„Studentams kyla daug klausimų dėl įvairių gyvenimo Kaune niuansų. Nutariau pasikviesti atsakingų savivaldybės skyrių vadovus ir atsakymus į studentus dominančius klausimus išgirsti iš pirmų lūpų“, - paaiškino J. Raila.
Į savo kabinetą laikinasis meras praėjusį penktadienį pasikvietė Miesto tvarkymo, Transporto ir eismo organizavimo, Aplinkos apsaugos ir Energetikos skyriaus vadovus.
„Nuolatinės investicijos gatvių duobių taisymui ne visada pasiteisina, nes užasfaltavus duobę, kitais metais aplink pradeda trupėti senoji kelio danga ir greta atsiranda naujos duobės. O tai kelia gyventojų nepasitenkinimą. Šiuo metu savivaldybės prioritetas – ištisinių plotų asfaltavimas. Šiemet taip suremontavome Panerių g. ir Partizanų g. atkarpą, baigėme kloti ištisinę asfalto dangą Nuokalnės g. Kapitalinio remonto metu išsprendžiama ne tik kelio dangos problema. Labai svarbu, kad galime sutvirtinti gatvės pagrindą, taip pat atnaujinamos požeminės komunikacijos. Tai atliekama ir rekonstruojant A. Juozapavičiaus pr., Parodos g. bei K. Petrausko g. atkarpą. Tokie darbai, žinoma, reikalauja didelių finansinių išteklių, kurie yra viena opiausių mūsų problemų, tačiau sutvarkyta gatvė tarnauja 10-15 metų“, – studentų išrinktam merui aiškino Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Naktinio viešojo transporto klausimas studentams aktualus jau ne vienerius metus. Kaunas – vienintelis šalies miestas, kuriame kursuoja naktiniai autobusų ir troleibusų reisai. Laikinasis miesto meras domėjosi galimybėmis tokius reisus organizuoti ne tik savaitgaliais.
Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras priminė, kad viešasis transportas kurį laiką kursavo ir ketvirtadienio naktimis. Tiesa, juo naudojosi itin mažai keleivių, todėl ketvirtadienio naktinių troleibusų buvo atsisakyta.
J. Raila užsiminė, kad dalis studentų norėtų nuolaidų mokamose automobilių stovėjimo aikštelėje. Savivaldybės administracijos darbuotojai, kasdien į darbą atvykstantys dviračiais, jaunimą paragino keisti savo požiūrį ir persėsti ant dviratės priemonės. Atsakydami į pastabą apie dviratininkams nepalankų lietuvišką klimatą, jie teigė, kad tai – įpročio dalykas, ir priminė Švedijos pavyzdį, kur žiemą pasnigus, pirmiausia nuvalomi dviračių takai ir tik po to gatvės.
„Kaunas pretenduoja tapti žaliąja Europos sostine, todėl daug dėmesio skiriame ekologiškam transportui, dviračių takų tinklo plėtrai. Prie to galėtų prisidėti ir studentai“, – ragino Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė.
Pramogauti mėgstančių studentų saugumu susirūpinęs J. Raila domėjosi ir apšvietimo įrengimu Santakos parke. Jį pradžiugino žinia, kad iki 2014 m., įgyvendinant Kauno pilies aplinkos apšvietimo projekto II etapą visame parke bus įrengtas apšvietimas. Pasak Energetikos skyriaus vedėjo Algirdo Vaitiekūno, šiuo metu parko takelius apšviečiantys žibintai yra laikini.
Vieną dieną mero pareigas ėjęs J. Raila džiaugėsi galimybe pažvelgti į miesto reikalus ne iš šalies, bet iš vidaus.
„Pamačiau, kaip iš tiesų viskas vyksta, kaip kyla ir kaip sprendžiamos problemos. Todėl dabar, kalbėdamasis su žmonėmis, galėsiu jiems pasakyti, kad ne visada viskas yra taip, kaip atrodo iš šalies“, – teigė J. Raila.