Transformatorių gabenantis laivas penktadienį Klaipėdą pasieks iš Noršiopingo uosto Švedijoje. Šioje šalyje įsikūrusi jungčiai tiekiamus transformatorius pagaminusi pasaulinės energetikos ir automatikos bendrovės ABB gamykla.
Klaipėdos konteinerių terminale uosto kranu transformatorius bus perkeltas ant specialios 12 ašių priekabos.
Sekmadienį, apie 20 valandą vakaro, ši priekaba iš Klaipėdos išvyks į Alytaus apylinkes. Butkūnų kaime statomą srovės keitiklių stotį, kur transformatorius bus montuojamas, krovinys turėtų pasiekti per naktį.
110 tonų sveriančio ir beveik 7 metrų ilgio krovinio gabenimui ruoštasi kartu su Lietuvos kelių direkcija, jam parinktas specialus maršrutas. Tam, kad nestandartinių gabaritų krovinys nepakenktų kelių infrastruktūrai, reikėjo įvertinti kiekvienos maršruto atkarpos tinkamumą, pavyzdžiui, kelių inžinerinių struktūrų plotį ir aukštį, pravažiuojamų tiltų atsparumą tokiam svoriui.
Tam, kad pravažiuojantis tralas kuo mažiau trikdytų eismą, pasirinktas naktinis krovinio gabenimo metas.
Transformatoriai yra vieni svarbiausių nuolatinės srovės keitiklių stoties įrenginių. Srovės keitikliai būtini siekiant sujungti skirtingose sinchroninėse zonose dirbančias Lietuvos ir Lenkijos elektros sistemas. Nors abiejose sistemose naudojama kintamoji elektros srovė, tačiau kai kurie elektros energijos parametrai skiriasi. Unikalūs inžineriniai įrenginiai – srovės keitikliai – elektros srovę verčia nuolatine ir vėl kintama, taip užtikrinant galimybes fiziniam elektros srautui tekėti abiem kryptimis.
Srovės keitiklio stotyje iš viso bus montuojami 8 transformatoriai, iš kurių du bus rezerviniai. Antrasis transformatorius Alytų pasieks dar kitą savaitę, likusieji – iki balandžio vidurio.
„LitPol Link“ bus pirmoji galinga elektros jungtis, sujungsianti Lietuvos ir Lenkijos elektros infrastruktūras. Planuojama, kad jau metų pabaigoje jungtimi galės tekėti iki 500 megavatų elektros energijos.