„Pirkėjai artėjantiems mokslo metams ruošiasi atsakingai. Į parduotuvę vyksta su sąrašu, peržiūri patrauklių kainų pasiūlymus. Norėdami, kad moksleiviams reikiamų prekių rastų kiekvienas, paruošėme platų jų asortimentą. Nuo rašymo reikmenų, pieštukų, flomasterių, klijų iki kūrybingam laisvalaikiui pritaikytų priemonių“, – sako V. Budrienė.
Pasitelkite kūrybiškesnius metodus
Kiekvienas mokinys – individualus, todėl ruošiant vaikams darbo vietą dažniausiai dėmesį kreipsime į skirtingus dalykus. Visgi, tvarką reikėtų palaikyti ant kiekvieno rašomojo stalo. Mat neorganizuotumas gali smarkiai paveikti vaikų produktyvumą, atitraukti jų dėmesį nuo mokymosi. Vienas iš būdų išvengti netvarkos ant rašomojo stalo – padėti daiktus į jiems skirtas vietas. Todėl geriausia skirtingoms priemonėms pritaikyti skirtingas dėžutes. Į vieną dėti pieštukus, flomasterius, į kitą – dažus. Patogią vietą paruošti ir sąsiuviniams ar vadovėliams.
Daiktų organizavimo procesui galima pasitelkti ir kūrybiškesnių būdų, įtraukti savo atžalas. Vienas iš jų – vietoj specialių dėžučių panaudoti seną batų dėžę. Nuspalvinti ją guašu ar akvarele, apklijuoti įvairiausiais lipdukais. Tą pačią techniką galite panaudoti ir ant įvairių dydžių ir formų nebenaudojamų stiklainių, kuriuos gražiai apipavidalinus panaudosite kaip pieštukinę. „Iki“ dalijasi ir dar keliais patarimais, kurie padės palaikyti tvarką ant rašomojo stalo.
1. Ant stalo laikykite tik būtiniausius daiktus
Stenkitės, kad ant vaiko stalo būtų tik reikalingiausi daiktai, skirti atlikti namų darbų užduotis: rašikliai, pieštukai, žymekliai, pamokų kalendorius, knygos. Dar vienas svarbus dalykas – tinkamas apšvietimas, todėl ant stalo arba šalia jo pastatykite stalinę lempą ar toršerą.
2. Paskirstykite stalčius
Įdėklai, skirti atskirai sudėti skirtingas priemones – puikus būdas susiorganizuoti daiktus, kuriuos dedate į rašomojo stalo stalčius. Vienoje vietoje galima laikyti tvarkingai suskirstytas knygas, sąsiuvinius, pratybas. Kitoje – piešimo popierių, akvarelę, teptukus. Nedidelį skyrelį palikti sąvaržėlėms, rašalo kapsulėms ar kitiems smulkiems, rečiau naudojamiems daiktams.
3. Grupuokite priemones ir daiktus
Sugrupuokite daiktus, kuriuos dažniausiai vaikai naudoja kartu. Pavyzdžiui, žirkles padėkite prie liniuotes, lipnią juostą prie spalvotų lipnių lapelių, pieštukinių klijų, plastiliną prie lentelės skirtos lipdymui, trintukus ir drožtukus sudėkite šalia pieštukų, guašą ir akvarelę prie teptukų, piešimo popieriaus.
4. Paslėpkite laidus
Šiais laikais mokiniai neapsieina ir be išmaniųjų įrenginių. Ant stalo neretai kyšo kompiuterio, šviestuvo, kraunamo planšetinio kompiuterio ar mobiliojo telefono laidai. Laimei, dauguma rašomųjų stalų turi iš anksto padarytą vietą, kurioje būtų galima paslėpti laidus. Visgi, jeigu tokios nėra – panaudokite bet kokį krepšelį ar dėžę laidams sudėti po stalu. Taip atlaisvinsite papildomos vietos.