Sumokate šimtus eurų už vaikų būrelius, bet naudos mažai? Įvardijo, kodėl taip nutinka

2022 m. rugpjūčio 17 d. 14:59
Netrukus vaikai grįš atgal į mokyklą ir tėvai jau svarsto, kokiomis užklasinėmis veiklomis jie galėtų užsiimti. Būreliai turi būti ne tik smagūs, vykti patogiu laiku, bet ir ugdyti tam tikrus atžalų gebėjimus. Palanko vaikas mėnesį, du ar net metus, o naudos jokios. Kas kaltas? Dažniausią tėvų daromą klaidą įvardija kognityvinių įgūdžių lavinimo centro „Braingym“ direktorė bei mokymų ir kokybės vadovė Justina Inkrataitė.
Daugiau nuotraukų (4)
Ar tikrai naudingas būrelis?
Didmiesčiuose gyvenantys vaikai gali rinktis iš šimtų būrelių – vieni vyksta pačioje ugdymo įstaigoje, kitus reikia pasiekti patiems, galima ugdyti nuo sporto, užsienio kalbų iki verslumo ar lyderystės savybių, o pasiūla tokia, kad galva apsisuka ne tik moksleiviams, bet ir jų tėvams.
Sugrįžus atgal į mokyklą, išrinkus ar išsirinkus tinkamas veiklas dažnai po kelių mėnesių tėvai išgirsta, kad vaikui neįdomu, jam nesiseka, treneriai ar mokytojai skundžiasi vaiko užmaršumu, o net ir po metų lankymo užklasinė veikla neatneša jokios naudos. Aišku, dažnai kaltinamas talento trūkumas, bet ugdymo specialistai turi kitą paaiškinimą.
„Būrelius lankyti yra labai gerai, bet esame įsitikinę, kad jiems reikia pasiruošti – vaikai dažnai turi nusilpusius kognityvinius, kitaip žinomus, kaip pažinimo, įgūdžius, nemoka susikaupti, tad tiek būreliuose praleistas laikas, tiek tėvų išleisti pinigai neturi jokios naudos, nes vaikas neturi galimybių pasiimti visko, ką siūlo būrelis ir neįgauna reikiamų žinių“, – paaiškina paradoksą kognityvinio ugdymo įstaigos vadovė Justina.
„Braingym“ centre vaikai individualiuose užsiėmimuose treniruoja 7 pagrindinius kognityvinius įgūdžius susijusius su mokymusi, atimintimi, skaitymu ir dėmesio sutelkimu.
„Braingym“ padeda vaikams įveikti iššūkius, susijusius su mokymusi, atmintimi, skaitymu ir dėmesio sutelkimu, o vėliau tai pritaiko tiek įprastoje mokykloje, tiek užklasinėje veikloje.
Nėra namų darbų
Pasirodo, jei vaikas, kaip sakoma, žioplinėja būrelio metu, neišgirsta užduočių, greitai pavargsta, nesusikoncentruoja į tikslą, nesupranta nurodymų, jam reikia kartoti daug kartų ar tik atėjęs prisimena, kad nori į tualetą ar pamiršo reikalingas priemones, visa tai rodo, kad pirmiausiai reikia įveikti sunkumus susijusius su mokymųsi, motyvacija ir dėmesio sutelkimu.
„Mūsų programa trunka 4–10 mėnesių ir jos tikslas yra padėti vaikui, kad jam būtų lengviau. Lengviau mokytis, lengviau treniruotis ar lavintis kitoje srityje. Mes neduodame jokių namų darbų – testu nustatomi vaikų talentai ir tuos talentus atskleisti trukdantys įpročiai, kuriuos ir stengiamės pakeisti“, – paaiškina „Braingym“ vadovė J.Inkrataitė.
Tyrimais pastebėta, kad šią programą baigę vaikai pradeda pasiekti geresnių rezultatų.
Įvertinus 21 974 klientų rezultatus, vidutinis IQ koeficiento pokytis buvo 14 balų, o vidutinis pažintinių įgūdžių pagerėjimas bendrai svyravo nuo 9 iki 15 balų.
Mokytis mokytis
Vienas būrelis ar kasmet vis naujos užklasinės veiklos? Pedagogai primena, kad iki 8–12 metų vaikai jau turėtų atrasti savo stipriąsias puses ir tobulinti vieną ar kelis pagrindinius įgūdžius nei kasmet keisti veiklos kryptis.
Žinoma, išbandyti smagu, bet kai būreliai keičia vienas kitą iki pilnametystės, užaugus žmogus supranta, kad visur tik prisilietė, bet nė vienos srities, kurią būtų ištobulinęs gerai.
„Vaikai sako: nusibodo, neįdomu ir noriu kažko kito. Būtinai reikia išsiaiškinti priežąstį, kodėl ta užklasinė veikla vaikui nebepatinka. Dažnai susidūrus su pirmasiais sunkumais, kyla noras viską mesti. Šiuolaikinė karta nori visko čia ir dabar, bet išmokus laiko planavimo, susidėliojus struktūrą ir atradus motyvaciją, viskas pasiekiama“, – ramina J.Inkrataitė.
Tad „Braingym“ pataria tėvams pagalvoti – kokią naudą duoda vaikams dabartiniai būreliai, ar vaikas tobulina savo įgūdį, o gal tiesiog „užmuša laiką“ kol laukia jūsų?
Jei vaikas susiduria su sunkumais užklasinėse veiklose – gal verta keisti ne veiklas, bet padėti vaikui mokytis mokytis.
Taip, nesuklydome dukart pasakydami šį žodį – mokytis iš tiesų reikia išmokti, o tuomet kančią pakeis valia, o norą mesti – užsispyrimas ir motyvacija.
Tereikia užsukti į „Braingym“ centrą Vilniuje, Kaune arba Klaipėdoje ir vaikui atlikti Gibsono testą, kuris parodo individualius kognityvinius įgūdžius bei įvertina, kuriuos gebėjimus reikia patobulinti, daugiau informacijos rasite https://www.braingym.lt/atgal-i-mokykla/

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.