Anot jos, taip pat mažinamas atvejų skaičius, kai Aplinkos apsaugos agentūros specialistai patikrinimą atlieka ūkinės veiklos vykdymo vietoje. Nustatyta, kad pakartotinis patikrinimas gali būti atliekamas išanalizavus ūkio subjekto pateiktus dokumentus ir vaizdinius įrodymus ir nevykstant į ūkinės veiklos vykdymo vietą.
Taip pat dvigubai sutrumpinamas laikotarpis, po kurio gali būti atliekamas pakartotinis patikrinimas, jeigu buvo priimtas sprendimas, kad ūkinė veikla negali būti pradedama. Tad ūkio subjektai tais atvejais, kai jiems privalomas pakartotinis patikrinimas, galės veiklą pradėti 10 darbo dienų anksčiau nei pagal šiuo metu galiojantį reguliavimą.
Skelbiama ir apie mažėjančią administracinę naštą, mat, kaip pažymi ministerija, pakartotinai nebereikia teikti dokumentų, kurie buvo pateikti išduodant Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (TIPK) arba taršos leidimus. Taip pat patikslinama patikrinimų apimtis ir sąlygos, kurias turi atitikti ūkio subjektas.
Siekiant sumažinti gaisrų tikimybę ir paskatinti ūkio subjektus atidžiau laikytis priešgaisrinių reikalavimų, siūloma suteikti galimybę Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento pareigūnams dalyvauti patikrinimuose.
Visus šiuos siūlymus ministerija pateikė Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo pakeitimuose.