Vilniaus transporto žemėlapis – be privačių vežėjų?

2013 m. balandžio 7 d. 12:45
Arūnas Dumalakas ("Lietuvos rytas")
Iš miesto centro išstūmusi mikroautobusus, savivaldybė vietoj jų žada ne tik greituosius autobusus, bet ir nedideles, tačiau nenaujas transporto priemones, kurių pirkimo konkursas jau paskelbtas.
Daugiau nuotraukų (1)
Nors privatūs vežėjai prie savivaldybės pastato Konstitucijos prospekte rengia piketus, valdžia savo ketinimų neketina atsisakyti.
Tam nuo liepos 1-osios didelėms permainoms besirengianti bendrovė „Vilniaus viešasis transportas” ne tik pateikė greitųjų autobusų maršrutus, bet ir paskelbė viešojo pirkimo konkursą.
Jo metu įmonė ketina įsigyti 25 nenaujus keleivinius vidutinio dydžio miesto autobusus. Jie pakeis mikroautobusus, kurių miesto centre neliks.
Šeši greitieji maršrutai
Savivaldybė, pristačiusi miesto transporto optimizavimo projektą, tvirtina, kad vilniečiai, nuo liepos 1-osios įsigaliojus naujai tvarkai, stotelėse autobusų ir troleibusų lauks iki 6 kartų trumpiau. Miesto transportas važiuos iki 5 kartų dažniau.
Anot mero Artūro Zuoko, ateitis priklauso visuomeniniam transportui. Optimizavus miesto transporto sistemą, neliks besidubliuojančių maršrutų, keleiviai bus vežami patogiau, efektyviau ir, svarbiausia, greičiau.
Viena svarbiausių įgyvendinamos miesto transporto sistemos naujovių – atsiras šeši greitieji maršrutai, kurie užtikrins greitesnį susisiekimą pagrindinėje miesto zonoje.
5–6 minučių intervalu važiuosiantys greitieji autobusai keleivius veš iš stoties į Santariškes, iš Santariškių per Laisvės prospektą į stotį, iš Fabijoniškių per centrą į oro uostą, iš Pilaitės į Saulėtekį, iš Pašilaičių į Saulėtekį ir iš Naujosios Vilnios į centrą.
Politikai kėlė sumaištį
Privačių vežėjų likimas šią savaitę nepaaiškėjo. Mat po trečiadienio savivaldybės tarybos posėdžio valdžia nebegali skelbti jokių konkursų.
Anksčiau savivaldybė ketino privatiems vežėjams siūlyti vadinamuosius privežamuosius maršrutus – iš užmiesčio iki Vilniaus prieigų. Tarybos nariams balsavus „prieš”, konkurso privežamųjų maršrutų sąlygos iš naujo bus teikiamos kitame posėdyje. Tačiau vargu ar konkursai įvyks laiku, sklandžiai.
Tad gali būti, kad liepą mikroautobusų iškelti į privežamuosius maršrutus nepavyks.
Kondicionierių nereikia
Optimizuojant miesto transportą numatyta, kad privežamaisiais maršrutais kursuos ne tik privačių vežėjų mikroautobusai, bet ir savivaldybės mažos talpos autobusai.
Tokių autobusų savivaldybė ketina pirkti ne tik šiems maršrutams, bet ir užkamšyti spragą, kuri atsiras iš miesto centro išstūmus mikroautobusus.
Kaip nurodo „Vilniaus viešasis transportas”, perkamuose autobusuose turi būti ne mažiau kaip 18 sėdimųjų vietų, iš viso jie galėtų vežti iki 30 keleivių. Transporto priemonės turi būti ne senesnės nei 2007 metų, jų rida negali viršyti 350 tūkst. kilometrų.
Vežėjai reikalauja, kad dvejos durys būtų su apsauga nuo prispaudimo – atsiradus kliūčiai durys turi atsidaryti. Be to, autobusuose privaloma stabdžių sistema, kuri garantuotų, kad atidarytomis bent vienomis durimis autobusas nepajudėtų iš vietos.
Autobusai miesto sąlygomis turėtų nuvažiuoti ne mažiau kaip 350 kilometrų be degalų papildymo. Transportas gali būti varomos dyzelinu arba suspaustomis gamtinėmis dujomis.
Perkamuose nenaujuose autobusuose nereikia tikėtis kondicionierių – sostinės vežėjai to nereikalauja.
Mieste kursuos ir 59 nauji autobusai
Dideles miesto transporto pertvarkas planuojanti savivaldybė jas pradėjo nuo naujų MAN autobusų. Praėjusią savaitę jų į gatves išriedėjo 18. Iš viso miesto transporto parką papildys 59 nauji autobusai. Dalis jų pasirodys spalį, o kiti – 2014 metų pradžioje.
Atnaujinus parką 59 naujais autobusais Vilniuje bus pakeista kas penkta tokia transporto priemonė.
Visi autobusai varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis, ant kiekvieno iš jų stogo sumontuoti šeši balionai (apie 1300 litrų talpos), kuriuose galima suslėgti apie 250–260 kubinių metrų dujų. Tiek pakanka visą dieną vežioti keleivius mieste.
Transporto priemonės žemagrindės, jose įrengta papildoma pasvirimo sistema, kuri leidžia dar labiau sumažinti įlipimo aukštį. Autobusas gali pasvirti dar 8 centimetrais.
Šie autobusai gali vežti 86 keleivius, juose yra 31 sėdimoji vieta, įrengta viena vieta neįgaliesiems su vežimėliu.
Pastarąjį kartą sostinėje autobusų parkas buvo atnaujintas 2003–2006 metais, kai buvo įsigyta 14 naujų „Mercedes” ir 90 „Volvo” autobusų.
VilniusTransportassusisiekimas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.