„Mes analizuojame įvairius scenarijus“, – atsakė jis į portalo klausimą. J.Krawiecas priminė, kad gamyklą buvo bandoma parduoti pieš dvejus metus, „tačiau negavome gero pasiūlymo“.
J.Krawiecas nepaneigė ir galimo bankroto galimybės, ir dar kartą sukritikavo Lietuvos Vyriausybę, kuri neva neremia Lenkijos kompanijos.
Neramumai Ukainoje nepaveikė “PKN Orlen“ grupės rezultatų, sakė koncerno vadovai. Nors Lietuvos naftos perdirbimo įmonė „Orlen Lietuva“ turi išsikovojusi rinką toje šalyje, ten parduoda aukšto oktaninio skaičiaus degalus, iš kurių daugiau uždirbama. J.Krawiecas teigė, kad pereita prie išankstinio apmokėjimo, tačiau konkrečių rezultatų nepateikė.
Padėtis - itin sunki
Koncerno prezidentas „Orlen Lietuva“ situaciją pavadino sunkia, nes maržos yra mažiausios per dešimt metų. Mažeikių gamyklą jis pavadino „blogiausia Baltijos jūros baseine“, kuri dirba ant ribos ir žemiau savikainos.
Be to, kalbėdamas apie Mažeikių gamyklos padėtį, „PKN Orlen“ nepaneigė, kad yra svarstomi ir žiauriausi scenarijai. Tiesa, kol kas jis neatskleidė, ką turėjo galvoje.
Koncerno vadovybė siekia susitarti su Lietuvos valdžia ne tik dėl mažesnių geležinkelio tarifų, bet ir produktotiekio statybos. Tačiau J.Krawiecas atviravo, kad net ir naujas vamzdis, kuris atpigintų gamyklos sąnaudas, neišgelbėtų „Orlen Lietuva“. Tačiau jis įsitikinęs, kad jei naftotiekis iš Klaipėdos į Mažeikius būtų nutiestas prieš keletą metų, kaip siūlė lenkai, šiandien situacija būtų geresnė.
O kokios „Lietuvos geležinkelių“ lengvatos pastatytų ant kojų Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą? „Priklausomai nuo to, kiek tarifai būtų sumažinti. Mes deklaracijas girdime jau šešerius metus, tačiau tai efekto nedavė“, – sviedė akmenį į Lietuvos Vyriausybės daržą J.Krawiecas.
Koncerno vadovybė patvirtino, kad Mažeikių gamykloje vyksta restruktūrizacija, bus atleista 100 žmonių. Lenkai siekia, kad valstybinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ sumažintų pervežimo kainas, Vyriausybė linkusi palaikyti lenkų prašymą, tačiau geležinkeliečiai teigia, kad dar labiau mažinti kainas jau nebėra kur.
Mažeikių gamyklos atstovai piktinasi, kad baltarusiški degalai mūsų šalyje pervežami pigiau nei lietuviški. Tačiau lenkų koncerno vadovybę palankiai nuteikia tebeaugantis dyzelino vartojimas, taip pat Lietuvos bei kitų šalių BVP augimas.
"Lukoil" pirkti neketina
„Lukoil Baltijos“ prezidentas Ivanas Paleičikas agentūrai BNS irgi sakė, kad "Orlen Lietuva" gamyklai šiuo metu žūtbūt reikia
produktotiekio iki Klaipėdos.
„Žinau, kodėl jie taip
blogai gyvena: naftos perdirbimas Europoje buvo organizuojamas
taip, kad atsirado labai daug įmonių, kurios eksportuoja savo
produkciją. Mažeikių gamyklos pajėgumai penkis kartus didesni nei
Lietuvos rinka.
Per 20 metų Europoje degalų suvartojimas sumažėjo
20-30 procentų, be to, didelės valstybės, jeigu jos importuodavo,
tai dabar eksportuoja naftos produktus“, –
ketvirtadienį sakė I.Paleičikas, kuris 13 metų yra dirbęs
Mažeikių gamykloje.
Paklaustas, ar „Lukoil“ turi planų įsigyti Mažeikių
gamyklos, jis sakė: „Neturi. „Lukoil“ įsigijo Sicilijoje ir
Olandijoje gamyklą. Tos gamyklos irgi nėra labai pelningos, nors jos
didesnės ir atnaujintos. „Lukoil“ daugiau gamyklų Europoje
tikrai nereikia“.
Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma „Orlen Lietuva“
pirmąjį šių metų ketvirtį patyrė 42 mln. JAV dolerių (apie
105,6 mln. litų) neaudituotų grynųjų nuostolių – 42 kartus
daugiau nei pernai sausį-kovą, kai jie siekė 1 mln. JAV dolerių
(2,69 mln. litų).