ESO vadovas: ko gali tikėtis elektros ir dujų vartotojai

2016 m. vasario 4 d. 07:56
Efektyvesnė veikla, patogesnis aptarnavimas ir greitesnis prijungimas prie elektros ir dujų tinklų – tokius tikslus vardija pirmąjį veiklos mėnesį skaičiuojančios bendrovės „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) vadovas Liudas Liutkevičius. LESTO ir „Lietuvos dujų“ pagrindu sukurta ESO veiklą pradėjo nuo sausio 1 dienos.
Daugiau nuotraukų (1)
„Jau susiplanavome pagrindinius šių metų darbus, nusibrėždami pagrindines šių metų veiklos kryptis, bet tai tik ilgo kelio pradžia. Dirbame dinamiškoje ir kintančių poreikių aplinkoje, todėl laukia daug naujų iššūkių. Pagrindinis tikslas, kurį sau keliame, – didinti teikiamų paslaugų prieinamumą ir jų vertę mūsų klientams“, – sako L.Liutkevičius. Kokie svarbiausi darbai naujos elektros ir dujų skirstymo bendrovės vadovo laukia pirmaisiais veiklos metais? Kokių naudų gali tikėtis ESO klientai? L.Liutkevičius atsakė į lrytas.lt klausimus.
– Kokius uždavinius keliate sau šiais metais?
– Pirmiausia sieksime, kad mūsų paslaugos taptų prieinamesnės, o mūsų paslaugų portfelis atitiktų kintančius klientų poreikius ir lūkesčius.
Dar šiemet planuojame pasiūlyti ir naujų paslaugų – elektros ir dujų įvado įrengimą nuo skaitiklio iki namų, dujų vidaus tinklo įrengimą nuo įvado iki katilo. Taip pat planuojame pasiūlyti įsigyti ir išmaniuosius skaitiklius. Klientų patogumui planuojame sukurti naujų išmaniųjų įrankių, kurių pagalba pagal pateiktas koordinates bus galima sužinoti preliminarią dujų ir elektros įvedimo kainą.
Žinoma, toliau sieksime paprastesnio ir greitesnio naujų klientų prijungimo prie dujų ir elektros tinklų proceso. Turėsime dirbti su teisine baze, mažinti biurokratines kliūtis savo klientams ir dar efektyviau organizuoti savo darbą.
Spartesnis prijungimas prie elektros ir dujų tinklų aktualus ne tik dėl „Doing business“ ar kitų šalies konkurencingumą didinančių reitingų. Siekiame didinti gamtinių dujų vartotojų skaičių – vien per 2015 metus prie dujų tinklo prijungėme per keturis tūkstančius naujų klientų. Visiems naujiems klientams turime užtikrinti dar kokybiškesnes paslaugas, negalime versti laukti mėnesių mėnesius, kol bus sutvarkyti reikiami dokumentai, atliktos visos patikros ir kiti biurokratinio pobūdžio darbai.
Kitas nuolatinis elektros ir dujų skirstymo operatoriaus uždavinys – užtikrinti patikimą ir saugų energijos tiekimą visiems klientams. Tad infrastruktūros gerinimas ir atnaujinimas yra ir bus viena prioritetinių sričių.
Trečias svarbus uždavinys – gerinti aptarnavimo kokybę. Nuo šių metų elektros ir dujų specialistus sutelkę viename aptarnavimo centre „Gilė“, klientams pasiūlėme nemažai naujų paslaugų: patogesnį atsiskaitymą už elektros energiją ir dujas per savitarnos svetainę www.manogile.lt ir išmaniąją programėlę „Gilė“, konsultacijas elektros ir dujų klausimais telefonu 1802 ir Lietuvoje dar gana naują sprendimą – gyvas konsultacijas internetu, svetainėje www.manogile.lt.
– Ar klientai gali ateityje tikėtis mažėjančių energijos kainų?
– Sujungę LESTO ir „Lietuvos dujas“, per pirmus metus sutaupysime iki 3,6 mln. eurų. Toliau galvosime, kaip gauti naudos iš dviejų ta pačia – energijos skirstymo – veikla užsiimančių įmonių sinergijos. Ieškosime sinergijos dujų ir elektros apskaitų valdymo, techninės dokumentacijos, tinklo būklės įvertinimo padaliniuose. Taip galėsime sutaupyti, ir tai atsilieps mūsų klientų energijos kainoms. Vis dėlto svarbu turėti omenyje, kad mūsų sąnaudos sudaro tik dalį elektros ir dujų kainos. Didžioji kainos dalis susideda iš energijos įsigijimo kainos ir mokesčių bei rinkliavų.
