Vilniuje nuo liepos privačių vežėjų nebeliks visiškai

2013 m. balandžio 3 d. 17:35
Artūras Jančys
Nuo liepos į Vilniaus gatves neišriedės nė vienas privatus mikroautobusas. Trečiadienį Vilniaus miesto taryboje svarstant sostinės viešojo transporto ateitį buvo pateiktas konkurso aprašas vežėjams dalyvauti viešojo transporto sistemoje.
Daugiau nuotraukų (1)
Opozicijai ėmus kritikuoti naują viešojo transporto sistemą Vilniuje kilo pasipriešinimas, todėl sprendimas nebuvo priimtas. O tai reiškia, kad privatūs vežėjai negalės dalyvauti konkurse, kuris leistų jiems nuo liepos tapti darnia viešojo transporto organizmo dalimi.
„Ar jūs suprantate, ką padarėte? Kalbėjote už privačius vežėjus, bet ką tik atėmėte iš jų galimybę išlikti, dalyvauti konkurse. Nuo liepos pirmos nebegalios senosios sutartys. Vadinasi, negalės į gatvę išriedėti nė vienas mikroautobusas ar privatus autobusas“, - po balsavimo iš tribūnos pareiškė meras Artūras Zuokas.
Apsigavo balsuodami
Meras akcentavo, kad vežėjų sutartys galioja iki liepos, ir jų pratęsti nebegalima.
Už tai, kad būtų svarstomos privačių vežėjų dalyvavimo viešojo transporto konkurse sąlygos,  balsavo 19, prieš buvo 18, 11 tarybos narių susilaikė. Sprendimas nepriimtas. Meras A. Zuokas tuomet pareiškė, jog vežėjų gynėjai padarė jiems meškos paslaugą.
"Keista, kad prieš suteiktą galimybę privatiems vežėjams dalyvauti konkurse balsavo tie tarybos nariai, kurie ryte dalyvavo protesto mitinge. Jie neskaitė dokumento, galvojo viena, balsvo už kitką", - teigė Vilniaus meras.
Opozicija piktinosi, kad nauja viešojo transporto tvarka neaptarta su vilniečiais, ji nepatogi keleiviams, kelionė taps brangesnė.
„Kodėl sujaukiama transporto sistema? Kodėl naikinami keli autobusų ir troleibusų maršrutai? Perkūnkiemio, dalies S. Nėries kvartalo gyventojai jau neteko patogaus susisiekimo“, - piktinosi opozicijos atstovas Vidas Urbonavičius.
Valdančiajai koalicijai priklausanti "darbietė" Nijolė Jagelavičienė bandė įtikinti tarybos narius, jog mikroautobusai neišvaromi iš sostinės gatvių, tik įtraukiami į bendrą viešojo transporto sistemą, kad maršrutiniai taksi paklustų bendrai tvarkai, važinėtų nustatytais maršrutais, o ne kaip nori.
Viešojo transporto pertvarkos skubotumą kritikavo ir koalicijos partneriai – socialdemokratas V. Milėnas ir vicemeras, Lenkų ir rusų rinkimų akcijos atstovas Jaroslavas Kaminskis.
„Mūsų frakcija šios pertvarkos nepalaikys“, - tiesiai rėžė J. Kaminskis.
Vežėjų džiaugsmas - nepagrįstas
Sužinojęs, kad konkurso privatiems vežėjams sąlygos nepatvirtintos, trečiadienį mitingą prie savivaldybės surengęs Vilniaus vežėjų asociacijos pirmininkas A. Zuoko perspėjimų neišsigando.
Atvirkščiai, jis džiaugėsi sakydamas, kad keturi iš septynių asociacijos narių, vežėjų, turi sutartis iki 2014 metų gruodžio 31 dienos. Jis tvirtino bandysiantis pasiekti, kad sutartys būtų pratęstos iki 2015 metų.
Tačiau portalui lrytas.lt meras A. Zuokas sakė, jog džiaugtis privatiems vežėjams nėra dėl ko. Anot mero, galimybę išlikti, įsilieti į bendrą Vilniaus viešojo transporto srautą jiems atėmė jų gynėjai.
