Šiuo metu Lietuvoje viešinti L. Udwin – buvusi Didžiosios Britanijos aktorė, kino režisierė, 2015 metais sulaukusi pasaulinio pripažinimo dokumentiniu filmu „Indijos duktė“ („India‘s Daughter“). Filmas pasakoja žiauraus medicinos studentės išžaginimo ir nužudymo Delyje istoriją, kuri 2012 m. sukėlė visuomenės protestų virtinę. L. Udwin savo filmu kėlė klausimus apie lyčių diskriminaciją, smurtą ir neapykantą.
Dar kurdama šį Britų kino akademijos apdovanotą filmą, L. Udwin atrado pašaukimą visuomeninei veiklai. „The New York Times“ ją įvardijo kaip vieną iš 100 įtakingiausių pasaulio moterų. Po metų ji įkūrė emocinių kompetencijų ugdymo programą, skirtą vaikams nuo trejų iki šešerių metų. Tyrimai rodo, kad emociniai ir socialiniai gebėjimai tiesiogiai veikia vaiko gerovę ir galimybes.
Programa, diegiama ikimokyklinėse įstaigose, apima 90 pamokų, ugdančių 25 kompetencijas, tokias kaip kritinis mąstymas, empatija ir bendradarbiavimas. Mokytojams organizuojami mokymai, suteikiama literatūra, pamokų planai, vaizdo medžiaga. Programa veikia 33 šalyse, trijose integruota nacionaliniu mastu. Ją palaiko ir Lietuvoje veikiantis socialinių pokyčių inkubatorius „Domus Solis“, kuris teikia konsultacijas ir mokymus mokytojams.
Pasaulį krečiant pandemijoms, karams, į valdžią stojant kraštutinėms jėgoms, socialinis, emocinis ir sveikos gyvensenos intelektas tampa vis svarbesnis, įsitikinusi L. Udwin. Anot ekspertės, būtent priešmokyklinis amžius yra tinkamiausias laikas ugdyti svarbias emocines vertybes, nes tuo metu vyksta pagrindinis emocinio intelekto formavimasis.
Įgyvendinant „Think Equal“ programą paskatinami esminiai pokyčiai besivystančių vaikų gyvenime, o tai rodo, kad socialinio, emocinio ir sveikos gyvensenos intelekto ugdymas turi transformuojantį poveikį. L. Udwin pasakoja apie trejų metų berniuką, kuris buvo linkęs į agresiją. Jo neramus būdas pasireikšdavo namuose, darželyje pačią pirmą dieną jis sužalojo mergaitę, – visa tai kėlė rūpestį ir tėvams, ir mokytojams.
„Šioje situacijoje pritaikėme mūsų „Think Equal“ programos lavinimo metodus, ir jo elgesys stipriai pasikeitė. Per kelis mėnesius iš agresyvaus jis tapo palaikančiu bendraamžius. Vieną dieną vaikams bežaidžiant, jis apsikabino ir paguodė nusivylusį, verkiantį bendraklasį, paskatindamas jį nepasiduoti ir ramiai bei kantriai dar kartą paaiškino žaidimo taisykles“, – įkvepiantį pavyzdį prisimena L. Udwin.
Anot jos, „Think Equal“ metodas gali padėti ne tik pedagogui, bet ir dažnam tėvui, nerandančiam kalbos su savo vaiku.
Socialinio, emocinio ir sveikos gyvensenos intelekto ugdymas taip pat padeda lengviau į visuomenę įsilieti negalią turintiems vaikams. Programoje yra dalyvavusi judėjimo negalią turinti mergaitė. Ji juda vežimėlio pagalba, todėl jautėsi izoliuota ir nenorėjo prisijungti prie bendraamžių žaidimų per pamokų pertraukas. Programoje taikomas įtraukiantis požiūris padėjo jai išreikšti savo poreikius bei jausmus, ilgainiui ji išdrįso prisijungti prie bendraklasių, o šie noriai tapo jos „pagalbos rankomis“, tam pasitelkdami žaidimus ir įtraukdami į kasdienes veiklas.
Jau nuo šių mokslo metų „Think Equal“ programa startuoja daugiau nei 100 Lietuvos mokyklų skirtingose savivaldybėse.