– Kokios veiklos sritys sulauks daugiausiai investicijų kitais metais?
– Iki mūsų veiklos pradžios „Lietuvos dujos“ ir LESTO jau buvo pasirengusios 10 metų investicijų planus, tad su tam tikromis korekcijomis ir įgyvendinsime tuos planus.
Mūsų planuose – gamtinių dujų skirstymo tinklo plėtra, dujotiekių rekonstravimas, dujų apskaitos sistemų modernizavimas, įrenginių rekonstravimas ir kita. Iki 2025 metų planuojame nutiesti 907 kilometrus tinklų naujų gamtinių dujų vartotojų prijungimui ir rekonstruoti apie 250 kilometrų dujotiekių. Šiuo metu eksploatuojame dujotiekius, kurių amžius siekia 50 ir daugiau metų, todėl ypatingą dėmesį kreipiame senstantiems dujotiekiams. Investicijas planuojame ir į elektros skirstymo tinklą, kuris iš esmės atnaujintas nebuvo nuo elektrifikavimo pradžios. Iki 2025 metų planuojame atnaujinti dalį susidėvėjusio elektros ūkio, kurį sudaro daugiau kaip 100 tūkstančių kilometrų elektros linijų, per 1000 transformatorių pastočių bei skirstyklų ir beveik 36 tūkstančiai transformatorinių. Klimato reiškiniams atsparaus tinklo kūrimo programa sieksime, kad 40 proc. mūsų tinklo taptų kabeliniu, o audrų metu nekiltų rūpesčių dėl elektros energijos tiekimo. Taip pat investuosime į susidėvėjusių elementų keitimą, elektros energijos įtampos kokybės užtikrinimą ir išmanaus tinklo sprendimų diegimą.
– Pastaraisiais metais dujų vartojimas Lietuvoje mažėjo. Ar matote ženklų, kad vartojimas vėl pradės augti?
– Kelerius metus dujų vartojimas Lietuvoje iš tiesų labai smuko, nes daug įmonių perėjo prie šildymo biokuru. Dabar, kai rinka pagaliau yra konkurencinga ir dujų kainos – palankios, situacija stabilizuojasi ir netgi gerėja.
Vienas iš strateginių tikslų, kurį sau keliame, yra naujų dujų vartotojų skaičiaus didinimas. Tam, kad šį tikslą pasiektume, turime bendrauti su gyventojais, teikti tokias paslaugas, kad žmogus pajustų privalumą ir ne tik dėl kainos. Suprantame, kad jei neturėsime klientų, patys taip pat būsime nereikalingi.
Kita vertus, turime naikinti barjerus, norint prisijungti prie sistemos. Jeigu gyventojai galės lengviau, greičiau prisijungti prie sistemos, jie dujas vėl svarstys kaip alternatyvų kurą šildymui – labai švarų ir patogų.
Mums jau sekasi. Per 2015 metus dujas įsivedė daugiau kaip 4 tūkst. vartotojų – 13,5 proc. daugiau nei 2014 metais.
Konkurencinga dujų rinka ir palankios kainos gali paskatinti dujas naudoti netgi stambias įmones. Kuo dujos konkurencingesnės, tuo daugiau vartotojų jas naudoja, o tai sudaro prielaidas sumažinti infrastruktūros išlaikymą. Aišku, tai neįvyks per dieną.
– Kokia Jūsų vadovavimo ir darbo energetikos sektoriuje patirtis?
– Prieš tapdamas „Lietuvos dujų“ vadovu, buvau „Lietuvos energijos“ valdybos narys ir vienas iš vadovų atsakingas už gamybą ir paslaugas. Tuo pačiu buvau ir „Litgas“ valdybos pirmininkas, dirbau „NT Valdų“, „Energijos tiekimo“ valdybos nariu, „Lietuvos energijos gamybos“ stebėtojų tarybos nariu.
Iki tol dirbau „Litgrid“ Strategijos departamento direktoriumi, nepriklausomo tiekėjo „Enefit“ generaliniu direktoriumi ir valdybos pirmininku, bendrovės „Pristis“ valdybos pirmininku.
Kalbant apie patirtį „Lietuvos dujose“, mano užduotis buvo integruoti įmonę į „Lietuvos energijos“ grupę bei didinti veiklos efektyvumą.
Naujas pareigas vertinčiau kaip didelę atsakomybę. Galimybė vadovauti beveik 3000 žmonių įmonei – didelis pasitikėjimas man, kaip specialistui, ir labai vertinga patirtis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.