"Nė viena sutartis po liepos 1-sios nebegalios", - griežtai kalbėjo A. Zuokas.  Trečiadienį prie Vilniaus miesto savivaldybės buvo susirinkę apie 150 žmonių - maršrutinių taksi vairuotojai ir gyventojų atstovai. Susirinkusieji piktinosi, kad nuo liepos 1 dienos bus panaikintos mikroautobusų ir kitų privačių viešojo transporto vežėjų paslaugos.
Gyventojų ir vežėjų nerimu mikliai pasinaudojo opozicijoje merui Artūrui Zuokui esantys sostinės politikai. Paraginta konservatoriaus, Vilniaus miesto tarybos nario Vido Urbonavičiaus, negausi minia šaukė: „Zuokui – ne!“
Vežėjų asociacijos prezidentas S. Matulionis kaltino sostinės savivaldybę, kad naikinamos darbo vietos, žlugdomas smulkus verslas.
„Taip susidorojama su konkurentais“, - tikino S. Matulionis.
Klausė, kaip reikės grįžti į Lentvarį
Į mitingą atvyko ir keli Seimo nariai. Liberalas Remigijus Šimašius kalbėjo: „Taip, mikroautobusai ne visada švarūs, ne visada skamba muzika, kokios mes norėtume. Bet palikti maršrutinius taksi ar naikinti, privalo nuspręsti keleiviai, o ne politikai“.
Plakatą „Grąžinkite 2-ąją „Latviją“ laikantis studentas Julius teigė, kad nelikus 2-ojo maršruto mikroautobuso, jis iš Fabijoniškių niekaip nespėja laiku atvykti į paskaitas miesto centre. Labai sunerimę buvo priemiesčių gyventojai. Lentvario bendruomenės atstovas piktinosi, kad panaikinus privačių autobusų maršrutus lentvariškiai galės atvažiuoti į Vilnių savivaldybės autobusais, bet grįžti nebus kuo.
Į Vilniaus aikštę susirinko ne tik aiškiai žinantys ko nori vilniečiai, bet ir suagituoti politiniais tikslais.
Plakatą su privačių vežėjų interesus užrašu laikantis Naujosios Vilnios gyventojas Tomas prisipažino retai važinėjantis maršrutiniais taksi, nieko negalintis pasakyti apie jų paslaugų kokybę.
„Kaimynas užsiima politika, jis yra prieš A. Zuoką, tai paprašė manęs atvykti ir pastovėti čia su plakatu“, - aiškino vyriškis.
A. Zuoko atstovas spaudai Rosvaldas Gorbačiovas portalui lrytas.lt teigė, jog mitinguotojai suplaka kelis dalykus į vieną krūvą, o tuo pasinaudoja opozicijos politikai.
„Iš tiesų per mažai buvo informacijos apie viešojo transporto pertvarką. Dar nenuspręsta, koks iš tiesų bus maršrutinių taksi likimas. Šiandien, trečiadienį, Vilniaus taryba ir svarstys, ar įtraukti maršrutinius taksi į vientisą sostinės viešojo transporto sistemą. Jie yra už sistemos ribų, dubliuoja pelningus maršrutus. Maršrutiniuose taksi negalioja ir nuolaidos socialiai remtiniems žmonėms“.
Maršrutiniais taksi naudojasi retas vilnietis
R. Gorbačiovas paaiškino, jog pagal savivaldybės planą numatoma maršrutiniams taksi skirti pagalbinį vaidmenį naujos viešojo transporto sistemos ribose.
„Maršrutiniai taksi galėtų privežti keleivius iš atokesnių priemiesčių, rajono miestelių iki didžiųjų transporto mazgų. Tarkime, nuo Bajorų kalvų iki Lazdynų ar kito didesnio transporto mazgo“, -  sakė R. Gorbačiovas.
Mero atstovo spaudai nuomone, tai nepabrangintų kelionės, nes maršrutiniuose taksi turėtų būti įrengta tokia pat elektroninio bilieto sistema, kaip ir autobusuose ir troleibusuose. „Iš kitos pusės, suprantu vežėjų nerimą. Tikrai nėra garantijų, kad po viešojo transporto pertvarkos jie turės tą patį darbą, kaip ir iki šiol“, - pripažino R. Gorbačiovas.   Vilniaus savivaldybės duomenimis, maršrutiniais taksi nuolat naudojasi tik apie 5 proc. vilniečių. Trečiadienį tarybos posėdyje turėtų būti skelbiamos ir svarstomos privačių vežėjų įsitraukimo į naują viešojo transporto sistemą sąlygos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.