Lietuvos el. prekybos asociacijos duomenimis, 2007 m. el. parduotuvių Lietuvoje buvo kiek daugiau nei 40. Iki 2011 m. šis skaičius kasmet išaugdavo beveik dvigubai: 2008 m. siekė apie 90, 2009 m. – 130, 2010 m. – 270.
„Šiemet atlikę analizę lietuviškame internete radome daugiau nei 400 minimalius kriterijus atitinkančių el. parduotuvių. Įdomu tai, kad šis skaičius beveik nebeauga jau keletą metų. Konkurencija dalį parduotuvių privertė nutraukti veiklą, rinka tapo brandesnė, į ją įžengti reikia didesnių žinių ir investicijų nei prieš 3-4 metus“, - pranešime spaudai cituojama mokėjimo internetu būdo „Sving“ rinkodaros vadovė Lietuvoje Simona Bagdonaitė.
Duomenys apie el. parduotuves surinkti 2013 m. liepos mėn. Į statistiką įtrauktos interneto svetainės, kurios ne tik pateikia siūlomų prekių aprašymus, bet ir užtikrina galimybę atsiskaityti už jas tiesiai iš tinklalapio (per integruotas el. bankininkystės nuorodas, išsimokėtinai ar pan.).
Anot S. Bagdonaitės, tikslesnį Lietuvos el. prekybos rinkos paveikslą matyti sudėtinga, nes el. parduotuvės neprivalo būti registruojamos, šiai veiklai nebūtini leidimai. Pakanka įsteigti įmonę ar įsigyti individualios veiklos pažymėjimą ir sukurti interneto svetainę. Visas tokias komercines iniciatyvas gan sunku užfiksuoti.
Atliktos analizės metu mažiausia el. parduotuvių rasta kelionių, knygų, renginių bilietų kategorijose. Taip pat nedaug universalių, įvairias prekes siūlančių prekybos taškų – tokios el. parduotuvės sudaro mažiau nei 2 proc. visos el. prekybos rinkos. Nepaisant to, būtent minėtos kategorijos yra populiariausios tarp perkančiųjų internetu.
„Knygų, renginių bilietų prekyba internetu išpopuliarėjo jau santykinai seniai, šiose kategorijose rinka brandesnė, yra aiškūs lyderiai. Tuo metu pagal parduotuvių skaičių gausiausios kategorijos, pavyzdžiui, drabužių, vis dar gyvena „paauglystės“ stadijoje. Tą galima pamatyti ir lankantis pačiose svetainėse: pasirinkimas jose mažesnis, prekių aprašymai neretai skurdesni, pristatymo terminai keletą kartų ilgesni ir pan. Tai lemia ir didelį pačių el. parduotuvių skaičių“, - mano S. Bagdonaitė.
Ji prognozuoja, kad rinka visose kategorijose ilguoju laikotarpiu „apsivalys“.