„Keisdami filialų juridinį statusą, supaprastiname įmonės valdymo struktūrą, siekiame didinti sprendimų priėmimo greitį, spartinti dujų vartotojų aptarnavimą ir efektyvinti įmonės veiklą“, – sako Liudas Liutkevičius, „Lietuvos dujų“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.
Jau dabar dujų skirstymo bendrovėje, kuri priklauso valstybės valdomos „Lietuvos energijos“ įmonių grupei, įgyvendinami grupės mastu vykstantys aptarnaujančių funkcijų centralizavimo projektai, užtikrinantys „Lietuvos dujų“ integraciją į „Lietuvos energiją“. Įmonės viešųjų pirkimų funkcija perkeliama į grupės įmonę Verslo aptarnavimo centras, taip pat bus perkeltos darbo santykių administravimo ir buhalterinės apskaitos funkcijos. Dalis veiklų įmonėje centralizuojama, siekiant didesnio efektyvumo.
„Pertvarkydami įmonę, kuriame darbo, paremto vieningomis taisyklėmis kultūrą, centralizuojame daugiau funkcijų, planuojame daugiau paslaugų pirkti iš išorės. Šie veiksmai turėtų leisti sukurti lankstesnę įmonę“, – sako Liudas Liutkevičius. Pasako jo, šie pokyčiai įmonės viduje palengvins iki metų pabaigos planuojamą dujų ir elektros skirstomuosius tinklus prižiūrinčių įmonių susijungimą.
Neseniai paskelbtuose įmonės 12 mėnesių tarpiniuose veiklos rezultatuose atsispindi esama situacija ir poreikis permąstyti įmonės veiklą taip, kad ji sugebėtų išlikti konkurencinga. 2014 m. paskirstytų gamtinių dujų kiekis mažėjo beveik visoms vartotojų grupėms, labai nežymiai dujų paskirstymas augo tik žemės ūkio įmonėms. Dujų skirstymo kiekiai Lietuvoje per penkerius metus sumažėjo geru trečdaliu: 2010 m. buvo paskirstyta beveik 1,2 milijardo kubinių metrų dujų, kai 2014 m. – 750 milijonų kubinių metrų dujų. Tradiciškai šalčiausi mėnesiai – sausis ir vasaris – šiemet nepasižymėjo žema oro temperatūra ir skaičiuojama, kad dujų skirstymas šiais mėnesiais 2015 m. yra 24 proc. mažesnis nei prieš metus.
„Verslas ir pramonė, reaguodami į ilgai besilaikiusią didelę dujų kainą, labai greitai persiorientavo ir ėmė naudoti kitas kuro rūšis. Tiesa, dabar turime pasikeitusią situaciją – ženkliai atpigusias dujas ir sumažėjusį prijungimo prie dujotiekių mokestį. Tačiau norėdami susigrąžinti dujų vartotoją, turime ir patys tapti patrauklesni bei pasiūlyti daugiau naudų“, – įvardindamas „Lietuvos dujose“ vykstančių pokyčių poreikį, sako Liudas Liutkevičius.