais atvejais krante atliekami tyrimai“, - reikšti kategoriškų išvadų neskubėjo Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) pirmininkas, jūrų kapitonas Petras Bekėža.
Pasak jo, teiginys, kad Klaipėdoje registruotos įmonės „Arctic Fishing“ žvejybos laivas „Jūrų vilkas“ buvo sulaikytas tarptautiniuose vandenyse, o ne Rusijai Barenco jūroje priklausančioje ekonominėje zonoje, dar nieko nepasako apie incidento aplinkybes: „Jūrų valstybių ekonominės zonos nuo kranto driekiasi per 200 jūrmylių. Tam tikra prasme tai – irgi tarptautiniai vandenys, kuriais plaukioja įvairūs laivai.“
Kai taikos sąlygomis ekonomines zonas skrodžia krovinius gabenantys prekybos motorlaivai, niekas jų neįtarinėja piktais kėslais pakenkti vienos ar kitos valstybės interesams. Kitas reikalas, kai į svetimų šalių ekonomines zonas tyčia ar netyčia įsibrauna žvejybos traleriai. Ne visi įgiję leidimus ten gaudyti žuvį. Įtartinus laivus akylai stebi pakrančių tarnybos, kariškiai. Dėl menkiausių įtarimų, kad ten žūklaujama nelegaliai, tokie laivai gali būti sulaikomi net ir tarptautiniuose vandenyse.
„Galėjo būti visko. Kas žino, ar „Jūrų vilkas“ buvo įsigijęs leidimą gaudyti krabus Rusijos ekonominėje zonoje? Prieš reisą „Arctic Fishing“ savininkai aiškino dirbsiantys tik tarptautiniuose vandenyse. O gal šalia rusų zonos iš laivo žvejų išmestas krabų gaudykles vėjai ir bangos nunešė tolyn į svetimus vandenis – "Jūrų vilkas" įkliuvo nuplaukęs jų pasiimti? Tuo tarpu galime tik spėlioti, kaip ir kas ten nutiko. Žūklaujant atviroje jūroje pasitaiko visokiausių atsitikimų“, - kalbėjo P.Bekėža.
LJS palaiko glaudžius ryšius su tokiomis pat jūrininkų organizacijomis kitose šalyse. P.Bekėža tikisi daugiau sužinoti užmezgęs ryšius su Rusijos jūrininkų prosąjungos atstovais Murmanske. Iki tol čia turėtų pasirodyti ir rusų sulaikytas „Arctic Fishing" laivas "Jūrų vilkas", anksčiau su Rusijos vėliava gaudęs krabus Tolimuosiuose Rytuose - prie Kamčiatkos krantų.
Prieš šį reisą „Jūrų vilkas“ kitas toks pat „Arctic Fishing“ laivas „Karalius“ sukėlė įtarimų Olandijos uoste. „Karaliaus" dokumentus tikrinę Tarptautinės transporto federacijos (ITF) inspektoriai nustatė įgulos formavimo pažeidimą – beveik visą Lietuvoje registruoto šio laivo komandą sudarė Rusijos piliečiai. Pagal įstatymus tokiuose laivuose turi dirbti ne mažiau kaip du trečdaliai Lietuvos ir ES ekonominės erdvės piliečių.
Apie neteisėtus „Arctic Fishing“ veiksmus įdarbinant svetimšalius jūrininkus informavęs Valstybinę darbo inspekciją P.Bekėža ankstesnio pažeidimo su konfliktiška situacija Barenco jūroje nesieja: „Tai - visiškai kitokio pobūdžio reikalai. Krabų žūklės laivus Kamčiatkoje įsigiję „Arctic Fishing“ savininkai galbūt yra glaudžiai susiję su Rusijos kapitalu“.
Klaipėdos teisme jau nagrinėjama civilinė byla dėl nelegalaus Rusijos piliečių įdarbinimo krabų žvejybos laive „Karalius“. Susisiekęs su kolegomis Murmanske P.Bekėža tikisi sužinoti ir kito Arkties vandenyse žūklaujančio laivo dvynio „Jūrų vilkas “ įgulos narių sąrašą. Jeigu ir ten pluša vien tik Rusijos piliečiai, darbo inspektoriams Lietuvoje vėl teks raitotis rankoves.
Klaipėdos uoste nuleidęs inkarą stovi dar vienas „Arctic Fishing“ laivas „Bim“. Teismo sprendimu jis yra areštuotas. To paprašė patys jūrininkais, kuriems darbdaviai nesumoka atlyginimų.