Pagilintas Klaipėdos uostas lauks didžiausių laivų

Klaipėdos uoste baigiami brangiausiai uosto istorijoje kainavę laivybos kanalo gilinimo darbai. Uostas taps giliavandeniu ir bus pajėgus priimti „Baltmax“ tipo laivus – didžiausius krovinių vežėjus, kokie gali įplaukti į Baltijos jūrą, o taip pat ir suskystintųjų gamtinių dujų laivą.

Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Petkutė

2013-04-10 14:08, atnaujinta 2018-03-08 13:00

Galinga olandų technika per parą išrausia 20-35 tūkst. kubinių metrų grunto. Šį mėnesį užbaigus darbus uosto kanalas bus pagilintas iki 14,5 metrų ir praplatintas iki 150 metrų.

Nuo praėjusio pavasario uoste burzgia viena galingiausių pasaulyje – olandų kompanijos „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV“ žemsiurbė „Utrecht“.

Klaipėdiečiai iš uosto dėl gilinimo sklindančio triukšmo nė nepajuto – gruntą kasančios ir siurbiančios mašinos dirba neįprastai tyliai.

Didžiausios apimties uosto istorijoje gilinimo darbai eina į pabaigą. Jie užtruko lygiai metus.

Pirmuoju etapu nusiurbtas paviršiuje susikaupęs dumblas, kuris išgabentas į tolimąjį dampingą jūroje. Šiuo metu pradėta kasti gruntą, kuris dugne susikaupė per daugelį metų. Iš viso iki balandžio 22 dienos numatyta iškasti 4,5 mln. kub. m. grunto.

Tai didžiausios vertės gilinimo projektas uosto istorijoje. Darbai kainuos apie 129 mln. litų. Didžioji dalis lėšų - ES struktūrinė parama.

Gilinamas ir platinamas laivybos kanalas nuo 10 iki 104 krantinės. Nuo šiol pietinės uosto dalies ilgis ir plotis bus toks pat kaip ir likusios dalies, be to, atsiras daugiau erdvės laivams ne tik saugiai judėti, bet ir apsisukti.

Uosto plotis padidės 30 metrų, o gylis – metru. Uostas galės priimti didesnio ilgio ir pločio „Baltmax“ tipo laivus, kurių ilgis siekia iki 310 metrų, o plotis 40 metrų. Taip pat bus pagerintos sąlygos įplaukti dideliems konteineriniams laivams.

Užbaigus gilinti laivybos kanalą, visa technika bus perkelta arčiau Kiaulės nugaros salos, kur ruošiama vieta suskystintųjų gamtinių dujų terminalo laivui-saugyklai, šiuo metu dar statomai Pietų Korėjoje.

Šiemet numatyta dar gilinti akvatorijos dalį prie bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ naudojamų krantinių, o kitąmet ir prie krovos kompanijos „Bega“ krantinių.

Uosto direkcija pasirašė sutartį su įmone „Sweco Lietuva“, kuri turi išanalizuoti ir pateikti išvadas, koks galimas maksimalus laivybos kanalo gylis nepažeidžiant aplinkosaugos reikalavimų.

„Sudaryta darbo grupė aiškinsis, kiek uostas dar gali būti gilinamas, kiek tai kainuotų“, - teigė Uosto direkcijos Infrastruktūros departamento vadovas Vidmantas Paukštė.

Šią arba kitą savaitę planuojama pradėti iš dokų duobių siurbti susikaupusias sąnašas, kurios trukdo prie krovos kompanijų krantinių švartuoti didesnės grimzlės laivus ir juos pilnai pakrauti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kandidatų į prezidentus debatai – ar ryškėja skirtumai?