Rinkitės didesnę kėdutę
Automobilinė kėdutė vienas yra iš svarbesnių pirkinių renkant naujagimio kraitelį – tai ne tik patogumo, grožio, bet ir saugumo klausimas.
Vienas iš seniausių automobilinių kėdučių gamintojas yra įmonė „Britax Romer“. Pati įmonė susikūrė 1966 metais ir gamina kėdutes jau 56 metus, įrodydama, kad yra patikimas gamintojas.
„Pačios kėdutės yra gaminamos Vokietijoje, o neseniai atidarė naują laboratoriją, kurioje išbandomi įvairiausi saugumo scenarijai, atliekami avarijų testai ir kiti patikrinimai“, – pasakojo parduotuvės „Baby City / Toy City“ konsultantas Saulius.
Pasak jo, pagal naujausias Europos Sąjungos rekomendacijas kūdikius automobilinėje kėdutėje patariama kuo ilgiau vežti nugara į kelią. Tokios yra pirmosios kėdutės, kurios tinka patiems mažiausiems.
„Britax Romer“ tą žinodami šias kėdutes gamina šiek tiek didesnes nei įprastai kiti gamintojai kad užtektų ilgiau. Pasinaudokite tuo“, – patarė Saulius.
Saugiau – bazė
Antras saugumą užtikrinantis momentas yra pats kėdutės tvirtinimas. Visos naujagimiams skirtos kėdutės tvirtinasi automobiliniais diržais – yra paženklintos vietos, kur juos reikia praverti, kaip apjuosti ir prisegti kėdutę, kad ji būtų stabili. Aišku, sunku įvertinti, kiek šių rekomendacijų laikosi tėvai, kai vaikas kėdutėje verkia, segant diržus ant nugaros lija lietus ar sninga sniegas, nes tinkamai prisegti diržais užtrunka laiko bei reikia papildomų pastangų.
„Todėl didelis pagalbininkas ir saugumo garantas yra bazė, kuri tvirtinama automobilyje ir jame paliekama, kad atėjus su vaiku „Britax Romer“ automobilinėje kėdutėje užtenka ją tik padėti ir ji prisitvirtina. Tai yra saugiau nei tvirtinimas saugos diržais, nes yra iškart teisingai ir saugiai pritvirtinta, kas ne visada būna su diržais“, – pastebi automobilinių kėdučių ekspertas.
Ta pati bazė tik ir kitoms „Britax Romer“ kėdutėms, kai vaikas paaugs ir reikės pakeisti tinkamą jo ūgiui. Nuo trijų mėnesių iki keturių metų skirta kėdutė „Dualfix iSense“ taip pat turi papildomą funkciją – sukasi 360 laipsnių kampu, tad labai patogu įsodinti vaiką ir jį pasukti reikiama kryptimi. Šonuose esančios mažos lemputės apšvies mažylį tamsiuoju paros metu, tad tėvai visad matys, kaip jis jaučiasi. Šiose kėdutėse sėdintys vaikai tvirtinami penkių taškų saugos diržų sistema – tai reiškia, kad diržai eina per pečius, juosmenį ir tarp kojų, ir visi susisega į vieną.
Naudoti kuo ilgiau
Na ir paskutinė automobilinė kėdutė, kurią teks įsigyti kol vaikas užaugs iki 135 cm ūgio, kuomet pagal Lietuvoje galiojančias kelių eismo taisykles, gali važiuoti, kaip suaugęs, primena įprastą krėslą.
„Kidfix i-size“ kėdutė jau tvirtinama be bazės, bet su „isofix“ sistema įrengta pačiame automobilyje. Vaikai sėdintys kėdutėje segami jau trijų saugos diržų sistema, bet kadangi dažnai mažyliai mėgsta išsinerti – „Britax Romer“ padarė specialų kabliuką ant kurio užsisega tarp kojų esantis diržas.
„Taip pat prie diržo tvirtinasi specialus paminkštinimas, kuris papildomai apsaugo nuo smūgio energijos ir jį sugeria, kad stipriai stabdant mažyliui diržas neužspaustų krūtinės“, – parodė Saulius.
Dėl saugumo ant kėdutės šono, kuris yra durelių pusėje, taip pat tvirtinasi speciali šoninė apsauga taip pat padedanti sugerti smūgį.
„Šią kėdutę reikėtų naudoti kiek galima ilgiau, nes, vadinamasis, busteris neapsaugo nuo smūgių, tik padeda pasiekti diržą“, – primena Saulius.