Be to, anot komisaro, gera idėja ir steigti bendrą trijų Baltijos valstybių oro bendrovę. Tokią galimybę svarstė ankstesnė Lietuvos vyriausybė su estų ir latvių kolegomis, ją su estų kolegomis aptarė ir dabartinis premjeras Algirdas Butkevičius.
- Lietuva turėjo „flyLAL“, „Star1”, bet abi oro bendroves ištiko bankrotas. Latvių „AirBaltic“, estų „Estonian Air“ turi rimtų finansinių bėdų. Kaip manote, kada situacija galėtų Baltijos regione tapti stabili? - lrytas.lt paklausė S. Kallaso.
- Aš labai tikiuosi, kad šioms bendrovėms pavyks rasti verslo modelį, kuris padės joms atsigauti. Dabar problema yra bankrotai, didelės išlaidos, nuostoliai, galbūt investicijų stoka, taip pat ankstesnių politikų priimti kai kurie sprendimai. Dėl to kyla daug klausimų. Bet vyriausybės, laikydamosi ES ir šalies įstatymų, gali tai išspręsti.
- Lietuva kol kas neturi nacionalinės oro bendrovės. Ar tai yra blogai?
- Taip, tai blogai. Tačiau nebūtina turėti nacionalinę bendrovę, pakanka tokios, kuri jūsų šalyje būtų įsitvirtinusi ir užtikrintų tiesioginį susisiekimą svarbiausiomis kryptimis.
- Lietuvos, Latvijos ir Estijos susisiekimo ministrai yra ne kartą kalbėję apie bendrą Baltijos šalių oro bendrovę. Kaip jums tokia idėja?
- Kodėl ne? Tačiau tai priklauso nuo verslo modelio, nuo susitarimo. Kuo didesnė oro bendrovė, tuo geriau, juk mes galvotume apie tris šalis, trijų Baltijos valstybių keleivius. O tai reikštų didesnius lėktuvus, didesnį nakvynių viešbučiuose skaičių.
Bendra aviakompanija – gera idėja, bet tai priklauso ne nuo manęs.