Lenkijos aviacijos specialistai apimti euforijos - Varšuvos
tarptautiniame oro uoste nusileido Lenkijos oro bendrovei LOT
skirtas pirmasis svajonių laineriu pramintas lėktuvas „Boeing 787
Dreamliner“ (SP-LRA).
Šalia Varšuvos oro uosto nuo ankstyvo ryto šio momento laukė šimtai
fotoaparatais ginkluotų smalsuolių. Kai kurie iš jų pasirūpino net
kopėčiomis, kad geriau matytų naujos kartos padangių užkariautoją.
Jų laukimo džiaugsmą temdė tik oro uostą gaubiantis tirštas rūkas,
trukdantis geriau matyti atskrendantį „Dreamliner“.
Lenkams skirtas pirmasis „Boeing 787 Dreamliner“, kainuojantis apie 500
mln. litų, šiandien anksti rytą pakilo iš „Boeing“ gamyklos netoli
Sietlo (JAV).
Lėktuvas kartą praskrido virš Varšuvos oro uosto, apsukęs ratą ir tuomet
nusileido 10 valandą 50 minučių (11 valandą 50 minučių Lietuvos laiku).
Ugniagesiai jį „pakrikštijo“ vandens srove.
Viena seniausių pasaulyje oro bendrovė LOT tapo pirmuoju Europos oro
vežėju, kurio orlaivių parką papildė „Dreamliner“.
„Tai yra istorinis momentas ir nauja era Europos aviacijos istorijoje“,
- kalbėjo LOT generalinis direktorius Marcinas Pirogas.
Lėktuve yra 252 vietos keleiviams. Iš jų 18 - verslo, o 21 - „Premium“
klasėje. Pastaroji klasė bus naujiena LOT lėktuvuose.
Iš viso LOT užsisakė 8 tokius naujos kartos orlaivius, kurie bus
pristatyti iki 2015 metų pabaigos. Jie pakeis dabar naudojamus seno
modelio „Boeing 767-300 ER“.
Naujuosius „Boeing 787 Dreamliner“ lenkai naudos skrydžiams iš Varšuvos
į Niujorką, Čikagą, Torontą ir Pekiną. Svarstoma galimybė atidaryti
naują maršrutą į Hanojų.
Pirmasis transatlantinis skrydis numatytas 2013-ųjų sausio 16 dieną iš
Varšuvos į Čikagą.
Šįmet gruodį reklamos sumetimais LOT naująjį padangių galiūną naudos
skrydžiams į Prahą, Frankfurtą, Miuncheną, Kijevą, Briuselį, Budapeštą.
Gamintojai „Boeing 787“ vadina visiškai naujos kartos orlaiviu, mat jo
korpusas gaminamas iš anglies kompozicinių medžiagų, o ne aliuminio.
Tai leidžia sutaupyti apie 20 proc. degalų, o aptarnavimo išlaidos
sumažės 30 procentų. Gamintojai skelbia, kad „Dreamliner“ langai bus
trečdaliu didesni negu įprasti.
JAV lėktuvų gamintojai užsakovams jau nuskraidino beveik 30 tokių
lėktuvų. Juos naudoja „All Nippon Airways“, „United Airlines“, „Japan
Airlines“, „Air India“, Ethiopian Airlines“.