Andriaus Kubiliaus vadovaujama Vyriausybė praėjusiais metais pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui sujungti 11 valstybinių kelius prižiūrinčių įmonių į 6. Tuomet buvo teigta, kad tai kasmet leistų sutaupyti 8 mln. litų, kurie būtų skiriami keliams, o ne įmonių administracijai išlaikyti.
Tačiau Seimas nespėjo priimti tam reikalingų įstatymų ir pasikeitus valdžiai reforma sustojo.
Naujoji Susisiekimo ministerijos vadovybė jau parengė Vyriausybės nutarimo projektą, kuriame siūloma anksčiau patvirtintus įstatymų projektus atšaukti.
„Idėjos pertvarkyti šias įmones neatsisakome, tačiau mes norime pasvarstyti ir kitus galimus reformos modelius, o tam reikia laiko“, - priežastį, kodėl atšaukiami įstatymai, aiškino susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.
Tuo tarpu buvęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis naujosios Vyriausybės planus vertina kitaip.
„Kelių priežiūros įmonių vadovams mūsų pradėta reforma labai nepatiko, nes dalis jų būtų netekusios darbo. Matyt, jos įkalbėjo naująją ministerijos vadovybę nieko nedaryti. Tai neturėjo būti sunku, nes kai kurių įmonių vadovai, mūsų žiniomis, buvo glaudžiai susiję su socialdemokratais“, - teigė E. Masiulis. Jis abejoja pažadais, kad pertvarka vis tiek bus tęsiama.
Buvęs ministras mano, kad išlaikyti 11 įmonių Lietuvai kainuoja per daug. Valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčias valstybės įmones, kurios veikia regioniniu principu, norėta pertvarkyti prijungimo būdu, sumažinant jų skaičių nuo 11 iki 6.
Po reorganizacijos turėjo likti valstybės įmonės: „Vilniaus regiono keliai“, „Kauno regiono keliai“, „Klaipėdos regiono keliai“, „Panevėžio regiono keliai“, „Šiaulių regiono keliai“ ir „Automagistralė“.
Panaikinus Alytuje, Marijampolėje, Utenoje, Tauragėje ir Telšiuose veikiančias valstybės įmones, šių bei aplinkinių miestų ir rajonų valstybinės reikšmės kelius ir toliau prižiūrėtų ten likusios kelių tarnybos.
Prognozuota, kad po pertvarkos įmonių darbuotojų skaičius turėjo sumažėti maždaug 50.
Šiemet valstybinės reikšmės keliams iš šalies biudžeto bus skirta 886 mln. litų.