„Siemens“ pateiktose nuotraukose puikiai matyti, kokios gigantiškos yra šios 75 m ilgio mentės. Pagaminta milžiniškoje formoje iš epoksidinės dervos bei stiklo pluoštu sutvirtintos balzos medienos, naudojant „Siemens“ metodą pavadintą „IntegraBlade“, mentė yra vientisa, lanksti, lengva ir labai atspari.
Akivaizdu, kad ir vėjo jėgainė, kurią suks tik specialiu transportu pervežamos mentės, turės stulbinančius parametrus. Pirmiausia jas planuojama montuoti 6 megavatų galios jūrinėje turbinoje, Danijos nacionaliniame bandymų poligone Osterilde. Užbaigtos turbinos propelerio sukimosi diametro plotas bus 18,6 tūkst. kv. m, o menčių galai darbo metu judės 290 km/val. greičiu. Esant vidutiniam 10 m/s vėjo greičiui turbiną kiekvieną sekundę spaus 200 tonų oro masė.
Beje, didžiausioje pasaulyje jūrinėje vėjo jėgainėje, kurios pirmasis blokas jau veikia netoli didžiosios Britanijos krantų, taip pat stovi 6 megavatų galingumo „Siemens“ turbinos, tačiau jas sukančių sparnų mentės yra „tik“ 60 m ilgio. Šilalės rajone stovi 2,3 MW „Siemens“ vėjo turbinos, kurių sparno ilgis - 50 m.
Kompanijai panaudojus naują gamybos procesą „QuantumBlade“, mentė B75 sveria penktadaliu mažiau negu iki tol gamintos: „Svorį pavyko sumažinti panaudojus specialiai sukurtą mentės profilį. Negana to, naujoji forma leidžia užtikrinti maksimalų rotoriaus darbo efektyvumą pučiant įvairiausio stiprumo vėjui“, – sakė „Siemens“ atstovas.
O lėktuvas tarp šių menčių tikrai gali praskristi, jei jos stovi „Y“ pozicijoje – kaip matote iliustracijoje, aerobuso A380 sparnų ilgis - 79,8 m. Tiesa, tikimės, kad vis dėlto ši turbina bus pritaikyta naudingesniems darbams negu tokiems pavojingiems eksperimentas. Šiaip ar taip, o Kauno hidroelektrinės galia yra 100 MW – tiek pat, kiek pagamintų 17 generatorių su šiais sparnais.