Šiuo metu centre dirba šeši apmokyti specialistai, kurie galės pakonsultuoti ir vaikus, ir suaugusius. Centro atsidarymo rytą konsultantė sulaukė net trijų skambučių – skambinti galima nemokamu telefonu 8 800 10800.
„Pirmiausiai, ši linija skirta vaikams, kurie nori pasitarti, sužinoti savo teises ir pareigas. Antra, siekiame konsultuoti mokytojus, gydytojus, socialinius pedagogus ar net tėvus bet kokiais vaiko teisių klausimais. Trečia, lauksime ir pranešimų apie galimus vaiko teisių pažeidimus – girdžiu iš kaimynų buto triukšmą, matau vaiką darbo dienos metu ne mokyhkloje ir pan., bet nenoriu kreiptis į policiją. Specialistai įvertins situaciją ir nuspręs ar skambinti į policiją“, – atidarymo metu kalbėjo tarnybos vadovė Ilma Skuodienė.
Ji pabrėžė, kad skambučių centras neteis emocinės ar psichologinės pagalbos, bet glaudžiant bendradarbiaus su kitomis linijomis, kurioms galės nukreipti skambučius.
Vaiko teisių linijoje žmonės galės pasikonsultuoti ir globos ar įvaikinimo klausimais, išsiaiškinti, kokių dokumentų reikia vaikams keliaujant į užsienį ar net suteiks konsultaciją dėl dokumentų parduodant nekilnojamą turtą.
„Norėčiau palinkėti, kad skambučių nebūtų daug, bet gyvenime yra kaip yra, todėl labai šaunu, jog atsirado vieta, kur žmonės galės paskambinti. O Alytus pasirinktas neatsitiktinai – dzūkai, juk nuoširdžiausi žmonės ir tikrai padės“, – šmaikštavo Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis.
Vaikų teisių linija veiks darbo dienomis nuo 8 iki 19 val. – esant poreikiui žadama, kad tiek darbuotojų, tiek darbo valandų skaičius gali augti. Taip pat linija laukia elektroninių laiškų tiek darbo, tiek nedarbo metu į kuriuos bus operatyviai atsakyta.
Centre dirbs specialiai apmokyti socialiniai darbuotojai, psichologai ir kitų sričių atstovai.
„TIkiuosi, kad žmonės nebijos paskambinti, o mes tikrai žinosim ir kaip bendrauti, ir ką pasakyti, visais atvejais. Šiame darbe tiek aš, tiek visi kolegos matome didžiulę prasmę“, – prisipažino Vaikų teisių linijos vadovė Jolanta Griškonienė.
Pastaraisiais metais išaugęs Tarnybos gaunamų pranešimų kiekis dėl galimų vaiko teisių pažeidimų tik patvirtina konsultacinės linijos poreikį: 2020-aisiais metais buvo gauta daugiau nei 39 tūkst. pranešimų dėl galimai pažeistų ar pažeidžiamų vaiko teisių, o per 2021-uosiuos metus šis skaičius padidėjo beveik vienu tūkstančiu gautų pranešimų. Skaičiuojama, jog vaiko teisių gynėjai įvairaus pobūdžio pranešimus apie galimai pažeidžiamas vaiko teises gauna kas 15 minučių, o kas antras toks pranešimas pasitvirtina.
Praėjusių metų duomenimis, daugiausia, apie 65 proc., pranešimų dėl galimų vaiko teisių pažeidimų buvo gauta iš policijos, perpus padaugėjo vieno iš vaiko atstovų pagal įstatymą gyvenančio skyriumi pranešimų. Penktadaliu daugiau anoniminių skambučių sulaukta iš neabejingų greta gyvenančių ar su vaiku bendraujančių žmonių.
Visuomenė kviečiama naudotis konsultacinių skambučių galimybe, konsultuotis su vaiko teisių gynėjais bei nelikti abejinga galimiems vaiko teisių pažeidimams, į kuriuos būtų galima sureaguoti laiku, užtikrinant vaikui ir jo šeimai reikalingą pagalbą.
Vaiko teisių linijos konsultacijos, skambinant telefonu 8 800 10 800, bus teikiamos lietuvių, anglų bei rusų kalbomis. Pokalbiai vyks ir kreipiantis el. paštu konsultacijos@vaikoteises.lt.
Linijos konsultantų darbo laikas: I–IV 8.00–19 val.; V 8–18 val.; VI–VII konsultacijos neteikiamos.