Pastarosiomis dienomis oro bendrovėje tvyrojo įtampa. Pilotams buvo nurodyta pasirūpinti, kad orlaiviams pakaktų degalų bankroto atveju parskristi į bazes, o įstrigę keleiviai galėtų pernakvoti viešbučiuose.
SAS savininkai ir kreditoriai parengė planą, kaip sumažinti išlaidas ir išsaugoti finansinių bėdų prispaustą bendrovę. Kad jis įsigaliotų, reikia 8 profesinių sąjungų, kurios atstovauja pilotų ir palydovų Švedijoje, Norvegijoje ir Danijoje interesams, pritarimo.
Derybos su darbuotojų teisių gynėjais vyko ir dienomis, ir naktimis. Pirmadienio rytą SAS vadovams trūko vos vienos profesinės sąjungos palaiminimo. Vakar popietę bendrovė ir su ja sukirto rankomis.
Oro bendrovės taupymo planas skausmingas – ji ketina atleisti 6 tūkst. darbuotojų. Jei taip įvyktų, didžiulio aviacijos koncerno kolektyvas susitrauktų nuo 15 tūkst. iki 9 tūkst. žmonių.
Taip pat į planą įtrauktas punktas mažinti atlyginimus 17 proc. Pilotai sutiko ir su mažesniu atlygiu, ir su išaugsiančiu darbo krūviu. Tai padėtų SAS sutaupyti 1,2 mlrd. litų ir gauti 1,78 mlrd. litų paskolų iš Skandinavijos valstybių ir 7 bankų.
Pirmadienio rytą, kai derybos pakrypo palankesne linkme, biržoje pakilo SAS akcijų vertė.
Tačiau tai menkniekis: per pastaruosius 5 metus jų vertė krito 98 proc.