Atostogos – proga mokytis kitaip
Artėjanti mokslo metų pabaiga – palengvėjimas ne vienai šeimai, mat pagaliau nebereikės blaškytis tarp tėvo, mokytojo ir darbuotojo vaidmenų. Net jei nesate patenkinti savo vaiko akademiniais rezultatais, norite kuo greičiau pamiršti sunkias paskutines mokslo metų savaites ir mėgautis atostogomis – tai visiškai suprantama.
Jei besimokydami kartu su vaiku pastebėjote, jog jam sunku įsisavinti medžiagą, vaikas turi atminties problemų ar negali susikaupti, turėtumėte nenuvertinti šių problemų ir imtis laiku jas spręsti.
„Galima save apgaudinėti, kad kitais mokslo metais vaikas subręs ir galės pats susitvarkyti su pamokomis, arba skirsite daugiau laiko jo namų darbams, o, galbūt, nusamdysite korepetitorių.
Deja, tai nėra ilgalaikiai sprendimai. Tėvai ar mokytojai gali padėti vaikui trumpam laikui išmokti medžiagą, tačiau tikrosios mokymosi sunkumų priežasties tai neišspręs“, – sako „Braingym“ mokymų ir kokybės vadovė Justina Inkrataitė.
Be to, vaikui augant, šie sunkumai patys savaime neišnyks. Jei vaikas susiduria su atminties ar dėmesio sutelkimo problemomis, disleksija ar turi Aspergerio sindromą, ateityje jam reikės dar daugiau laiko, kad įsisavintų pamokų metu pateikiamą medžiagą. Vadinasi, korepetitorių skaičius augs, kaip ir finansinės išlaidos.
Jei problemos nesprendžiamos laiku, ilgainiui atsiranda ir psichologinių sunkumų bei nepasitikėjimas savimi.
Kiekvienais naujais mokslo metais vaiko spragos pareikalaus daugiau pastangų ir darbo. Tai gali tapti varginančiu procesu, o šis – galutinai sužlugdyti bet kokią motyvaciją mokytis. Nelaukite, kol pamokų ruoša taps sunkiu darbu, o kiekvienas kontrolinis ar egzaminas – didžiuliu iššūkiu, keliančiu vis didesnį stresą.
Derėtų prisiminti, kad praėjusio karantino padariniai ir reguliarių apkrovų smegenims stoka per atostogas, vaiko grįžimą į mokyklą tik apsunkina. Ši problema itin aktuali tiems vaikams, kurie anksčiau turėjo problemų įsisavindami žinias. Taip yra todėl, kad netreniruojamos smegenys tampa tingios, kaip ir mūsų raumenys.
Todėl matydami, kad vaikas nesusitvarko su mokslais, turėtumėte jį palaikyti, ieškodami sprendimo, kuris padėtų pašalinti sunkumų priežastis.
Kaip padėti vaikui, turinčiam mokymosi sunkumų?
Keno Gibsono įkurto kognityvinių tyrimų instituto mokslinio tyrimo ataskaitose teigiama, kad prasti pažymiai nėra nulemti per mažo valandų, skirtų mokymuisi, skaičiaus.
Tą lemia prastai išvystyti kognityviniai įgūdžiai, tokie kaip: dėmesys, trumpalaikė ir ilgalaikė atmintis, informacijos apdorojimo greitis, loginis mąstymas, gebėjimas apdoroti vaizdinę bei garsinę informaciją. Kad pats metas imtis spręsti problemas, tėvams ir mokytojams rodo prasti vaiko pažymiai, netinkamas elgesys, sunkumai įsimenant ir suprantant užduoties sąlygas.
Vienas iš būdų išsiaiškinti, kur slypi problemų šaknys, yra metodas, kurį sukūrė mokslininkų komanda, vadovaujama daktaro Keno Gibsono.
Mokslininkai sukūrė kognityvinių įgūdžių įvertinimo testą, kitaip žinomą kaip Gibson testas, kuris padeda problemų priežastis išsiaiškinti vos per 45–60 minučių.
Šį testą atlikti svarbu, nes, gali būti, kad jūsų pastebimų problemų priežastys visai kitos nei manote. Tą tik patvirtina dviejų vaikų, atsidūrusių „Braingym“ centre, pavyzdžiai. Abiems nesisekė mokykloje, tėvai ir mokytojai matomas problemas apibūdino panašiai.
„Abiem vaikams atlikus Gibson testą paaiškėjo, kad pirmuoju atveju susidūrėme su labai protingu vaiku, kuriam tiesiog sunku susikaupti. Taigi jam pakako trumpos treniruočių programos, kad padėtume išspręsti problemą. Antruoju atveju paaiškėjo, kad dauguma vaiko testo parametrų buvo žemesni, nei vidutiniai, todėl reikėjo ilgesnės programos, kurios metu susitelkėme ugdydami visus įgūdžius.
Kaip matyti, testo atlikimas yra labai svarbus, ieškant sprendimo būdo, nes žinodami, kokios sunkumų priežastys, galime dirbti tiesiogiai šalindami jų priežastis“, – paaiškino „Braingym“ mokymų ir kokybės vadovė J. Inkrataitė.
K. Gibsono komanda sukūrė visą darbo metodiką, kuri padeda susidoroti su tokiais sunkumais, kaip disleksija ir skaitymo sutrikimai, ADHD ir koncentracijos sutrikimai, problemos su atmintimi, prasti rezultatai mokykloje, kalbos sutrikimai ar net problemos, susijusios su smegenų pažeidimu.
„Braingym“ naudojamas „BrainRx“ metodas yra unikalus smegenų lavinimas, stiprinantis 7 pagrindinius kognityvinius įgūdžius. Tai paprastas būdas įveikti mokymosi, koncentracijos bei atminties problemas.
„Mūsų efektyvumo raktas yra individualios treniruotės su sertifikuotais treneriais ir programa, pritaikyta atsižvelgiant į kiekvieno dalyvio individualias galimybes bei poreikius. Lietuvoje ir visame pasaulyje mūsų programą išbandė daugiau nei 100 tūkst. žmonių.
Mūsų studentų atlikti testai rodo, kad baigus programą IQ gali padidėti iki 20 proc., o rezultatai 98 proc. atvejų nesikeičia net metus po programos baigimo“, – kalbėjo J. Inkrataitė.
Atostogos – laikotarpis, kuomet vaikai neapkraunami mokslais ir papildomomis veiklomis, todėl „Braingym“ parengė vasaros treniruočių programą – „Summer Brain Drain“. Programa skirta lavinti pažintinius įgūdžius ir padėti per 7 savaites pasiruošti naujiesiems mokslo metams.
Spauskite pateiktą nuorodą ir sužinokite, kaip atrodo programa. Prisiminkite – vietų skaičius ribotas!
Spustelėkite čia, jei norite sužinoti daugiau apie „Summer Brain Drain“ ir padėti savo vaikui geriau pasiruošti naujųjų mokslo metų iššūkiams!