Amerikietis verslininkas, verslo konsultantas, bestselerių autorius Patrickas Lencioni sako, kad yra trys apgailėtino darbo požymiai. Ir visi trys Matui tinka. Specialistas spėja, kad vaikinas ilgai savo darbe neiškęs.
„Viskas labai paprasta. Žmonės iš darbo išeina, kai jaučiasi nelaimingi“, – aiškino P.Lencioni. Jis kalbėjo Pasaulinėje lyderystės konferencijoje. Įrašytą jo paskaitą penktadienį Vilniuje tokioje pat konferencijoje žiūrėjo dešimtys lietuvių.
P.Lencioni įvardijo tris apgailėtino darbo bruožus.
1. Anonimiškumas. „Mūsų darbdaviams nusispjauti į darbuotojus kaip į žmones. Darbuotojai jiems tėra prekė“, – problemą įvardijo lektorius. Tokie vadovai neturėtų stebėtis, kad jų darbuotojai nenori dirbti įmonėje.
Konsultantas patarė darbdaviams kartais pasikalbėti su darbuotojais. „Stenkis pažinti žmones; darbuotojai nemeta darbo, kur vadovai jais domisi. Įveikti anonimiškumą nieko nekainuoja. Iš pradžių nejauku prieiti, nusižeminti ir paklausti, kaip gyvena kolegė, kaip jos mama ar jos katinas. Bet vadovai yra pašaukti mylėti tuos, kurie jiems dirba“, – lyderius drąsino P.Lencioni.
2. Nereikšmingumas. „Jei darbuotojas nemano, kad jo darbas pagerina kito žmogaus gyvenimo, jis jaučiasi nereikalingas“, – aiškino bestselerių autorius.
Kaip parodyti, kad darbas reikšmingas? „Visi nori žinoti, kad ne be reikalo dirba savo darbą. Lengviausias būdas parodyti, koks reikšmingas yra darbas, tai padėkoti žmonėms, net kai jie atlieka pareigą. Tai padės žmonėms pamatyti, kokie jie reikšmingi“, – kalbėjo verslininkas.
3. Neišmatuojamumas. Anot lektoriaus P.Lencioni, kiekvienas atlikęs darbą nori įvertinti, ar gerai atlieka savo užduotį. „Kuo labiau suprasime, kada mums sekasi, tuo labiau mėgsime savo darbą. Matuoti galima ne tik pinigus, užsakymų skaičių ar laiką, per kurį aptarnavai klientą. Kartais verta skaičiuoti, kiek žmonių po pokalbio nusišypsojo ar kiek žmonių palinkėjo linksmų Kalėdų“, – pasakojo kosultantas.
Jis perspėjo vadovus, kad nėra lengva pavaldiniams leisti patiems save vertinti. „Kai suteikiame žmonėms progą pajusti savo vertę, jaučiamės netekę galios jų pataisyti“, – sakė P.Lencioni. Visgi jis drąsino vadovus stengtis dėl geresnės darbuotojų savijautos. Laimingesni darbuotojai neša įmonei didesnę naudą ir kuria didesnę vertę.