„Air Lituanica“ skelbia, kad pasinaudodama estų oro linijų sutartimis su kitomis kompanijomis galės pasiūlyti jungiamuosius skrydžius į daugiau nei 100 miestų.
„Žengiant pirmuosius žingsnius rinkoje labai svarbu turėti stiprų partnerį, – pranešime spaudai sakė „Air Lituanica“ direktorius Erikas Zubrus. – Remdamasi pasirašytu susitarimu su „Estonian Air“, „Air Lituanica” dėl tiesioginių ir jungiamųjų skrydžių vykdymo naudosis plačiais „Estonian Air” platinimo kanalais ir turimais komerciniais susitarimais su kitais vežėjais, kartu organizuosime bilietų prekybą“.
„Air Lituanica“ taip pat baigė derinti ir pasirašė susitarimą dėl orlaivio nuomos iš „Estonian Air“. Iki birželio 30 dieną numatyto pirmojo „Air Lituanica“ skrydžio į Briuselį, Vilniaus oro uostą pasieks estų lėktuvas „Embraer 170”, nudažytas „Air Lituanica” prekės ženklo spalvomis.
Kitas orlaivis „Embraer 175“, nuomojamas tiesiogiai iš gamintojo, taip pat pasieks Vilnių panašiu metu.
„Air Lituanica“ liko paskutinis žingsnis, kad gautų oro vežėjo licencija: pasak įmonės atstovės Sandros Meškauskaitės, auditą atlikusi Civilinės aviacijos administracija netrukus ketina paskelbti jo išvadas.
Europos Komisijos ekspertai yra pradėję išsamų tyrimą, kad išsiaškintų, ar Estijos vyriausybės finansinė parama ties bankroto riba laviruojančiai skrydžių bendrovei „Estonian Air“ atitinka Europos Sąjungos normas.
Vasarį Estijos vyriausybė pervedė „Estonian Air“ paskutinę pernai gruodį skirtos 8,3 mln. eurų paskolos dalį - 4,5 mln. eurų.
Ekonomikos ministras Juhanas Partsas pareiškė, jog vyriausybė prioritetu laiko „Estonian Air“ atgaivinimą, bankroto galimybė menkai tikėtina.
Anot Estijos žiniasklaidos, „Estonian Air“ gali sukurti bendrą įmonę su Didžiosios Britanijos pigių skrydžių aviakompanija „Flybe“, kuri nėra vienintelė potenciali „Estonian Air“ partnerė, tačiau minima dažniausiai.
90 proc. „Estonian Air“ akcijų valdo valstybė, 10 proc. - Skandinavijos aviakompanijai SAS.Bendrovės siekį išsikapstyti iš duobės praėjusių metų pabaigoje palaikė Estijos ekonomikos ministras J. Partsas ir premjeras Andrus Ansipas.
Juodu patikino, kad valstybė „Estonian Air“ finansuos laikydamasi ES taisyklių ir rekomendacijų. Tuomet „Estonian Air“ atšaukė nemažai skrydžių, atsisakė pradėti planuotus naujus.
„Valstybė, kaip bendrovės akcininkė, nurodė skraidinti pagrindiniais maršrutais, kuriais jau seniai skraidina „Estonian Air” ir kurie yra sėkmingi”, – praėjusių metų lapkritį aiškino šios bendrovės atstovė Ilona Eskelinen.