Efektyvus įrankis auklėtojams
„Labai svarbu kuo anksčiau pradėti stiprinti ne tik vaikų akademinius, bet tuo pačiu ir socialinius emocinius įgūdžius, nes tai yra pamatas, kuris padeda gerai jaustis tiek darželinukams, tiek vėliau mokykloje ir net suaugus. Vaikai jau darželyje išmokę tokių esminių įgūdžių, kaip klausytis ir koncentruoti dėmesį, jausti empatiją, valdyti emocijas, kurti draugystes ir spręsti santykių problemas, juos įpranta taikyti visą laiką“, – pabrėžia Paramos vaikams centro vadovė, psichologė psichoterapeutė Aušra Kurienė.
Norint, kad darželinukai įgytų socialinių emocinių įgūdžių, auklėtojams būtinas efektyvus įrankis. Programa „Antras žingsnis darželiams“ – kasdienės interaktyvios pamokėlės, kurių metu 4–6 metų vaikai atlieka jų amžiui pritaikytas, įtraukiančias ir lengvai suprantamas užduotis, padeda pasiekti akivaizdžių rezultatų.
„Pilotinę programą įgyvendinę Vilniaus, Kėdainių ir Alytaus darželių auklėtojai pastebi, kad vos po kelių mėnesių stipriai sumažėjo vaikų agresyvaus elgesio, jie tapo kur kas draugiškesni, dažniau stengiasi padėti vienas kitam ir auklėtojams, supykę greičiau nusiramina, lengviau dalinasi žaislais ir įtraukia vienas kitą į žaidimus, ilgiau išbūna susikoncentravę“, – sako Paramos vaikams centro programos „Antras žingsnis darželiams“ vadovė, psichologė Ieva Dulinskaitė.
Investuoja į darželinukų emocinę sveikatą
Programos poveikis yra ilgalaikis – turintys socialinių emocinių įgūdžių vaikai mokykloje geba kurti draugiškus tarpusavio santykius, rečiau patiria patyčias, labiau įsitraukia į papildomas veiklas, tinkamai reaguoja į stresines situacijas, rečiau vartoja alkoholį ir kitas psichoaktyvias medžiagas. Visa tai turi įtakos ir aukštesniems mokinių akademiniams pasiekimams.
Vaikų, dalyvaujančių programoje „Antras žingsnis darželiams“, elgesio bei savijautos pokyčiai, kuriuos patvirtina ir moksliniai tyrimai, paskatino „Eika“ grupę investuoti į Lietuvos vaikų emocinę sveikatą.
„Kai 2022 m. rudenį organizavome hakatoną „Smartuoliai“ skirtą emocinei vaikų sveikatai, supratome, kad vaikų emocinių įgūdžių lavinimas taps mūsų ilgalaike strategine rėmimo kryptimi. Todėl partnerystė ir bendrystė su Paramos vaikams centru ir „Antro žingsnio“ programa mums leidžia šią strateginę kryptį įtvirtinti. Programos esmė – vaikų emocinių įgūdžių ugdymas nuo ankstyvo amžiaus – turi tapti vienu svarbiausių vaikų ugdymo pagrindu, kuris formuoja būsimą emociškai stiprią ir atsparią kartą. Tikime, kad su ilgalaikiu ir sisteminiu požiūriu pasieksime proveržio šioje srityje“, – sako „Eika“ generalinis direktorius Domas Dargis.
„Eika“ grupei finansuojant programos „Antras žingsnis darželiams“ įgyvendinimą, Paramos vaikams centro psichologai parengs beveik 40 auklėtojų, kurie planuojama socialinių emocinių įgūdžių mokys 600 vaikų, lankančių darželius įvairiose Lietuvos savivaldybėse.