Buvęs užsakomųjų skrydžių bendrovės „FlyLAL Charters“ (dabar „Small
Planet Airlines“) ir įmonės „Agrowill“ vadovas prie naujos aviacijos
įmonės vairo stojo prieš savaitę.
Jau aišku ir kas vadovaus komercijos skyriui - į šį postą paskirtas
Simonas Bartkus. Tokias pat pareigas iki šio sausio pabaigos S. Bartkus
ėjo Tarptautiniame Vilniaus oro uoste.
Pilotų ieškos Lietuvoje
Jau suburti už skrydžių saugą ir technikos reikalus
atsakingi specialistai. Kaip lrytas.lt sakė E. Zubrus, visi jie - patyrę
savo srities atstovai, ne vienas jų dirbęs oro bendrovėje „FlyLAL“, „AirBaltic“ ar techninės priežiūros centruose Lietuvos oro uostuose.
Jų kompetenciją vertins Civilinės aviacijos administracija (CAA), kuri
šiuo metu svarsto „Air Lituanica“ prašymą suteikti oro vežėjo
pažymėjimą.
Pilotų ir stiuardų atranką „Air Lituanica“ ketina rengti tuomet, kai
gaus oro vežėjo pažymėjimą. Maksimalus terminas, per kurį CAA turi
pateikti savo atsakymą, - 90 dienų. E. Zubrus viliasi, kad tai pavyks
padaryti greičiau - iki balandžio.
„Esu tikras, kad pilotų rasime Lietuvoje, juolab tie, kurie dabar dirba užsienyje, yra pareiškę norą grįžti namo“, - sakė E.Zubrus.
Naujai oro bendrovei, kuri veiklos pradžiai nuomosis 2 orlaivius, ieškos 20 įgulos narių. Iš viso įmonė iki birželio planuoja sukurti 75 darbo vietas.
Braižo skrydžių žemėlapį
Amsterdamas, Berlynas, Miunchenas, taip pat Kijevas, Sankt Peterburgas,
Hamburgas, Tbilisis - tokiomis kryptimis ketina iš Lietuvos oro uostų
skraidyti naujoji oro bendrovė.
Nors, pasak E. Zubraus, naujokė „Air Lituanica“ neketina konkuruoti su
mūsų šalies oro uostų senbuvėmis, vis dėlto svarstoma ir apie skrydžius
į Briuselį, Londoną, Maskvą, Stokholmą - šiomis kryptimis jau skraido
kitos bendrovės.
„Keleivių Maskvos krytimi skaičius auga 30 procentų, tad vietos yra ir kitiems“, -
aiškino E. Zubrus.
Be to, į Londoną ir Briuselį skraidina žemų sąnaudų bendrovės, o daliai keleivių ne visuomet tai tinka.
Kiek vėliau „Air Lituanica“ svarstys ir
dėl skrydžių į Prahą, kurių neliko iš Vilniaus oro uosto pasitraukus
„Czeck Airlines“.
Kiek krypčių kils „Air Lituanica“ lėktuvai, oro bendrovė žada pranešti balandį.
Skiriasi koncepcijos
E. Zubrus buvo vienas vos daugiau nei metus gyvavusios ir bankrutavusios oro bendrovės bendrovės „Star1 Airlines“ akcininkų.
„Lyginti „Star1 Airlines“ ir „Air Lituanica“ neįmanoma, nes skiriasi jų
koncepcijos. „Star1“ orientavosi į turistų vežimą. O „Air Lituanica“
atveju kalbame apie regioninę aviakompaniją, kuri orientuotųsi labiau į
verslo sritį.
Lietuvoje pakankama pigių skrydžių, poilsinių krypčių pasiūla, o verslo
krypčių stinga“, - aiškino „Air Lituanica“ vadovas.
Vilniaus savivaldybei priklausys 34 proc. bendrovės „Air Lituanica“ akcijų, Lietuvos investuotojams - dar 17 proc. akcijų.
Likusį paketą siūloma įsigyti strateginiam investuotojui. Prisijungti prie ambicingo projekto buvo gundami vienos didžiausių Azijoje šalyse Tailando oro bendrovės „Thai Airways“ vadovai, tačiau jie didelio noro nerodo.