Drąsų sprendimą priėmę valdininkai prisipažino nesantys tikri, ar šis draudimas įsigalios, nes tai reikštų milijoninius nuostolius uoste veikiančioms krovos kompanijoms.
Antrus metus palei uostą vingiuojančios Nemuno gatvės gyventojai skundais atakuoja ne tik savivaldybę, bet ir Visuomenės sveikatos centrą, Susisiekimo, Sveikatos apsaugos ministerijas, Uosto direkciją. Žmonės pasijuto uosto plėtros įkaitais, jie skundžiasi, kad nevykdomas prieš kelerius metus Uosto direkcijos parengtas detalusis planas, kuriuo numatyta iškeldinti čia dar likusius gyventojus, siekiant toliau vystyti pramoninę teritoriją.
Dieną naktį pro šalį riedantys krovinio pilni vagonai drebina namų sienas ir neleidžia ramiai ilsėtis. Nuo nuolatinio triukšmo ir vibracijos trūkinėja sienos, byra tinkas.
113 ir 133 namuose likę nedaug gyventojų – dauguma išsikėlė pavargę nuo tokių gyvenimo sąlygų.
Visuomenės sveikatos specialistai įsitikino, kad žmonės skundžiasi pagrįstai. Pernai ir šiemet atlikti matavimai parodė, kad triukšmo ir vibracijos lygis šioje zonoje gerokai viršija leistinas normas. Ypač tai jaučiama naktį.
Praėjusių metų pabaigoje po bendro susitikimo su valstybinių institucijų atstovais uosto krovos kompanijos įpareigotos imtis priemonių, kad naktimis būtų ramiau. Tačiau žodžiai darbais nevirto.
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė galiausiai pasirašė įsakymą, kuriuo nuo birželio 1-osios naktimis draudžiamas traukinių eismas Nemuno gatvės ruože ties 113 ir 133 namais. Draudimas galiotų nuo 22 val vakaro iki 6 val ryto.
Šį įsakymą dar turi suderinti Susisiekimo ministerija, kuriai pavaldi Uosto direkcija.
Krovos kompanijų vadovų teigimu, toks draudimas būtų pražūtingas jų verslui. Bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ generalinis direktorius Rimantas Juška teigė, jog pernai krovinių, gabenamų traukiniais, apyvarta, lyginant su 2011-aisiais, krito apie 15 proc. „Jeigu bus uždrausta traukiniams važiuoti naktį, tai reikš, kad mūsų pajėgumai sumažės trečdaliu. Taigi tokios kompanijos kaip „Birių krovinių terminalas“ , „Bega“ ir „Klaipėdos Smeltė“ dėl to per metus nepervežtų beveik 2 mln. tonų krovinių“, - sakė R. Juška.
Uosto direkcija įsitikinusi, kad gyventojų iškeldinimu turi rūpintis Savivaldybė, nes Nemuno gatvė nėra Uosto direkcijos nuosavybė.