Rusiško standarto vėžėms pritaikyti Lietuvoje surinkti motorvežiai jau rieda Estijos geležinkeliais, jais domisi ir rusų vežėjai.
„Per pusantrų metų jūsų lokomotyvai labai gerai dirbo mūsų atšiauriomis - nuo 30 laipsnių šalčio iki 30 šilumos – sąlygomis.
Nepaisant to, kad šiuo metu rinkoje yra labai daug pigių kiniškų lokomotyvų, mes vis tiek užsakėme trečią lokomotyvą, kuris renkamas čia, už jūsų nugarų“, - atvykęs į Vilniaus lokomotyvų remonto depo renginį kalbėjo svečias iš Estijos Vitalijus Ivanovas.
Net nespėja gaminti
Estai per pusantrų metų jau nupirko du lietuviškus šilumvežius ir šiuo metu laukia, kol bus surinktas trečiasis.
Besidomintys galimybe įsigyti lietuviškų šilumvežių pirkėjai ir užsienio partneriai vakar susirinko VLRD patalpose, kur buvo pristatyti naujausi įmonės gaminiai.
„Lietuvos geležinkelių“, kurių antrinė įmonė yra Vilniaus lokomotyvų remonto depas, vadovas Stasys Dailydka apgailestavo, kad sparčiau gaminti lokomotyvų neleidžia techninės galimybės ir prekybos apribojimai.
„Stengiamės neparduoti kitoms šalims produkcijos tol, kol nesame pakankamai pagaminę sau.
Per metus pagaminame 10, daugiausia – 12 šilumvežių, o užsienyje parduodame 1–2.
Norėtume gaminti ir parduoti daugiau, bet mūsų galimybės yra gerokai apribotos, neturime vietos gamybai plėsti“, – sakė S. Dailydka.
Pirmieji šilumvežiai užsienio rinkoms parduoti 2009 metais.
Dirba su užsieniečiais
Vilniaus lokomotyvų remonto depas įkurtas 2003 metais. Spalį ši įmonė švęs dešimties metų jubiliejų.
Per dešimt metų bendrovės pajamos išaugo keturis kartus – nuo 40 mln. litų 2004 metais iki 170 mln. litų pernai.
Šiuo metu depe dirba apie 500 darbuotojų.
Pagrindinis darbų ir produkcijos pirkėjas yra „Lietuvos geležinkeliai“, po jų rikiuojasi Rusija ir Estija.
Įmonė bendradarbiauja su partneriais iš Vokietijos, Italijos, Čekijos, Austrijos, Ukrainos, Rusijos.
„Vokiečiai tiekia mūsų gaminamam produktui „širdį“, kuri patikimai dirba lokomotyvuose“, – apie iš Vokietijos įvežamus šilumvežių variklius kalbėjo depo vadovas Valentas Stadalnykas.
Vakar pristatytas ir bendro lietuvių ir italų darbo rezultatas – autodrezina KTD, skirta geležinkelio kelių bei elektros tinklų priežiūrai.
Ragino toliau minti dviratį
Vilniaus lokomotyvų remonto depas yra viena pirmųjų įmonių Baltijos regione, gaminanti naujus manevrinius lokomotyvus ir teikianti remonto paslaugas.
Kol kas gaminantis tik šešių ir keturių ašių lokomotyvus VLRD turi tikslą artimiausiu metu įvaldyti ir dviejų ašių lokomotyvų konstravimo ir remonto technologijas. Tuomet depas galės prižiūrėti visų tipų šilumvežius.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius palinkėjo depui nenustoti tobulėti.
„Lietuva tik tada pakels savo ekonomiką, jeigu mes sugebėsime eksportuoti ne jaunus žmones, o paslaugas ir savus gaminius.
Sakoma, kad gamyba yra kaip dviratis, kurį reikia nuolat minti – nuolat tobulinti, nuolat ieškoti naujų idėjų. Linkiu, kad jūsų dviratis būtų tinkamai minamas”, – sakė R.Sinkevičius.
Vilniaus lokomotyvų depo istorija
1884 m. gruodžio 29 d. buvo įkurtas Vilniaus garvežių grąžos depas.
1888 m. pervadintas į Vilniaus garvežių depą; turėjo savo garvežių parką.
1970 m. pervadintas į Vilniaus lokomotyvų depą, nes šilumvežių jau buvo daugiau nei garvežių.
2003 metų spalio 1 d. įsteigta įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas.
2004 m. birželį buvo atlikta pirma 2M62 šilumvežio remotorizacija – senas variklis pakeistas į modernų.
2011 m. atlikti pirmi tarptautiniai sandoriai – du lietuviškus šilumvežius įsigijo Estijos įmonė „Port of Sillamae”.
Populiariausias – taupus šilumvežis
2012 metais VLRD daugiausia pajamų – 63 proc. – gavo pardavęs šilumvežius, iš kurių populiariausias yra TEM TMH.
Jis gaminamas bendradarbiaujant su Čekijos gamykla „Cz Loko“ ir Rusijos „Transmashholding“.
Šilumvežis komplektuojamas iš šešių pagrindinių modulių: elektros valdymo, mašinisto kabinos, jėgainės, pagalbinės įrangos, aušinimo ir pneumatikos.
Kai seni dvigubos traukos lokomotyvai yra pakeičiami TEM TMH, lokomotyvo remonto sąnaudos sumažėja iki 70 proc., o degalų – 40 proc.
Tokių šilumvežių pagaminti trisdešimt septyni, nuo šių metų jie pradėti tiekti ir Rusijos rinkai.