Kone kas dieną – po priverstinį nutūpimą. Tokia nesėkmių serija pastarosiomis savaitėmis varo į neviltį Amerikos lėktuvų gamintojus.
Vieni aviacijos ekspertai šiuos įvykius laiko labai rimtais, kiti vadina tiesiog lėktuvo „vaikystės ligomis”.
Žmones teko evakuoti
Naujausias incidentas užfiksuotas Japonijoje.
Užvakar pakilęs Jamagučyje ir po vos daugiau nei valandos turėjęs pasiekti Tokijų, „All Nippon Airways” lėktuvas netrukus buvo nutupdytas Takamacu oro uoste. Priežastis – dūmai lėktuvo salone.
Visi 137 keleiviai ir įgulos nariai buvo skubiai evakuoti, penki iš jų – nesunkiai sužeisti.
Paaiškėjo, kad užsidegė pagalbinė lėktuvo energijos skirstymo baterija.
Dėl tos pačios priežasties prieš kelias dienas vienas „Dreamliner” užstrigo ir Bostono (JAV) oro uoste.
Nenuostabu, jog „All Nippon Airways” bei „Japan Airlines” kuo skubiausiai nutupdė visus 24 „Boeing 787” klasės lėktuvus, kurie skraidyti vėl galės tik po rimtų patikrinimų.
Įdomiausia, kad būtent „All Nippon Airways” buvo pirmoji pasaulio aviacijos kompanija, 2011 metų spalio 26 dieną atlikusi skrydį „Dreamliner”.
Nerimauja ir JAV valdžia
Praėjusią savaitę kas dieną po pasaulį pasklisdavo pranešimų apie „Dreamliner” priverstinius nutūpimus.
Nesandarūs degalų bakai, užsiliepsnoję akumuliatoriai, netvarkingi laidai, bėdos dėl stabdžių, pagaliau – išdužęs piloto kabinos langas.
Incidentų priežastys – pačios įvairiausios.
Net ir savo aviacijos verslo pažibą nuolat ginanti JAV valdžia šįkart nebegalėjo tylėti. Amerikos institucijos paskelbė, jog bus pradėti rimti tyrimai: ketinama tikrinti tiek paties lėktuvo elektronikos sistemą, tiek jo gamybos procesą.
Tiesa, Vašingtonas nuramino, kad „Boeing 787 Dreamliner” iš esmės yra saugus orlaivis.
Ekspertai nėra vieningi
„Mes artėjame prie ribos, kurią peržengus privalėsime kalbėti apie labai rimtą krizę”, – įspėjo aviacijos tyrimų bendrovės „Teal Group” analitikas Richardas Aboulafia.
Įvairūs nesklandumai „Dreamliner” gamintojus persekiojo nuo pat lėktuvo paleidimo 2011 metų rudenį.
Dėl jų „Boeing” gerokai vėlavo gaminti jau užsakytus lėktuvus ir turėjo verstis per galvą.
Ekspertų nuomone, būtent toks skubos darbas ir galėjo tapti dabartinių bėdų priežastimi.
Tiesa, ne visi žinovai „Dreamliner” atžvilgiu nusiteikę kritiškai. Manoma, jog visa tai – tik lėktuvo „vaikystės ligos”.
Mat šiame modelyje įdiegta galybė naujovių, todėl nesklandumų rizika yra didesnė. Svarbiausia juos laiku pašalinti.
Investavo milijardus JAV dolerių
„Boeing 787 Dreamliner” turi du variklius, jame telpa nuo 210 iki 290 žmonių. Lėktuvas pritaikytas skraidyti ilgais maršrutais, nenutūpęs gali įveikti 15 tūkst. kilometrų atstumą.
Iki praėjusių metų gruodžio pabaigos įvairioms pasaulio aviakompanijoms „Boeing” buvo pristačiusi 49 tokius orlaivius, nors užsakyta pagaminti net 890.
„Dreamliner” nuo praėjusio mėnesio naudojasi ir kaimyninės Lenkijos avialinijos LOT.
Šiam orlaiviui sukurti „Boeing” skelbia investavusi 32 milijardus JAV dolerių (83 mlrd. litų). Vieno lėktuvo kaina – daugiau nei 200 milijonų dolerių (517 mln. litų).