Kauno verslininkams nėra ko nusiminti: pastarieji Airijos pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ sprendimai dalį skrydžių perkelti į Lietuvos sostinę tebuvo kompanijos strategijos dalis. Vasarą kauniečių pinigines ir vėl pripildys į miestą atvykstantys turistai, tvirtino M. O'Leary.
Ekscentriškasis skrydžių bendrovės vadovas ne tik pristatė šių metų vasaros sezono skrydžių iš Kauno oro uosto tvarkaraštį, bet ir oficialiai atidarė 1,5 mln. eurų kainavusį orlaivių techninio aptarnavimo ir remonto angarą.
Optimistiškai nusiteikęs M. O'Leary pasiūlė taip jaustis ir vietos verslininkams, nuleidusiems rankas po to, kai pernai lapkritį Kauno oro uostas pasijuto nublokštas kokius penkerius metus atgal.
- 2011 metais „Ryanair“ iš Kauno skraidė 22 kryptimis, praėjusių metų pabaigoje jūsų bendrovė paliko vos 4 kryptis. Verslininkus ir miesto vadovus ištiko šokas. Tačiau jūs ir vėl suteikiate vilties, nes nuo vasaros sezono iš Kauno skraidinsite 18 krypčių? Ar ilgai šis pakilimas truks? - lrytas.lt paklausė M.O'Leary.
- 2010 metų gegužę atidarydami savo bazę Kaune investavome tikrai daug, tačiau iš anksto negalime žinoti, kurios kryptys pasiteisins.
Visuomet stebime, kurie maršrutai surenka daugiau keleivių, o kurie – ne tokie populiarūs. Mums svarbiausia – pervežti kuo daugiau keleivių. Jei vienas ar kitas maršrutas nepasiteisina, jį tiesiog uždarome. Pažiūrėkite pro langą – šiuo metu prie oro uosto stovi nedaug automobilių. Ką tai reiškia? Kad šiuo metų laiku keleivių yra mažiau.
Dabar jau galiu tvirtai pasakyti, kad „Ryanair“ bazės įkūrimas Kauno oro uoste buvo tikrai drąsus sprendimas. Apie tokį Lietuvos miestą Kauną žinojo tikrai maža dalis europiečių.
Mūsų bendrovės planai Lietuvoje tikrai optimistiniai. Kodėl Kauno verslininkai tokie liūdni? Vasaros sezono metu „Ryanair“ iš Kauno skraidys 18 maršrutų. Be to, atidarome tris naujas kryptis – į Kaljarį Sardinijoje, Trapanį Sicilijoje ir Oslą Norvegijoje.
Taip, taip, nuobodieji norvegai galės tiesiogiai atskristi į Kauną. Neabejoju, kad lietuviai rinksis skristi į Italiją – juk apie ją visi žino, tačiau mums daug didesnis iššūkis italus privilioti į Kauną.
Vasaros sezonas Kauno oro uoste prasidės balandžio 1-ąją ir tai ne pokštas. Per savaitę iš Kauno bus rengiami 94 skrydžiai. Net neabejokite: Vilnius - ne konkurentas Kaunui ir šis miestas toliau išliks didžiausia mūsų baze Lietuvoje.
Naujos kryptys į du Italijos oro uostus ir Oslą tikrai pagerins susisiekimą su šiomis šalimis. Tikimės, kad iš Kauno oro uosto pavyks pervežti 600 tūkst. keleivių. Ketiname plėstis ir Vilniaus oro uoste, todėl vasaros sezono metu atidarysime du naujus maršrutus iš Lietuvos sostinės. Per šiuos metus Lietuvoje tikimės pervežti 1,3 mln. keleivių.
Kauno oro uosto teritorijoje pradėjo veikti ir orlaivių techninio aptarnavimo ir remonto angaras, kuris „Ryanair“ kainavo 1,5 mln. eurų. Ar tai neįrodo, kad mes nebijome investuoti Kaune? Tokios investicijos rodo mūsų pasitikėjimą ir atsidavimą Kaunui. Mes ir toliau investuosime į Kauno oro uostą.
Jūsų verslininkams, siejantiems savo verslą su oro uostu, nereikėtų nusiminti, kad kai kurios kryptys buvo perkeltos į Vilnių. Šiaip ar taip Kaune turistų tikrai netrūks.
Daug europiečių jau išmaišė labiau žinomas šalis, todėl jie dairosi naujų šalių. Lietuva žinoma Europoje, tačiau ji labiau siejama su Vilniumi, o ne Kaunu. Apie šį miestą ne visi yra girdėję, štai kodėl mūsų strategija nukreipta būtent į Kauną.
- Jūs ne kartą esate pareiškęs, kad konkurentų planai įsitvirtinti Vilniaus oro uoste jums nerūpi. Ar tikrai?
- Norėdami atidaryti naujus maršrutus iš Vilniaus oro uosto, mes tikrai nesvarstome, ką apie tai pagalvos „Wizz Air“ ar „AirBaltic“.
Mes žinome, kad mūsų bilietai pigiausi, kad keleivių neapkrauname papildomais mokesčiais, todėl esame geriausi. Mums nerūpi konkurentų planai, mums svarbu būti ir toliau konkurencingiems, o tai galima pasiekti tik siūlant pigiausius bilietus Europoje.
- Ar „Ryanair“ laikosi pozicijos, kad iš Kauno oro uosto keliaujama daugiau poilsiauti, o iš Vilniaus – tvarkyti verslo reikalų?
- Kai 2005 metais pradėjome dairytis Kaune, čia buvo tuščia ir tylu. Mūsų sprendimas įsikurti būtent Kaune davė keleriopos naudos: Kauno oro uostas tapo rimtu Vilniaus konkurentu, mūsų keleivių skaičius išaugo, o ir patys keliautojai gavo galimybę pasirinkti.
Mes neskirstome keleivių ir tikrai nesiekiame to, kad iš Kauno skraidytų tik poilsiauti. Tačiau galiu jus nuraminti, kad planuodami plėtrą Vilniuje, mes tikrai nenuskriausime Kauno.