Vokiečiai prie Brandenburgo vartų žvigdo vilkikus ir tebedegina laužus: „Esame čia ir už jus, lietuvius“

2024 m. sausio 18 d. 20:56
Specialiai lrytas.lt iš Berlyno, Vokietija
„Kodėl mes čia? – perklausė Torstenas Wiechertas iš Potsdamo, Vokietijos Branderburgo žemės, – Todėl, kad dauguma Vokietijos gyventojų nebepritaria Vyriausybės sprendimams. Ir jie palaiko protestuotojus.
Daugiau nuotraukų (32)
Mes čia esame antra diena, dauguma mano bičiulių, ir vilkikų vairuotojų, ir kitų, atvyko į protestą iš Štancfordo“, – portalui lrytas.lt sakė T.Wiechertas.
„Protestuojame ir už jus, lietuvius“, – patikino užkalbinta ūkininkė kaip tik tuo metu, kai ir vilkikų vairuotojai, ir „John Deere“ traktoriuose besišildantys ūkininkai ėmė spausti garso signalus taip, kad jų aidas pasiektų
Protestai tebesitęsia
Ketvirtadienį, sausio 18-ąją, kaip ir trečiadienį, į protestą, surengtą Berlyne priešais Brandenburgo vartus, susirinkę žmonės, dauguma – vilkikų vairuotojai bei žemdirbiai, šildėsi prie laužų ir stiprinosi, kuo išmanė.
Vieni – karštu vynu, kiti – karšta arbata, treti alumi ir iš ūkių atsivežta užkanda. Ir visi kaip vienas užkalbinus kartojo, kad visa vyriausybė turi pasikeisti.
„Vokietijoje daugumą žmonių prislėgė sunkmetis. Prieš Kalėdas smarkiai smuko perkamoji galia, ir vokiečiai šventėms labai mažai ką nors pirko – neturi pinigų“, – patikino T.Wiecehtas.
Į protestą praėjusią savaitę buvo susirinkę apie 10 tūkst. ūkininkų, kurie į Berlyną atvarė apie 5 tūkst. traktorių. Šią savaitę visa tai tęsiasi, tik pastarosiomis dienomis dėmesys yra sutelktas į vilkikų vairuotojų problemas.
Neatremia konkurencijos
„Mums, vokiečiams, blogai, kad vairuotojai iš Rytų Europos valstybių dempinguoja pervežimo paslaugų kainas.
Protestuojame ir prieš vyriausybės planus panaikinti lengvatas dyzelinui, ir dėl to, kad ji nieko nedaro, kad pervežimų verslui būtų geriau. Mes nebeįstengiame dirbti“, – išbėrė Mirko Reicheltas, į Berlyną atvykęs iš Heseno žemės, Herborno.
M.Reicheltas lrytas.lt sakė, kad turi draugą lietuvį, dirbantį Vokietijoje, kuriam priklauso aštuoni vilkikai. Jeigu ankstesniais metais jie visi sukdavo ratus po Europą su kroviniais, pastaruoju metu tai daro tik trys jo sunkvežimiai.
„Visam Vokietijos logistikos sektoriui yra blogai. Problema – mūsų vyriausybė , kuri nesiima jokių priemonių“, – aiškino M.Reicheltas.
Kelis žingsnius atsitraukė
Vokietijos vyriausybė sausio pradžioje paskelbė apie planus sumažinti subsidijas ir mokesčių lengvatas dyzelinėms ir žemės ūkio transporto priemonėms. Anot Vokietijos kanclerio Olafo Scholzo, ūkininkai 2022–2023 finansiniais metais ir taip neblogai uždirbo – gavo rekordinį 115 400 eurų pelną, o tai 45 proc. daugiau nei ankstesniais metais.
Vokietijos trijų partijų valdančioji koalicija pernai gruodį buvo susitarusi dėl atnaujinto kitų metų išlaidų plano. Sumaištį vyriausybėje sukėlė Konstitucinio teismo sprendimas, po kurio šalies biudžete atsivėrė 60 mlrd. eurų skylė.
Vėliau Vokietijos Finansų ministerija paskelbė, kad lengvata dyzelinui bus pamažu mažinama per trejus metus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.