Dėl „Superjet“ programos klausimų iškilo pernai, kai vienas iš
šių lėktuvų sudužo Indonezijoje per parodomąjį skrydį, nors
tyrėjai teigė, kad ta katastrofa įvyko dėl piloto klaidos ir
perspėjimo apie mažiausią saugų aukštį sistemos nebuvimo
Džakartos oro dispečerių tarnyboje.
Rusijos oro bendrovė „Aeroflot“, kuri iki šiol yra vienintelė
naujuosius lainerius naudojanti operatorė, taip pat nutupdė keturis
iš dešimties savo turimų „Superjet“ dėl techninių gedimų.
Sekmadienio vakarą skrydį iš Maskvos į Ukrainos Charkovo
miestą teko atšaukti, kai lėktuvas jau buvo įsibėgėjęs kilti,
pirmadienį pranešė „Interfax“, remdamasi vienu oro dispečerių
tarnybos šaltiniu.
„Dėl nežinomos priežasties sugedus pirmojo variklio valdymo
sistemai, įgula nusprendė atšaukti pakilimą“, - sakė šaltinis.
Neaišku, kiek keleivių buvo tame laineryje.
Vienas „Suchoj“ bendrovei artimas šaltinis patvirtino, kad tas
reisas buvo atšauktas, tačiau teigė, jog dėl gedimo buvo kalta
netinkama techninė priežiūra. Tuo tarpu „Aeroflot“ neatsiliepė į
prašymus suteikti informacijos.
Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas aktyviai palaikė
„Superjet“ projektą, kuris turėjo tapti konkurentu regioniniams
lainerių gamintojams, tokiems kaip Brazilijos „Embraer“ arba Kanados
„Bombardier“, taip pat padėti šaliai atsikratyti neigiamos
reputacijos dėl prasto skrydžių saugumo.
Šiam projektui vadovauja „Suchoj“, priklausanti valstybinei
Jungtinei aviacijos pramonės korporacijai (OAK), kurią V.Putinas
įkūrė 2006 metais, siekiant reorganizuoti ir atnaujinti šalies
aviacijos pramonę, bendradarbiaujant su Italijos bendrove
„Finmeccanica“.
Rusija paskelbė planus iki 2025 metų parduoti lėktuvų už 250
mlrd. JAV dolerių ir netgi pranokti Sovietų Sąjungos laikų
lainerių eksporto rekordus, konkuruojant su JAV ir Europos aviacijos
pramonės milžinėmis.